Следващата филмова седмица (31.05 - 06.06) събуждаме детското в себе си с вълшебни филми и празнични изненади за Деня на детето в Cineland Bulgaria Mall. 🎬✨👧👦
Евелин Костова и Фънки с ключови роли в новия седми сезон на сериалаХитовата комедийна драма „Столичани в повече” се завръща на 5 март от 21:30 ч. в ефира на bTV с нов седми сезон. Темите за властта, за неработещата правна система, за здравната система, както и несъстоятелността на политическата класа като цяло, ще бъдат в основата на новите сюжетните линии в сезона. Заедно с тях, фокусът ще бъде върху проблематиката на младите хора в днешно време, тяхната психология, техните въжделения, тяхното разграничаване от поколението на родителите им и тяхното разбиране за любовта.След като Рангел Чеканов и Славка Бурова успяха да влязат в листата на новосформираната партия „Елит” за новите парламентарни избори, то сега напрежението на улицата ескалира и поставя под въпрос бъдещето на новия парламент. Скандалите стават неизменна част от ежедневието на Рангел и Славка, които са изправени пред ново предизвикателство- направата на нов закон, свързан с демографската криза. Какви емоции предизвиква сред хората приемането на новия закон и какъв ще е изходът, това са въпроси, които ще бъдат отворени в края на сезона.Ситуацията около Пацо, арестуван като Константин, все повече се заплита след като той изчерпва всички законни пътища за разкриването на истината около неговото задържане. Появата на адвоката на Пацо, който се оказва подставено лице на Константин, ще повлияе на развоя на събитията и ще постави Пацо пред нови изпитания.Как ще реагират неговите съкилийници, сред които е и героят на Димитър Ковачев - Фънки, какви мерки ще предприемат неговите стари приятели, Йордан и Гълъбина, която в края на миналия сезон се върна при Рангел, и ще успее ли Пацо да излезе от затвора, зрителите на bTV ще разберат тази пролет.Нова любовна история за пореден път ще се вмъкне в семейство Лютови. В края на миналия сезон зрителите видяха как Йовка се завърна при Спас, заедно с Кипър. В този сезон Андрей Лютов, потиснат и изоставен от безследно изчезналата в предния сезон Дарина, ще се впусне в дълбините на любовта, като главен „виновник” за това ще се окаже появата на героинята на Евелин Костова, позната на зрителите на bTV от сериала „Къде е Маги?”След изгонването му от църквата, отец Григорий започва да проповядва и „лекува” хората. Заедно с Ганчо започват обща търговия, която, обаче, ще му „струва” скъпо. ... още »
Освен обявената по-рано премиера на трети сезон на хитовия „Шерлок”, който стартира на 7 март, базовият канал AXN започва излъчването на приключенския екшън от 2011 „Спартак: Боговете на арената” също от 7 март, но от 22:40. Преди Спартак да порази първия си противник, на арената е имало много други гладиатори, преминали портите върху пясъка и кръвта. Сериалът разказва историята на първия шампион от Школата на Батиат - Ганик, във време с много повече жестокост и безскрупулност от това на Спартак. Хронологията ще бъде спазена с продължението „Спартак: Кръв и пясък”, което ще заеме мястото на „Боговете” на 28 март. Проницателен и задълбочен разказ за живота на най-известния гладиатор в историята на човечеството, Спартак е откъснат от родната си земя и жената, която обича и е осъден в бруталния свят на напоената с кръв арена, където жестоките убийства са забавление от най-висока класа.Но не всички битки се водят на пясъка. Коварството, корупцията и интимните удоволствия постоянно ще изправят Спартак пред изпитания. Спартак трябва да се бие за да оцелее, да се сприятели с враговете си и да бъде дипломатичен в този нов за него свят на корупция, насилие, секс и славолюбие. Той ще бъде привлечен от властта и измъчван от желанието за мъст. Но неговата страст ще му даде сили да преодолее всяко препятствие, в тази модерна и лишена от морални задръжки приказка за смърт, чест и издръжливост. За да оцелее, Спартак трябва да стане нещо повече от мъж. Повече от гладиатор. Той трябва да стане легенда!С участието на неподражаемата Джуди Денч, всеки вторник от 19:35, зрителите на AXN White могат да се насладят на английския сериал от 2007 г. „Кранфорд”, в който на фокус е един малък град пред прага на новото време. През 1842. Кранфорд е място, подвластно на етикета, обичаите и най-вече на дамите. Място, в което има всичко и всичко е на мястото си. Но Кранфорт също е една общност на прага на големи промени. Железницата идва, разцепвайки с линиите си градовете и донасяйки със себе си вълна от мигриращи работници, които заплашват сигурността и закона. Ще могат ли жителите на Кранфорд да се справят с разпадането на света, който познават? Докато някои се страхуват от промените, други ги намират романтични и вълнуващи. Кой ще прегърне възможностите, които предлага модерният живот?От 25 март, всеки вторник от 20:10 ч. още една драма от Великобритания от 2012 „Краят на парада”, ще зарадва дамите, в края на най-женския месец в годината.Ребека Хол и така популярният напоследък Бенедикт Къмбърбач /”Шерлок”/ са в главните роли на тази история за един разрушителен любовен триъгълник, по време на отмиращата епоха на крал Едуард VII и Първата световна война.Докато комфорните години под управлението на крал Едуард VII отстъпват бързо пред хаоса и разрухата, английският аристократ Кристофър Тийтдженс се озовава женен за Силвия - красива но зла представителка на висшето общество, която е бременна с дете, което може да е, но може и да не е негово. Кристофър е твърдо решен да бъде лоялен към съпругата си въпреки съмненията, които храни към нейния морал, но животът му се променя в деня, в който среща младата и смела суфражетка Валънтайн Уанъп. Кристофър е привлечен моментално от нея, но подвластен на ценностите на епохата си, той няма право да се развете със съпругата си, дори след като тя го изоставя заради последния си любовник...От 3 март, всеки понеделник от 22:05, AXN Black стартира излъчването на френската екшън-комедия от 2012 г. „До краен предел”. Създаден от френския режисьор и продуцент Люк Бесон, сериалът е един от първите проекти на Бесон в телевизията, като този път е не само продуцент, но и сценарист. Плотът проследява историята на Винсент Либерати /в ролята Винсент Елбаз/, агент от „Вътрешна сигурност”, който страда от неизлечима болест и приема предложението на мистериозна тайна, организация да изпълни изключително сложна мисия. Успехът на мисията ще му осигури достъп до експериментално лечение. В процеса Винсент ще се сближи с темпераментната си дъщеря-тийнейджър Лола, бившата си жена Александра и вечно подозрителната си сестра-полицай Жулиет. ... още »
Честите пътувания на ексцентричната баскетболна звезда Денис Родман до Северна Корея и близките му отношения с лидера на комунистическата страна Ким Чен Ун бързо се превърнаха в едни от най-дискутираните световни теми през изминалите няколко месеца. Последвалите интервюта с Родман и твърденията му, че се опитва да сближи Запада с изолираната източноазиатска държава само увеличиха интереса на медиите към връзките му със севернокорейския диктатор и разговорите, които двамата са провеждали.Докато посещенията на бившия баскетболист в Северна Корея все още вдъхновяват сценаристите на вечерните ток-шоута в Америка от студиото 20th Century Fox оповестиха малко по-рано днес, че се подготвя нов комедиен филм, чиято история ще бъде базирана именно на отношенията между Родман и Ким Чен Ун.Официалното заглавие на бъдещата лента е “Дипломати” (“Diplomats”), а неин режисьор ще бъде Тимъти Стори, който е най-известен с работата си по двете части на “Фантастичната четворка” и тазгодишния изненадващ хит “Ченге за един ден”. От 20th Century Fox вече са дали зелена светлина на проекта и очакванията са, че кастингите за главни роли ще стартират до началото на летния сезон.По сценария на “Дипломати” ще работи дебютанта Джонатан Ейбръмс, а продуцентския екип ще бъде предвождан от Питър Чърнин, който постигна завиден успех в бокс офиса с предишния си комедиен филм “Нежна полиция”.Все още не е ясно какъв ще бъде сюжета на филма, но това което се знае е, че често пародираните скорошни интервюта на Денис Родман относно взаимоотношенията му с Ким Чен Ун и организираните от двамата баскетболни срещи в столицата на Северна Корея са едни от основните вдъхновения на сценариста Джонатан Ейбръмс.“Дипломати” все още няма определена премиерна дата, но според последните слухове снимките ще стартират до една година и намерението на продуцентите е готовия филм да тръгне по кината до края на 2016-та.В следващите няколко месеца се очаква да бъде оповестена по-подробна информация за проекта и актьорския състав. ... още »
В началото на 90-те години компаниите Sega и Nintendo бяха безапелационните лидери в създаването и разпространението на конзоли за видеоигри. Конкуренцията между двата технологични гиганта е и в основата на все още непубликуваната книга “Конзолни войни: Sega, Nintendo и битката, която олицетвори едно поколение”. Творбата на писателя-сценарист Блейк Харис ще бъде пусната на книжния пазар през месец август, тази година, и според самия автор тя се фокусира върху “титаничната борба за надмощие между две компании, която промени завинаги света на видеоигрите и положи основите на глобална индустрия с рекордни приходи и огромно влияние в развлекателния бизнес”.Реакцията от страна на Холивуд не закъсня и преди броени часове официален представител на студиото Сони Пикчърс разкри, че книгата на Блейк Харис ще бъде адаптирана за големия екран. Сценаристи и режисьори на все още неозаглавената лента ще бъдат популярния комик Сет Роугън (“Позабременяла”) и неговия дългогодишен партньор Евън Голдбърг (“Това е краят”).Правата за филмиране на “Конзолни войни” са закупени от небеизвестния продуцент Скот Рудин (“Социалната мрежа”), който ще работи по проекта заедно с екипа на Сони Пикчърс и писателя Блейк Харис. Все още няма избрани актьори и готов сценарий, но според слуховете Сет Роугън е изявил желание да изпълни една от главните роли.Подробни детайли за сюжета на подготвяната филмова адаптация все още не се разкриват и за момента единственото, което се знае е, че сюжета ще се фокусира върху задкулисните интриги и бизнес-решенията, които са взети в разгара на конкуренцията между Sega и Nintendo. Сет Роугън и Евън Голдбърг все още не са подписали договор със Сони Пикчърс, но неофициално са потвърдили намерението си да режисират лентата. Смята се, че кастингите за главни роли ще започнат едва след като продукцията разполага с напълно завършен сценарий.Имайки предвид натоварените графици на Роугън и Голдбърг снимките на филмовата версия на “Конзолни войни” най-вероятно ще започнат през 2015-та година. За момента от Сони Пикчърс отказват коментар по въпроса. ... още »
“Спомените са тук и ме удрят в слепоочията.Трябва да оцелея, за да разкажа.” - Рити Пан Едва ли някой ще оспори, че в съвременния си аспект понятието “кино” покрива твърде широка територия. От десетките музейните инсталации, през диапозитивите за глобалното затопляне на Ал Гор, до камерите за наблюдение във франчайза “Паранормална активност”, киноизказът постоянно търси нови измерения. “Липсващото изображение” на френския режисьор от камбоджански произход Рити Пан е оригинално продължение на експериментите в областта на разказа, обединяващ изображение, звук и много емоции. Премиран в категорията “Особен поглед”, на миналогодишния фестивал в Кан, той е в надпревара за “Оскар” за чуждоезичен филм. В конкуренцията на останалите заглавия, “Липсващото изображение” има сравнително слаби шансове за успех, но това не омаловажава значението на неговата силно въздействаща оригиналност, която вълнува и обърква зрителя. Личното ми мнение е, че в категорията за документални творби той може да се надява високото академично признание. Става дума за автобиографичен филм, в който авторът се връща в своето детство в Пном Пен. Този период съвпада с годините на кървавата диктатура на Пол Пот и червените кхмери. Въоръжени с огнестрелно оръжие и комунистически идеи, те завземат властта и подлагат на идеологическа обработка и геноцид населението на Камбоджа. Цифрите са шеметни и трудни за преглъщане, но за зрителя в кинозалата, те са статистика и историческа справка. За 13-годишния Рити Пан те са лична трагедия и откраднато детство. През 1975, той е интерниран със семейството си в изправителен лагер, за да бъде превъзпитан в духа на азиатското тълкувание на пролетарската идеология. В оризищата тийнейджърът е свидетел на трагичната кончина на близките си и на десетки други свои сънародници работещи до изнемога в съпровод на военни маршове и патриотични химни.Години по-късно, Рити Пан (днес той е на 50 години) започва да търси снимкови и филмови документи за тази мрачна страница от историята на страната си. Архивите, дотолкова доколкото ги е имало, са безвъзвратно и старателно унищожени, и освен няколко кратки филмови кадри оцелели по чудо, няма визуални документи за годините на червен терор. Паметта избледнява при липсата на снимки, а след години - изчезва. Тази жестока перспектива е страшна за Рити Пан, който защитава моралното си право на спомени. Така се ражда идеята му. Тя е дръзка и наивна – с помощта на десетки миниатюрни глинени фигурки, да възстанови картини от детството си и годините прекарани в изправителните лагери, създавайки подобие на вестникарски репортаж или поредица снимки за спомен. Не става дума за анимация, а за неподвижни статуетки, поставени в адекватен декор, заснети с опростено движение на камерата. Резултатът напомня до известна степен детска игра с кукли и омайва зрителя с поетичността си и условността си. Лишен от патос и без капка хумор, с равномерен тон и известна носталгия по безвъзвратно отминалите си юношески години, дикторски текст представя в първо лице, единствено число емоционално натоварена изповед. От зрителя не се изисква усилие, за да се поддаде на чара на това необичайно съчетание на зрителен материал и коментар. Резултатът е пълноценен документален филм от ранга на “Обикновен фашизъм”.С тъга и болка Рити Пан споделя разсъждението си, че има случаи, в които, когато нещо липсва, то трябва да се пресъздаде. Без плачлива сантименталност и с достойнство, той преодолява липсата на документални изображения и възкресява картини, които съхранява в паметта си. Вълнуващият му разказ се спира върху същността на институционализираната пропаганда и промиването на мозъка. Според автора, банализирането на смъртта е свързано с класическата структура на тоталитарния режим, за който “превъзпитанието преминава през унищожението”. “Липсващото изображение” повдига и интересния въпрос за отговорността да се прави кино и призовава зрителя винаги да запазва критичния си поглед: “Няма реалност, има само кино. Революцията е кино. Обещаната революция съществува само на екрана.” И Рити Пан използва именно този екран, за да победи съкрушително фанатизма, празнотата на забравата и болката от мълчанието. ... още »
„Уроци по хармония” на Емир Байгазин„Уроци по хармония” е носител на Сребърна мечка за операторско майсторство, а историята, която разказва с брилянтната си картина е за момче, което трябва да приобщи склонността си към истина, ред и перфекционизъм в свят, изпълнен с насилие и безкомпромисни съревнования. Авторът Емир Байгазин отдавна е заявил своя усет към социалните проблеми и преди да създаде тази раздираща драма, разкриваща тъмните дебри на детското насилие, е заснел няколко късометражни филма, с които си спечелва доверието и положителните оценки на тайландския режисьор Пен-Ек Ратанаруанг и иранския творец Мохсен Махмалбаф.Филмът получава Специален диплом за режисура на Азия-Пасифик’13, Диплом на читателското жури на „Berliner Morgenpost”, „Сребърна мечка” за артистични постижения в операторското майсторство и номинация за „Златна мечка” на Берлинале’13, Специален диплом за Емир Байгазин и специален диплом за режисура от младежкото жури - МФФ Гент’13, Специална награда на критиката и награда на международното жури за най-добър филм в категорията „Нови режисьори” от Сао Пауло ’13, награда за най-добър режисьор дебютант и специален диплом за най-добър оператор - Филаделфия ’13, Награда за нов режисьор - Сиатъл ’13, Специален диплом за най-добър нов режисьор - Трайбека ’13, Награда NETPAC от Варшава ’13.„Спусната завеса” на Джафар Панахи„Спусната завеса” на режисьора Джафар Панахи е негов втори филм след наложената му от иранските власти 20-годишна забрана за творчество.Историята с еднозначно заглавие ни разказва за мъж и жена, които се укриват от властите. Той гледа куче, което няма право да притежава, а тя носи вина, че е била на забранено парти на плажа. Филмът е създаден по време на доста тежък период за своя автор – в момент, в който не намира утеха от принудителната изолация и обмисля самоубийство.„Спусната завеса” получава „Сребърна мечка” за сценарий и номинация за „Златна мечка” на Берлинале ’13, както и Номинация за най-добър режисьор и сценарий на Азия-Пасифик ’13.„Позиция на дете” на Калин Петер НецерДвусмислен портрет на вманиачената майчина любов. Носител, и то напълно заслужено, на „Златна мечка” от Берлинале 2013, румънският филм „Позиция на дете” е изграден около история в стила на съвременната румънска реалистична школа, в която на почит е острата неподправеност, обвита в минорни тонове.Богато мамино синче, шофирайки с превишена скорост, блъска дете, което умира. Майката на виновникът, преуспяла архитектка, свикнала сред обществото да се перчи с портфейла си, е решила да измъкне сина си от кашата чрез подкуп. Ролята на богатата жена е поверена на Луминита Георгиу, която изгражда блестящо изпълнение.На Берлинале ’13 освен „Златна мечка” филмът получава и наградата на ФИПРЕССИ, както и Награда „Телиа” в Стокхолм ’13 и номинация за най-добра актриса (Луминита Георгиу) на Европейските филмови награди ’13. ... още »
Почитателите на “300”, имат всички основания да се подготвят за пореден кинаджийски екстаз – “300: Възходът на една империя” е уникален и силно атрактивен спектакъл утвърждаващ нови измерения на киноестетиката, превърнали понятието “любопитен експеримент” във “визуален стил”. С нетрадиционното си киноизображение, новият комиксов разказ за античните бойци е рецидив на неговите автори, пренесен с рафиниран вкус в триизмерното екранно пространство.Заснета по обичаен начин, “300: Възходът на една империя” би бил един добър филм, който подобно на морски бриз и десетки холивудски суперпродукции ще отлети нанякъде, с известни шансове да се приземи до “Гладиатор”. След “Град на греха”(2005), в който творческата група около Франк Милър декларира вкуса си към визуален стил обвързан с уникална цифрова обработка на изображението, второто издание на франчайза, вдъхновен от древната история, се откроява на фона на сивия кино поток като свидетелство за висок професионализъм и богата визуална култура.“300: Възходът на една империя” е хибрид между киноспектакъл, комикс, видеоклип и електронна игра. Подобно на “300”, той предлага поредица от необичайни гледни точки, главозамайващи движения на камерата и умело манипулиране на каданса. Ефикасен монтаж, порядъчно количество батални сцени и картини от екрана, изчистени от излишни цветови детайли хипнотизират зрителя, като го потапят в една нереална вселена, в която съжителстват поетичност и бруталност.Разказът се върти около морски битки, в които зрителите отново ще видят десетки мъжаги по “Speedo” и сандали, въоръжени с мечове, щедро демонстриращи коремни преси достойни за корица на списание за фитнес. Филмът не е софт-гей-порно, въпреки, че с примитивната си мъжка голота, заредена със стероиди, има всички основания да предизвика повишен интерес и фантазми у известна част от зрителската аудитория. Образцово обезкосменият персийски водач Ксеркс утвърждава познатата тенденция пънк-траш-телбод-и-кламери, подкрепена от синтетично обработен глас. Не бих нарекъл “дразнещо” това авторско решение, въпреки, че то би подхождало по-скоро на някой изпълнител на театрален номер в нощен ъндърграунд клуб за самотни перверзници.Сред запомнящите се епизоди на филма не може да се пропусне тет-а-тет разговора между враждуващите Артемизия (джеймсбондовата Ева Грейн, по-секси от всякога) и Темистокъл (Съливън Стейпълтън), забележителна с високия градус на първичен, почти животински, секс (недовършен) и дипломатическа дискусия (довършена).Ще оставя на експертите да анализират верността на авторите към историческата правда, но допускам, че Херодот, летописец и съвременник на тази епоха, би останал доволен. Патриотизъм, саможертва и храброст обобщават добродетелите на гръцките бойци, докато тяхната опонентка е водена от заслепяващо желание за мъст. Едва ли “300: Възходът на една империя” би могъл да се възприеме като помагало по антична история, но не бих се изненадал, ако след време, от ученическите тестове се окаже, че “историята се пише от победителите... и кинаджиите”. ... още »
Преди малко повече от две седмици беше оповестена новината, че триизмерната компютърна анимация “LEGO: Филмът” ще бъде последвана от директно продължение. Работата по сценария на втората част започна още преди да се състои световната премиера на оригинала, а от компанията Уорнър Брос заявиха, че продуцентския екип на лентата ще бъде предвождан отново от дуото зад “Шерлок Холмс” Дан Лин и Рой Лий.“LEGO: Филмът” успя да привлече голям брой зрители в Съединените щати и Англия. Натрупаните приходи до момента се равняват на около 300 милиона долара и вече е ясно, че 3D-анимацията ще се нареди сред най-големите хитове на сезона. Желанието на Уорнър Брос да се сдобият с нов успешен франчайз изглежда ще се сбъдне и без да губят време от студиото оповестиха точната дата на която ще се състои световната премиера на втория филм за популярните конструкторни играчки LEGO.Представител на Уорнър обяви, че все още неозаглавеното продължение на “LEGO: Филмът” ще тръгне по кината в целия свят от 26-ти май, 2017-та година. Все още не се разкрива дали режисьорите на оригинала Фил Лорд и Крис Милър ще се завърнат за втората част, но това което се знае е, че по сценария на бъдещата анимация вече работят Джаред Стърн (“Разбивачът Ралф”) и актрисата Мишел Морган (“Родина”).От Уорнър Брос заявиха, че двете части на “LEGO: Филмът” ще сложат началото на франчайз, който ще включва не само пълнометражни кино-продукции, но и видеоигри, играчки и потенциални телевизионни серии.По-детайлна информация за предстоящото продължение все още не се разкрива и за момента сценаристите Джаред Стърн и Мишел Морган са единствените потвърдени членове на екипа.Засега “LEGO: Филмът 2” е единственото предстоящо заглавие, чиято световна премиера е насрочена за 26-ти май, 2017-та година. ... още »