Докато екипът на продукцията подготвя огромно количество коли, необходими за филма, Шон Уилям Скот, Джесика Симпсън и Джони Ноксвил са заети с уроци по екстремно шофиране и бойни техники.
“Когато актьорът кара кола на заден ход с голяма скорост, натиска ръчната спирачка и прави завой на 180 градуса, вятърът развява косата му по начин, който не може да бъде дублиран без да изглежда неестествено”, обяснява режисьорът Джей Чандрасекар. “Затова накарахме Шон, Джони и Джесика да посещават уроци по каскади. Искахме те да бъдат въвлечени в действието и да ги поставим насред най-вълнуващите възможни ситуации.”
За снимките на най-опасните сцени, създателите на филма наемат “GO-Mobile” – специална снимачна платформа, която позволява машината, която се снима да се управлява от каскадьор от страннична кабина, а това създава впечатление, че актьорите шофират Генерал Лий, докато в същото време позволява да се поставят камери на различни места в и около автомобила и да се заснемат първокласни каскади.
“Чувството е невероятно - да практикуваш всички тези шофьорски маневри и да ги изиграеш пред камера”, споделя Скот. “Всички пищяхме, защото когато колата започне да се движи наистина бързо, това е най-ободряващата надпревара. След заснемане на сцената, видях как Джей тичаше по улицата и викаше: ‘О, боже, беше страхотно!’”
“Беше изумително да се шофира в GO-Mobile”, добавя Ноксвил. “Шон шофира през цялото време, защото шофьорската книжка на Люк е отнета. Аз предимно седя и говоря, но дори и това беше забавно. Докато не ти пречи да засмучеш малко прах и мръсотия, с тази платформа можем да достигнем до наистина висока скорост. Шофиране в този филм беше страхотно.”
Освен сцените с шофиране, във филма има и някои бойно сцени. Такива са кадрите, при които Ноксвил полита към стена в свада в местното питейно заведение.
“Люк е фокусът на големия бой в бара и Джон тренира усилено месец с тежести и треньори.” , обяснява Гербер. “Той наистина се превърна в бойна машина.” “Участвал съм в много кръчмарски свади (загубил съм всичките), но никога не съм прави, това на екрана”, споделя Ноксвил. “За снимките тренирах с Чад Стехелски, който е хореограф на много от бойните сцени в “Матрицата”. Не правя някакви шантави движения на жици, но се научих как да раздавам удари и да хвърлям хората наоколо. Раздирахме този бар три дни – беше страхотно за снимане.”
“Не искахме да чупим бутилки върху главите на хората или да хвърляме някой на маса и тя да се счупи под него”, споделя Чандрасекар. “Координаторът на каскадите Дарин Прескот измисли няколко страхотни идеи. Заедно с екипа си той създаде наистина интересен бой с добра хореография.”
Въпреки че всеки е голям почитател на кариерата на другия, филмовите и музикални легенди Бърт Рейнолдс и Уили Нелсън никога не са работили заедно преди снимките на “Царете на хаоса”. А в този филм те са врагове и имат причини да се бият един с друг.
“Уили е един от моите герои, винаги е бил и ще бъде такъв”, заявява Рейнолдс, “Той е икона в най-истинския смисъл на думата. Възхитен съм, че ще работя с него – той наистина е съвременен Джон Уейн. Но Уили е толкова уравновесен човек, че никога не е удрял никого в живота си. Според щеше да е страхотен в раздаването на удари, докато е пял по долнопробни заведения, но той ми каза: ‘Никога не съм удрял, защото докато работех бях твърде зает да отбягвам бирените бутилки.”
“Бърт ми е стар приятел, но никога не съм мислел, че ще имам възможност да роботя заедно с него в толкова голям филм”, казва Уили Нелсън. “Много се забавлявах в този филм и за мен бе чест да деля екрана с Бърт. Прекарах първия снимачен ден в удари да го сваля бюрото му, а той прекара втория ден в удари да ме свали от стола.”
|