Имаме два епични филма, които излизат по екраните:
🤖 ТРАНСФОРМЪРС: ПЪРВИЯТ: Подгответе се за зашеметяващ екшън и невероятни битки с роботи. Историята от миналото е тук, за автоботите и десептиконите и е извън този свят! 💥 👑 ПРОКЛЯТИЕТО НА ПЕПЕЛЯШКА: Изживейте мрачен обрат на класическата приказка. Очакват ви магия, мистерия и нов поглед върху историята на Пепеляшка! 🕯️✨
Не пропускайте – вземете своите билети и се присъединете към нас за тези вълнуващи приключения! 🎟️🍿
Премиера в България: 14.09.2012“Пистолет, куфар и три смърдящи варела“ разказва за Антон, по прякор „Красивия“, който е 23-годишен студент. Той има мечта, но за осъществяването й първо трябва да намери пари, за да продължи следването си.„Красивия“ решава да рискува и по неблагоприятно за него стечение на обстоятелствата, се забърква в страхотна каша от преплитащи се комични и абсурдни случки с умопомрачителни герои.А именно – наркобос, който има мания да подрежда лего, глуповати дребни мошеници, опасно топ ченге - гей, корумпирани държавни служители, дъщерята на топ ченгето, неудачници, футболист и мутреса, свързани от любовта си към Достоевски, две щастливи малки циганчета и тяхната баба, която прави сладки от особена пудра захар. ... още »
Иранското кино преживява тежки времена след като правителството стовари десницата си отгорему, или поне се опита да го постави под похлупак. Джафар Панахи, на който е забранено да се занимава с кино и който е под домашен арест, след като публично критикува иранските лидери през 2009 г., успя контрабандно да изнесе свой филм отвъд пределите на Иран. „This Is Not a Film" бе представен на филмовия фестивал в Кан.Успехът обаче може да се окаже горчив. Лентата на Ашгар Фархади „Раздяла" спечели „Оскар", „Златен глобус" и френската награда „Цезар" за Най-добър чуждоезичен филм миналата година. Плануваното официално посрещане на режисьора в страната му след успеха на филма обаче бе отменено. Според властите темите, намерили място в лентата, а именно ролята на жените в Иран и желанието за емиграция, са твърде неприемливи.Иранското правителство не спира да спъва локалното кино. Последната заплаха е да бъде бойкотиран предстоящият филмов фестивал във Венеция (29 август - 8 септември). Причината е санкциите, които наложи Европейският съюз над петролната индустрия в Иран. Отмъщението ще бъде изтегляне на иранските филми от фествиалната програма.Един от иранските филми вече се появи в официалната фестивална програма. Лентата на Киануш Аяри „The Paternal House", който не присъства в състезателната част на фестивала, разказва историята на един иранец - от младежките му години до навършването на 86-годишна възраст. Прожекцията на филма обаче е под съмнение заради планирания бойкот от страна на иранското правителство.Няколко ирански делегации посетиха Венеция през месец май с подкрепата на министерството на културата на страната. Сред тях фигурират Iranian Young Cinema Society, Documentary and Experimental Film Center, Farabi Cinematic Foundation. Твърде вероятно е достъпът на тези организации до фестивала да бъде осуетен от иранските власти, в случай, че бойкотът се реализира.Въпреки това един филм с иранска връзка със сигурност ще бъде излъчен независимо от заплахите. Това е лентата на иранско-американския режисьор Рамин Бахрани, създател на успешния филм „Goodbuy Solo" от 2008 г.Режисьорът, който пребивава в САЩ, ще покаже новия си проект - „At Any Price" в интернационалната състезателна секция на фестивала. Филмът с участието на Денис Куейд и Зак Ефрон разказва за пререканията между поколенията - баща, който иска синът му, автомобилен състезател, да се посвети на семейната ферма. ... още »
Illumination Entertainment и Universal Pictures подготвят цял анимационен филм за малките слуги на Гру от "Аз, проклетникът", по-познати като Minions.Филмът за малките мутирали пуканки се очаква през лятото на 2014 г. – точно една година след излизането на продължението на "Аз, проклетникът" – "Аз, проклетникът 2".Все още неозаглавената лента ще разказва за сблъсъка на слугите на Гру със света на хората, като детайли за сюжета все още не са обявени.Сценарият вече е написан от Брайън Линч, който стои зад "Скок-подскок" и "Котаракът в чизми". Режисьор на филма пък очаквано ще е Пиер Кофин, който в момента работи по "Аз, проклетникът 2".Интересът към жълтурковците е изключително голям, откакто излезе "Аз, проклетникът" и освен множеството мини филмчета, направени за феновете, във Флорида дори отвори врати увеселителен парк, фокусиран върху малките помощници. ... още »
Трите филма от хитовата поредица на режисьора Брет Ратнър “Час пик” натрупаха общо в световен мащаб над 700 милиона долара и утвърдиха персонажите на Джаки Чан и Крис Тъкър като едни от най-известните герои от комедийния екшън-жанр. Въпреки че третата част от франчайза се представи по-слабо от предшественика си в бокс офис класациите популярността на марката “Час пик” остана голяма и в края на 2007-а година.В продължение на няколко години от студиото Уорнър Брос не разкриваха дали наистина има планове за ново продължение, а от своя страна Джаки Чан намекна, че може да се откаже от екшън-филмите изпълнени с опасни каскади. Като към това се прибави и факта, че Крис Тъкър се е снимал само в 4 филма за изминалите 14 години очакванията бяха, че въпреки популярността на поредицата тя едва ли ще бъде допълнена от четвърта част.За радост на феновете обаче, продуцента на франчайза Артър Саркисиан оповести във вчерашно интервю за Crave Online, че “Час пик 4” е официално в период на препродукция, а Джаки Чан и Крис Тъкър участват активно в разработването на проекта.Саркисиан: “В момента работя върху “Час пик 4” заедно с Крис и Джаки. Ще се опитаме да го направим в стила на първия филм – малко по-суров и реалистичен. Аз лично не бях особено доволен от третата част. Смятам, че първата и втората част са много добри, но в някои отношения третата беше изпусната от контрол. Не става дума само да събереш двамата герои и да ги вкараш в кола и те да започнат да се заяждат. Не искам да виждам само това. Искам да направим нещо ново.”Филмът все още няма сценарист и за момента Джаки Чан и Крис Тъкър не са потвърдени официално за участие. Относно вероятността Брет Ратнър отново да седне на режисьорски стол, Саркисиан заяви:“Ако той има желание да направи филма, тогава е добре дошъл. Но трябва да го направи по правилния начин.”В най-добрия случай, до края на тази година ще стане ясно кой ще работи по сценария на “Час пик 4” и дали Брет Ратнър ще се съгласи да седне за четвърти път на режисьорския стол. Важно е да се отбележи, че в момента Ратнър работи по няколко различни проекта и няма да бъде изненадващо, ако от студиото Уорнър Брос го заменят с друг режисьор.За сметка на това, в най-скоро време се очаква да бъде потвърдено официално участието на звездите на франчайза Джаки Чан и Крис Тъкър. ... още »
Невероятно смешната комедия „Браво, момчето ми!” разказва историята на тинейджърът Дони Бергер (Адам Сандлър), който среща в гимназията момичето на своите мечтите. Единственият проблем е, че тя е неговата секси учителка Мери МакГарикъл. Всеки от нас е изживявал ученическа любов, но при Дони нещата отиват твърде далеч. Оказва се, че г-жа МакГарикъл няма нищо против да му разкаже за птичките и пчеличките и когато всеотдайната учителка е изпратена зад решетките, Дони оставя сам да отглежда плода на тяхната любов - Тод.Дони се опитва да бъде добър баща, но е напълно неподготвен за ролята си на родител. 30 години по-късно Тод (Анди Самбърг) гради успешна кариера на Уол Стрийт.Той е излетял от семейното гнездо при пръв удобен случай и двамата не са се виждали от години. Но когато става ясно е Дони дължи десетки хиляди долара на данъчните, единственият изход според него е да се свърже със сина си, за да намери парите, иначе влиза затвора. Той се появява в навечерието на бракосъчетанието на Тод с Джейми (Лейтън Мийстър) и проваля партито, превръщайки уикенда на сватбеното празненство в катастрофа. Дали ще получи шанс най-накрая да изгради връзка със сина си и ще направи ли това, което се очаква от един добър баща?ЗА ФИЛМА„Ролята на Дони Бергер показва класическият Адам Сандлър, - казва Шон Андерс, който е режисьор на новата комедия „Браво, момчето ми!”. - Това е персонаж, който само той може да изиграе. Поведение на Дони минава всякакви граници, но когато героят е пресъздаден от Адам, няма начин да не го харесате. Беше просто страхотно да наблюдавам как се справя с тази нелека роля."Във филма Сандлър играе най-лошият родител, който може да си представите. Той, разбира се, обича сина си и прави най-доброто, на което е способен, но нещата просто не му се получават. Все пак той не е чак толкова лош. „Той е див, той е луд, той взима ужасно грешни решения, но е наистина добър човек, който умее да се радва на живота, - казва Андерс. – Дони има много приятели, сприятелява се лесно с всички и всеки и няма проблеми с това, какво вършат другите. Неговата способност да се весели и забавлява кара публиката да му прости много от неговите грешки и неправилни преценки".По време на първата си среща със Сандлър, Андерс и неговият партньор – продуцентът Джон Морис, обсъждат каква да бъде сърцевината на филма. „Джон и аз си падаме по историите за връзката между двама души. В този случай отношенията между баща и син имат голям емоционален заряд - всеки човек има много силна връзка с баща си. Тези чувства дават зелена светлина на някои от лудориите във филма, което прави „Браво, момчето ми!” още по-забавен ".За Андерс тази връзката проличава особено в сцената, когато Дони и Тод изживяват един закъснял обред - бащата учи сина си да кара велосипед. „Тази сцена изразява цялата тема на филма, - казва режисьорът. - Тод трябва да се довери на Дони и да се съгласи да бъде синът, а Дони трябва да бъде бащата и да го остави да падне."Кой актьор би могъл да играе сина на Дони и каква е най-подходящата възраст за него? Анди Самбърг мисли, че знае отговора и заявява, че не би позволил Сандлър го забрави. „На практика аз дебнех Сандлър още по време на кастинга.", шегува се той."Анди гледа на своя персонаж като на човек, който отчаяно търси бащината любов, но досега толкова много пъти се е опарвал, че е изградил стена между Дони и себе си, - казва Андерс. - Всеки може да изиграе Тод като герой, който мрази баща си и после се завърта на 180 градуса. Докато при Анди усещам във всяка сцена, че Тод наистина иска да има връзка с баща си, но просто му няма доверие." "Основната идея на филма е, че е по-добре да приемаш хората такива, каквито са - дори и да не са идеални, вместо да се опитваш да бъде нещо, което не си. - казва Самбърг. - Ние всички крием скелети в гардероба си, някои повече, други – по-малко. Но семейството винаги е важно, независимо колко е шантаво.""Тод притежава качеството, което до известна степен го имаме всички ние - смесица от любов към семейството си и притеснение, че го излагат преди другите. Героят му стига до крайности в това отношение." - обяснява Андерс.Лейтън Мийстър се присъединява към продукцията в ролята на годеницата на Тод, Джейми. "Първоначално тя изглежда много мила и приятна, като всяка булка. - казва Мийстър. - Но постепенно се превръща в истинска усойница. От начало не може да я виним, защото поведнието й е разбираемо, когато видим какво прави Дони. Но после истинският й образ все повече излиза наяве...""В реалния живот Лейтън е улегнала, спокойна, широко скроена, - казва Андерс. - Тя пренася тези черти на героинята си, така че човек отначало си мисли, че такава реакция на лудориите на Дони е нормална. Но в хода на историята става ясно всъщност колко е властна и обсебена от желанието си да контролира."Майло Вентимилия е в ролята на братът на Джейми, Чад, който е моряк. „Той се отнася много, много сериозно към своята професия. - разкрива Вентимилия. – Щом стане дума за моряшкия живот, може до безкрай да разказва за детайлите на униформата, прическата, разходките, разговорите, всичко, което може да ви хрумне. Той гледа на Тод отвисоко и с пренебрежение."За да се свърже отново със сина си, Дони има нужда от помощта на най-добрия си приятел. По една случайност това е Ванила Айс, който играе себе си във филма, или както Тод се обръща към него - чичо Вани. Иконата на 90-те години си спомня какво си е мислел, докато отивал на срещата си със Сандлър, за да обсъдят ролята му: „През целия път се чудех на кого ли от героите си ще прилича Адам? Дали ще е като Хепи Гилмор, Медисън... кой от всички? И когато пристигнах видях, че е много земен и забавен, но в същото време има сериозно отношение към задачата, за която сме се събрали. Беше ми изключително приятно да бъда в неговата компания."Андерс казва, че участието във филма на Ванила Айс не е само краткотрайна поява, а пълноценна поддържаща роля. „Той е най-добрият приятел и довереник на Дони от едно време.“ - казва режисьорът и с изненада отбелязва, че музикалната легенда на 90-те години е показал завидни комедийни заложби. „Има една сцена в магазин, където неговият герой и продавачът се стряскат един от друг, побягват, сблъскават се един в друг и се втурват в противоположни посоки. Всеки път, когато гледам филма, се изумявам от начина, по който Ванила Айс се вписва в тази класическа, перфектно изпълнена маневра от немите филми."С баща като Дони и „чичо" като Ванила Айс, на Тод се налага да потърси другаде малко здрав разум, и го намира у Бри, която „внася малко спокойствие в хаоса, - казва известната певица Киара, която играе тази роля. - Бри и Тод имат връзка помежду си, той може да й разказва за нещата, които се случват в живота му и своите чувства. Тя не осъжда, което е много мило и точно на това се гради тяхната връзка и взаимна емоцията."Сватбеното тържество на младата двойка е планирано да се състои в луксозно имение, собственост на богатия шеф на Тод - Стив Спиру. Продуцентите решават, че Тони Орландо притежава нужното присъствие, за да пресъздаде този ексцентричен персонаж. „Стив е сложен характер, - казва известният певец. – Той не е лош, но просто не може да се държи добре с хората около себе си."Орландо среща Сандлър на партито по случай рождения ден на Брукс Артур, който е отговорен за подбора на музиката в редица проекти на Happy Madison. „Ако не бях отишъл на този рожден ден, сега нямаше да съм Стив Спиру, - казва той. - Това е доказателство, че ако се показвате насам-натам, рано или късно някой ще ви забележи."Във филма най-добрите приятели и колеги на Тод са Фил и неговата съпругата, които са изиграни от Уил Форте и Рейчъл Драч. „Фил е типичен представител на Кейп Код, - разказва Форте. - От начало си мислех, че костюмът ми е много шантав, но се оказва, че така се носят хората в Кейп Код през цялото време." Форте споделя за екранната си съпруга: „Рейчъл бе много развълнувана от този факт, защото имаме няколко доста интимни сцени, а тя от дълго време иска да направи такова нещо с мен. Цялата инициатива бе от нейна страна. Вероятно се е молила искрено в нощта преди кастинга и й бе отговорено."Джим Нанс е персонаж, който се отличава с директния си маниер на говорене и неумиращата му любов към Ню Инглънд Пейтриътс. Ролята се изпълнява от Рекс Райън, който когато не снима филми, работи като главен треньор на Джетс Ню Йорк – съперника на Пейтриътс. Странен избор? Неее! „Човек не може да се взима прекалено на сериозно, - казва Райън. – Героят ми е голям фен на Бостън и това е част от ролята. Но знаете ли какво чух? Наложило се да се спрат върху Бостън, защото всички неща на Джетс вече били продадени."Към актьорския състав се присъединява комедийната актриса Люенел, която е в ролята на ветеран стрийптизьорка Шампейл, която работи в любимия стриптийз клуб на Дони повече от 30 години. „Тя е успяла да осигури пари за колеж на дъщеря си, - казва Люенел. - Но не става дума за това - Шампейл наистина харесва работата си, защото просто обича да носи щастие и радост на присъстващите."ЗА ПРОДУКЦИЯТА„Когато Адам е продуцент на филма, той е заедно с теб през цялото време.“ - казва режисьорът Шон Андерс. „Браво, момчето ми!” е неговият втори филм и първи общ проект със Сандлър, което е изключително, тъй като Адам често работи с един и същ екип филм след филм. Макар че понякога отнема известно време новите колеги да опознаят взаимно и да се сработят, Андерс твърди, че той, операторът Брандън Трост и художникът Арън Озбърн са посрещнати с отворени обятия в семейството на Happy Madison.„Екипът се състои от най-приятните хора, с които съм срещал, - споделя Андерс. – С тях много лесно се разбираме. Те всички са работили заедно по предишните филми на Сандлър, познават особеностите си, знаят какво трябва да се направи, за да вървят нещата гладко. Специално искам да отбележа първия асистент-режисьор Дани Силвърбърг, който е сърцето и душата на този екип, изключително приятелски настроен и е един от най-невероятните хора, с които някога съм работил".„Адам е нещо повече от продуцент на филма, той е движещата сила на продукцията, - твърди художникът Арън Озбърн. – Този човек е невероятен, успява да участва във всеки избор, който трябва да се направи по време и след снимачния процес. С него е много лесно да се работи, защото той умее да сътрудничи с всички."Дизайнерката на костюмите Елън Лутър казва, че Сандлър се занимава лично с всички аспекти на продукцията, защото иска да бъде сигурен, че историята и хумор ще бъдат такива, каквито е предвидено. „Заедно с него прегледахме всички костюми за отделните персонажи във филма и внимателно обсъдихме всички шегите на героите." - казва тя.Разбира се, голяма част от хумора Сандлър носи в себе си. „Това, което ми харесва най-много в работата с Адам е, че той е толкова забавен, - казва Андерс. – Докато снимахме една сцена, аз се опитвах да намеря още нещо смешно, което да добавим към нея. Имах идея, която не е бе особено забавна, но Адам я поде и я представи по своя забележителен начин. От една страна го направи много смешно, а от друга изглеждаше сякаш това бе моя идея. Режисирайки този филм, аз не само работих с Адам Сандлър, аз получих Сандлър в най-добрата му форма, защото той има страхотно отношение към работата. Високо оцени свободата, която получи, влизайки в образа на Дони, защото можеше да говори и прави всичко, което си помисли с този герой."Озбърн казва: „Нашата работа бе да се подпомогнем създаването на образите на героите. Опитахме се да изградим среда за нуждите на сценария, в която героите да могат да се развиват и разкриват. Филмът показва два различни свята - света на Дони Бергер и на сина му. Да се покаже разликата между двата свята и какво произтича при сблъсъка им е огромно естетическо предизвикателство".Двете най-големи сцени, които са пример за разликата между тези два свята са къщата на Стив Спиру - имението, в което ще се проведе сватбата, и „Класи Рикс Бейкън енд Легс“ – любимото стриптийз заведение на Дони.Намирането на подходяща къща не беше лесна задача, разкрива Озбърн. „Обиколихме навсякъде – буквално луднахме докато търсим сватбени локации. Имахме толкова много изисквания – имахме нужда дори от заден двор, който може да бъде превърнат в малък футболен терен. Преглеждахме терените с хеликоптер, отидохме до брега – побъркахме се, докато се опитваме да намерим перфектната къща. Отне ни известно време, докато един ден извикахме „Алелуя! Най-накрая я намерихме!“ – идеалната къща, която си имаше всичко необходимо – бе на плажа, имаше страхотна фасада, разполагаше с място зад нея, в което би могло да се направи нашето мини игрище. И не на последно място собственикът й бе през цялото време невероятно мил и подкрепяше целия ни екип."В крайна сметка творческият екип на филма не построява мини игрището в задния двор на къщата, а го свързва с помощта на киномагията. „Издигнахме гигантска беседка, която се отразява във водата, и я използвахме като съединяващо парче. Изградихме част от тази беседка и в парка, където построихме игрището. После просто налагахме на екрана двете еднакви части.“„По коренно различен начин се получиха нещата с търсенето на най-подходящия стиптийз бар. Още първият ден влязохме в бара и разбрахме, че това е мястото, което искаме - дървения бар, ниско окачените и посчупени лампи, самото настроение на заведението - всичко беше такова, каквото се надявахме да открием."В много отношения Дони е персонаж, който така и не пораства. „Той е вечното момче, - казва Озбърн. – Да вземем например апартамента му – идеята ни беше, че това място трябва да изглежда по същия начин, по който е било, когато Дони е бил на 16. Представихме си как се чуди: „Защо да го променям?" Той така и не се изнася от къщата, по стените висят къщите плакати, които е закачил преди 30 години. Е, добре, има една промяна - купил си е водно легло".Вечен е и начина, по който Елън Лутър, ветеран от предишните единайсет филма на Сандлър, представя външния вид на Дони. „Преминахме през доста проби на перуки и дрехи, преди да се спрем окончателно на този вид, - отбеляза тя. - Ние търсихме външност на човек, който се е установил в 80-те години с малко елементи на класически рокер. Той е универсален мъж за парти и определено не се интересува от мода ".Лутър обича да казва, че дрехите не правят образа, но често могат да помогнат на актьора да намери пътя към героя си. Това е особено валидно за комедията – шеговитият начин, по който някой изглежда, може да накара публиката да се усмихне. „Външният вид на героя е от съществено значение за комедия. Той говори дали става дума за прилежно закопчан сухар или раздърпан нехранимайко. Дали трябва да бъде сладък и забавен или пък грозен и забавен? Дрехите правят много, за да се подчертаят шегите и хумора в един филм. В „Браво, момчето ми!” умишлено облякохме хората от къщата на плажа в сериозен дрескод, за да може появата на Дони с бира в ръка да бъде още по-скандална. Тези хора са силно шокирани от облеклото и цялостното му поведение, и този културен сблъсък е предпоставка за много забавни ситуации."Друг пример за избор на дрехи, които подчертават смешните моменти във филма са костюмите на бабата. Тя е представителка на висшата класа. „Тя трябваше да изглежда шик – модерна и елегантна. - обяснява Лутър. - Във филма Дони е запленен от нея и от една нейна снимка на младини, на която тя е облечена в изключително скромен бански костюм. На снимката тя дори не е секси, но това няма значение за Дони".За Лутър и нейният екип, творческият процесът започва с планиране, скициране и пазаруване, но не се реализира, докато актьорът не вземе активно участие в него. „Може да сме измислили безброи варианти за дрехи, но не можем да се спрем на нито една от тях, докато не се видим с актьора, след което обсъждаме и преглеждаме решенията и идеите с режисьора и Адам. Започваме със питането дали имаме всички дрехи, от които се нуждаем. Тогава се включва актьорът и започва да говори за дрехите по друг начин и се появява нова гледна точка. Понеже това са хората, които изграждат образите, се съсредоточаваме върху това, което си пасва с персонажа. След толкова много филми и досега не престава да ме изненадва крайният резултат, който се получава по време на пробите. Също като при коктейла, и тук не става въпрос за отделните съставки, а за това, което се получава, когато ги смесиш". ... още »
Снимките на продължението на спечелилия над 600 милиона долара хит “Бързи и яростни 5: Удар в Рио” вече започнаха. Продукцията, която е шестата част от популярния франчайз “Бързи и яростни”, разполага с бюджет от над 150 милиона долара, а актьорите Вин Дизел и Пол Уокър отново се завръщат в култовите си роли на Доминик Торето и бившия лосанджелиски полицай Брайън О’Конър.Още преди една година, от компанията Юнивърсъл Пикчърс оповестиха, че след като приключат снимките на “Бързи и яростни 6” ще започне и работата по сценария на седмия филм от поредицата в който отново ще участват Вин Дизел и Пол Уокър.Дотогава обаче, всички погледи ще бъдат насочени към шестата част, чиито режисьор е Джъстин Лин, който засне и предишните три филма от поредицата. Със сигурност може да се каже, че една от причините поради които “Бързи и яростни 5: Удар в Рио” се превърна в един от най-големите хитове на 2011-та година бе участието на набиращия все повече скорост Дуейн Джонсън – Скалата. За радост на феновете, Джонсън отново ще се превъплъти в ролята на федералния агент Люс Хобс, който е по петите на предвожданата от героя на Вин Дизел група. Освен вече споменатите имена, в “Бързи и яростни 6” ще видим още Тайрийз Гибсън, Мишел Родригес, Лудакрис, Джордана Брустър, Джина Карано и Люк Евънс, който ще се превъплъти в главната отрицателна роля. Въпреки че снимките на екшъна вече стартираха, продуцентите все още набират актьори за участие.От уебсайта на списание Variety оповестиха, че индонезийския актьор Джо Таслим, който доби популярност благодарение на участието си в “Операцията: Изкупление” (“The Raid: Redemption”), е подписал договор за участие в “Бързи и яростни 6” и ще изпълни ролята на “Джа” – един от основните злодеи във филма, който благодарение на виртуозните си уменията по бойни изкуства се превръща в истинска заплаха за главния герой Доминик Торето и неговия екип. Заедно с информацията за Джо Таслим беше и оповестено, че сюжета на филма ще разказва за опитите на Торето и хората му да извършат опасен обир в Европа преди конкурентен екип от обирджии (предвождани от героя на Люк Евънс) да ги изпревари. Освен с конкуренцията, екипа на Торето е принуден да се справя и с преследващите го европейски полицейски служби и повторните опити на федералния агент Люк Хобс да ги залови.Режисьорът Джъстин Лин: “Успехът на “Бързи и яростни 5: Удар в Рио” определено ни изненада приятно, но и вдигна летвата по отношение на това какво очакват феновете от следващия филм. Ние нямаме друг избор освен да приемем предизвикателството и да се опитаме отново да изненадаме публиката. Все още не мога да говоря в детайли, но мога да Ви кажа, че “Бързи и яростни 6” ще бъде филм който ще надмине многократно показаното до момента в тази поредица. Това искат феновете и това е нашата основна цел.”По-рано тази година се появи информацията, че Джейсън Стейтъм и Риана също могат да се присъединят към актьорския състав на шестата част, но графиците им не позволиха да подпишат договорите за участие и ролите им бяха пренаписани и поверени на други актьори.Снимките на “Бързи и яростни 6” протичат в момента в Англия, а готовия филм ще бъде първия от поредицата, чието действие ще се развива на европейска почва. Освен изпълнител на главната роля, Вин Дизел е също така и продуцент на филма, заедно с Нийл Моритс (“Трите хикса”) и режисьора Джъстин Лин.“Бързи и яростни 6” ще тръгне по кината от 24-ти май, следващата година. ... още »
През 1980-та година по кината се завъртя психологическия трилър на режисьора Стенли Кубрик, “Сиянието”, чиито сценарий беше вдъхновен от романа на Стивън Кинг със същото име. Заснетата с бюджет от 19 милиона долара лента спечели близо 50 милиона долара от прожекциите си по света и утвърди Джак Никълсън като един от най-талантливите и търсени актьори в Холивуд.Сега, 32 години след премиерата, “Сиянието” все още се радва на огромна популярност сред феновете на киното и за много от тях филма е един от най-добрите психо-трилъри на всички времена.Очевидно имащи желание да се възползват от всичко това, от студиото Уорнър Брос вече са започнали тайно да подготвят продължение на култовата лента, по което ще работи сценарист-продуцентката Лаета Калогридис, която е най-известна с работата си по сценария на хита на Мартин Скорсезе, “Злокобен остров”.Все още няма официално изявление от продуцентите, но според източници от вестник LA Times втората част, която ще представлява предистория, е вече задвижена от студиото, а сюжета й ще разкаже какво точно се е случило в зловещия хотел “Оувърлук” преди в него да се настани героят на Джак Никълсън, Джак Торънс, и неговата съпруга и дете. Важно е да се отбележи, че “Сиянието 2” (работно заглавие) е във все още ранен етап на развитие, името на Стивън Кинг не се свързва с него, и работата по сценария все още не е започнала.Единствената потвърдена информация е, че освен Лаета Калогридис по разработването на проекта ще работят и продуцентите Брадли Фишър (“Черен лебед”) и Джеймс Вандербилт (“Невероятният Спайдър-мен”). От LA Times уточняват, че въпреки популярността си като сценарист, Калогридис ще работи по проекта единствено в ролята си на продуцент. Все още не е ясно дали от Уорнър Брос са избрали човека, който ще напише сценария на “Сиянието 2”.Само преди няколко месеца стана ясно, че Стивън Кинг е започнал да работи върху продължението на литературната версия на “Сиянието”, което обаче не е свързано по никакъв начин с подготвяната от Уорнър Брос втора пълнометражна игрална продукция. По всяка вероятност, литературното продължение ще се сдобие със своя отделна филмова адаптация.За момента не се разкрива дали продуцентите от Уорнър Брос водят преговори с изявили интерес към проекта режисьори или търсенето на режисьор ще започне едва след като бъде написан целия сценарий на предстоящата лента.Очакванията са, че до края на тази година ще има по-конкретна информация относно статута на “Сиянието 2”. ... още »
Описване на филма и качествата му с точни и конкретни думи (както и издаване на историята, и детайли от нея) е нещо, което няма да прочетете в този текст. Най-вече от уважение към Кристофър Нолан, Джонатан Нолан, Дейвид Гойер, Уоли Файстър, Нейтън Кроули, Ханс Цимър, Крисчън Бейл, Том Харди, Сър Майкъл Кейн, Ан Хатауей, Джоузеф Гордън-Левит, Гари Олдман, Морган Фрийман, Марион Котиар и много други, плюс всички зрители, които с подобно нетърпение очакват/ха завършека на Нолановата трилогия.Лесно мога да използвам познатите ни клишета – епичен, брутален, гигантски, величествен, колосален, зашеметяващ, блестящ, въздействащ, оригинален и т.н., като с нито едно от тях няма да сгреша, защото както всички знаем, точно клишетата понякога са най-добрият начин за описване на дадено нещо. Но аз няма да го направя или поне ще се опитам. Последният път, когато се чувствах по подобен начин след даден филм бе точно преди две години, след премиерата на „Генезис” – предишният фестивал на идеите, който Крис Нолан поднесе на своите зрители. Както и тогава, така и преди час, когато излязох от IMAX залата, бях тотално безмълвен. Тялото ми се движеше машинално, сякаш някой друг го управляваше и усещах, че всеки момент мога да се строполя на земята. Мозъкът, както и цялото ми същество бяха заети с друга задача, далеч по-важна за момента, от простото и нормално волево ходене. Те бяха заети с „изчисляването”, асимилирането и поглъщането на видяното в предните 2 часа и 44 минути – „Черният Рицар: Възраждане” (The Dark Knight Rises). Този процес се оказва не толкова лесно извършим и от момента, в който филма започна, до момента, в който ще завърша тази рецензия (а и вероятно още доста време занапред), той все още ще продължава да протича и да се развива.Като препълнен куфар с разхвърляни и несгънати дрехи, и няколко допълнителни чанти, които се е наложило да вземете с вас на път, защото сте нямали времето да подредите всичко на едно място. По време на пътуването, трябва да направите избор – дали да отделите време и да се опитате да пренаредите всичко в куфара или просто да изхвърлите допълнителните чанти.Няма да казвам, че „Черният Рицар: Възраждане” е перфектен филм. Може би е нещо по-малко, а може би е нещо повече - нещо което не се сравнява по скалата на другите филми, а стои някъде настрана, във своя собствена категория, нова категория, нова летва, ново начало. Трябва да мине малко време, за да можем да направим равносметката, но със сигурност мога да кажа, че Нолан продължава да надгражда всичко, което е правил до сега.Без дори да усетим, за 7 години, г-н Нолан извърши с нас своя Генезис. Той зароди в нас и цял Холивуд семето на идеята. Простата и основна идея, която стои зад големите неща. Идеята, която стои зад същността ни и ни прави тези, които сме.Причината, която ни кара да желаем, да създаваме, да разрушаваме. Да отстояваме идеалите си, да бъдем готови да дадем всичко за тези които обичаме или просто да взривим установения ред в името на справедливия хаос. В „Батман в Началото”, Нолан ни запозна с историята на своя протагонист с такава привързаност, близост и начин, по който до сега не бяхме виждали Батман (или който и да е супергерой).Създателите изграждат света на героя, като едновременно се придъжат към основните линии на първоизточника, но преначертавайки ги с много по-човечен, реалистичен и жив молив. След филма, ние истински съчувствахме на Батман и го заобичахме, защото знаехме точно кой е той, какви са страховете му, коя е маската му, през какво е минал и защо прави всичко което прави. В „Черният Рицар, неговият свят беше разширен, не само като филмов разказ и времетраене, но и с всички елементи на киното – по-мащабна кинематография (IMAX формат за началото и част от сцените), по-мащабни локации, много по-изтънчена и изпипана музика, по-динамичен монтаж и Хийт Леджъровския Жокер.Четири години по-късно, след дълго чакане, слухове, спекулации и сънища, легендата стигна до своя адекватен край, но само след като поведе зрителите си през едно още по-дълго (но неусетно), епично, мрачно, динамично, разрушително и въздействащо пътешествие. Сценарият използва основни елементи и герои от комиксите, но дриблира с тях по толкова умел и дори гениален начин, че свят ти се завива.Произхода на героите е заложен дълбоко в историята, а съпоставянето и контраста между тях води до истинско удовлетворение и доказва продължаващото израстване на Кристофър Нолан. Преди няколко месеца, когато излезе официална информация, много фенове бяха леко разочаровани, като разбраха, че в „Черният Рицар: Възраждане” няма да има никакви следи от Жокера, въпреки слуховете, спекулациите и надеждите на много от нас, дори за секунда да чуем неизползвани отрязъци от гласа на Хийт Леджър като Жокера. За сметка на това обаче, ние получихме доста солидна порция Бейн – един от най безпощадните злодеи виждани досега.В повечето случаи, гласовите изпълнения на актьорите се коментират основно, когато става въпрос за анимации (или както ще се повторя отново – Жокера на Леджър), но в случая, говорът на Том Харди като Бейн е една отделна тема, която може да бъде обсъждана с часове. Гласът, интонацията, очите и движенията на тялото са елементите, с който Харди може да си служи, за да изобрази своята версия на Бейн. Той напряга мускулите на лицето си, но ние не го виждаме, просто го усещаме.Но както самият Харди отговаря на въпрос на журналист, за Крис Нолан би играл и с торба на главата. Резултата е меко казано впечатляващ – двамата се отплащат подобаващо един на друг, създавайки един безсмъртен образ, който със сигурност ще влезе в немалко класации и ще получи заслужените си награди и номинации. Нолан и оператора Файстър залагат колкото се може повече на свръхмащабния киноформат – IMAX, като материала заснет в този формат заема голяма част от филма, което допълнително усилва внушението от случващото се на екрана. Горещо препоръчвам IMAX залата на всички, които имат възможност да гледат филма в столицата.След повече от три часа пътуване в малко, раздрънкано и препълнено автобусче, батерията на лаптопа ми е на предела на силите си и е време да привърша своя преглед на това изключително изживяване – „Черният Рицар: Възраждане”, напълно заслужаващо и отплащащо се на феновете си за всяка секунда чакане от последните години. Един филм на всемогъщия Кристофър Нолан.от Стефан Димов ... още »