Имаме два епични филма, които излизат по екраните:
🤖 ТРАНСФОРМЪРС: ПЪРВИЯТ: Подгответе се за зашеметяващ екшън и невероятни битки с роботи. Историята от миналото е тук, за автоботите и десептиконите и е извън този свят! 💥 👑 ПРОКЛЯТИЕТО НА ПЕПЕЛЯШКА: Изживейте мрачен обрат на класическата приказка. Очакват ви магия, мистерия и нов поглед върху историята на Пепеляшка! 🕯️✨
Не пропускайте – вземете своите билети и се присъединете към нас за тези вълнуващи приключения! 🎟️🍿
от Александър РайчевПитали ли сте се кой е най-големият магьосник живял някога?Дали е Хари Худини, който предизвиквал смъртта всеки път, когато трябвало да се освободи за 3 минути от оковите, докато е потопен изцяло във вода?Или пък Дейвид Копърфилд, който кара Ориент Експрес да изчезне пред очите на смаяната публика?А може би родният Астор, който буквално си маха главата в коронния номер на своята кариера?Всеки от тях сам по себе си е велик в това, което прави, и публиката винаги ще помни името и постиженията им.Но има и един актьор, който не им отстъпва във фокусите, защото през последните десетина години скри шапката на цял Холивуд и абсолютно неочаквано се превърна в най-касовия актьор на развлекателната индустрия отвъд Океана, а и по целия свят.Разбира се, че става въпрос за Джони Деп, който бяхме свикнали да приемаме като фаворитът на фестивалната публика с участията си в нискобюджетни независими продукции без особени шансове за сериозно парични постъпления. „Аризонска мечта”, „Ед Ууд”, „Защо тъгува Гилбърт Грейп”, „Страх и омраза в Лас Вегас”, „Смелият” са само малка част от заглавията, които взети заедно не са гледани от толкова зрители, колкото напълниха киносалоните през 2003 за „Карибски пирати: Проклятието на Черната перла.”И докато през 90-те Деп трябваше да диша прахта на мъжкарите Шварценегер, Сталоун и Уилис в бокс офиса, то през новото хилядолетие половинката на Ванеса Паради инкасира 5 милиарда долара само от киноразпространението на филми с негово участие.Една компания остана особено доволна, защото стои зад 4 от заглавията донесли тази впечатляваща сума зелени гущери. Говорим за Walt Disney Pictures, които в началото на хилядолетието решиха да превърнат атракция от свой тематичен парк във високобюджетен филм. Успехът на пиратската поредица и новооткритата звездна сила на Деп докараха положението дотам, че на плаката за „Алиса в страната на чудесата” пише само неговото име и само неговият герой е изтипосан, без каквато и да било Алиса да се вижда някъде.С „Карибски пирати: Сандъкът на мъртвеца” и „Карибски пирати: На края на света” режисьорът Гор Вербински завърши своята успешна трилогия за приключенията на капитан Джак Спароу, Уил Търнър, Елизабет Суон, капитан Барбоса и останалите колоритни персонажи, населяващи този измислен свят.Холивудските студия обаче са винаги алчни за нови постъпления и на Disney не им трябваше да чакат дълго преди да решат, че Джак Спароу може да им донесе още много ковчежета пълни с несметни богатства. Защото героят на Деп се превърна в истинска икона на развлекателната киноиндустрия – фигура, която си съперничи със светоизвестните Джеймс Бонд и Индиана Джоунс.Премиерният „Карибски пирати: В непознати води” има за основна задача да отговори на въпроса дали Джак Спароу подобно на Бонд и доктор Джоунс е самодостатъчен герой на своята вселена и е без значение кои са обграждащите го актьори и персонажи, в които те се превъплащават Защото Орландо Блум и Кийра Найтли вече ги няма. Няма ги Макензи Крук и Лий Арънбърг като вечно препиращите се Пинтел и Ригети, които с безграничната си глупост успяваха безпогрешно да извикат огромна усмивка на лицата на зрителите с всяка своя следваща тъпотия.Тук има някакъв плах опит двамата да бъдат заменени от един-едничък Стивън Греъм („Гепи”, „Сезонът на вещиците”), който по принцип е симпатичен актьор, но без партньор, с който реално да си разменя репликите буквално увисва във въздуха. Няма го Бил Най като отблъскващия Дейви Джоунс, който тук е заменен от иначе солидния Иън Макшейн в ролята на Черната брада – нещо като Саруман на пиратската общност, обаче без капка заплашителност през цялото време. И не на последно място по важност – Гор Вербински вече не е на режисьорския стол.В случая може да говорим за така модното в Холивуд рестартиране на даден франчайз, но със запазването на основния актьор. За щастие Джефри Ръш също се завръща като лукавия капитан Барбоса, защото иначе „Карибски пирати: В непознати води” нямаше да има и една положителна черта.Режисираната от Роб Маршал четвърта част от поредицата представлява някаква набързо сглобена плоска историйка, лишена от чара на предишната трилогия и страдаща от липсата на мащабни и запомнящи се екшън сцени, които би трябвало да са основната причина, за да се гледа подобен филм на голям екран.Да не говорим, че 3D ефектът е нулев и спомага единствено за по-дебелия портфейл на разпространителите от Disney, но не и за някакво по-дълбоко потапяне в отделните епизоди. Към вече споменатото разочарование от изпълнението на Макшейн може да добавим и излишното присъствие на иначе симпатичната Пенелопе Крус.Тук тя видно трябва да го играе а ла Катрин Зита-Джоунс в „Маската на Зоро”, но единствено успява да изглежда смехотворно в пиратските дрехи, с които е облечена. Направен е и някакъв нескопосан опит за вкарване на нова по-младежка любовна история, която да запълни празнината оставена след напускането на Блум и Найтли.Честта за романтичните трепети между Божи човек и секси, но хищна русалка (нещо като Наташа Хенстридж във „Видове”) се пада на някакви абсолютно неизвестни лица, чиято актьорска игра в най-добрия случай е на нивото на родни сериали от сорта на „Забранена любов” и „Стъклен дом.”Като глътка свеж планински въздух в безкрайно точещите се 137 минути може да определим всяка поява на Джефри Ръш в кадър. Големият актьор искрено се забавлява със своя герой и успява да вкара нови нюанси в образа на Барбоса, който вече е еднокрак и се ползва от протекциите на краля на Англия – с други думи може да плячкосва и убива безнаказано стига да е в името на славната Британска империя.Джони Деп вече и на сън вероятно може да играе Джак Спароу. Култовият му образ тук изглежда поизносен, но отделни моменти на проблясък показват, че сценарият и историята са истинските окови, които задържат Джак да се развихри така както само той си знае и заради което толкова го обичаме.Напук на феноменалните приходи от предишните три серии от Walt Disney видно са стиснали кесията и в резултат отсъстват всякакви отличителни за поредицата батални сценки – няма битка между пиратски кораби, няма битка с чудовища като Кракена, няма дуел в огромно въртящо се колело. Сред основните атракции явно трябва да е нападението на няколко дузини сластни русалки, които в следващия момент се превръщат в нещо като харпиите от „Ван Хелсинг” и почват да разкъсват пиратите досущ акулите в „Синята бездна”.Направо не ми се мисли как ще реагират малките момиченца, които си обичат Ариел от „Малката русалка” и попаднали заедно с родителите си на прожекция на „Карибски пирати: В непознати води” видят как любимата им героиня се трансформира в грозно чудовище и си забърква няколко Блъди мерита в комбинация от солена морска вода и човешка кръв. Шефовете на Disney явно или не са чели сценария предварително, или напълно са се смахнали. Тези същите хора в началото на хилядолетието спряха тотално с производството на кървави екшън-драми като „Скалата” и „Лице назаем”, за да се отдадат изцяло на семейни филми. А сега това вкарано в най-масовия филм за годината. Иди ги разбери, ако можеш.Някакви безлични испанци, предвождани от мургав представител на църквата и короната, може би трябва да минат за аналог на лорд Кътлър Бекет (Том Холандър с уникална роля като най-големия злодей в поредицата) и предвожданите от него британски войски, които си бяха поставили за задача да унищожат пиратите до крак в оригиналната трилогия на Вербински.Ако дотук звучи все едно авторът на настоящата статия търси дълбок смисъл във всеки един филм, то ще побързам да уточня, че не харесвам и не гледам мазохистични упражнения по абстракция, подписани от творци като Ларс фон Трир, Джим Джармуш и прочие режисьори, чиито творения са създани само за показ по фестивали из целия свят.Искренно обичам добре направени, високобюджетни холивудски продукции, които те забавляват, вълнуват и зареждат с енергия. Определено сезонът на летните блокбастъри за 2011 почна повече от добре с „Тор: Богът на гръмотевиците” и „Бързи и яростни 5: Удар в Рио”, като последният доказа, че 5-та част в една поредица може да се окаже най-добрата, ако се подходи с достатъчно мисъл и се предложи нещо ново и свежо на публиката.За съжаление „Карибски пирати: В непознати води” е отстъпление от тази положителна вълна, а и от позициите, които пиратите си извоюваха в сърцата ни през последните вече близо десетина години.На всеки разбира се е ясно, че независимо какво напишат критиците, зрителите ще се стекат на талази към кината, за да видят новите приключения на Джак Спароу, тласкани от инерцията на първите 3 филма и всепоглъщащата рекламна машина на Walt Disney. Интересно обаче колко ще останат доволни от видяното и ще са склонни да си дадат парите за още една подобна серия. Остава да се надяваме, че продуцентите ще се отрезвят овреме и ще предприемат решителни стъпки за възвръщане нивото на любимия франчайз.За целта са необходими нови сценаристи и режисьор, който да е на нивото на Вербински, защото силата на Маршал си остават мюзикълите („Чикаго”, „Девет”), а тук горкият наистина плува в непознати води. Един Матю Вон, който вече се доказа в умелото разказване на чудати фантасмагории („Звезден прах”, „Kick-ass: Шут в г*за!) би бил чудесен избор, особено ако този юни докаже, че може да режисира и блокбастъри с „Х-мен: Първа вълна.” Прибавяме повечко цветисти английски актьори, връщаме стари любимци и продължаваме да си свирукаме композициите на Ханс Цимер, които винаги ще радват ухото.В заключение трябва да признаем, че ако „Карибски пирати: В непознати води” беше първият филм от поредицата, то вероятно щеше да изглежда доста по-добре в очите на хората. Но сравняван с една вече култова трилогия няма никакъв шанс да бъде запомнен като нещо значимо. Крайно време е студията да си дадат сметка, че не е важно само да добуташ поредната серия до големия екран, но тя трябва да бъде и достойно допълнение към своите предшественици.Един Джон Маклейн примерно вече 4-и пъти все така очарователно умира трудно и Брус Уилис явно не е склонен на компромиси с най-популярната си роля, защото 4-те серии се разпростират в период от 20 години. Дано и до неминуемото завръщане на капитан Джак бъде оставено достатъчно време, за да се получи филмът, който всички искаме.А дотогава – йо-хо-хо и бутилка ром! ... още »
Едно от най-очакваните филмови заглавия - „Дървото на живота" на Терънс Малик, направи своята премиера на фестивала в Кан. На пресконференцията по повод представянето на лентата присъстваха актьорите Брад Пит и Джесика Частейн („Черната брада") както и продуцентът Бил Полад, но Терънс Малик отсъстваше, тъй като работел в Хаити по следващия си проект."Една от причините, поради които Тери страни от форуми като този, е, че предпочита работата му сама да говори за себе си. Той не обича да се впуска в излишни разяснения за филма, нито да го класифицира жанрово", счита Полад.Поради отсъствието на човека, създал „Тънка червена линия", на Брад Пит му се наложи да отговаря на въпросите на журналистите, свързани с чудатия кино творец. "Той е много общителен и весел човек, който е усмихнат през голямата част от деня. Мисля, че това е разликата между добрия и великия режисьор. Мога да заявя, че за него всички герои са еднакво важни и определящи за характера на произведението", споделя холивудска звезда.Изпълнителката на главната женска роля - Джесика Частейн, сподели, че този проект е бил страхотен урок за нея, защото й е показал какво означава да се пуснеш по течението и „изцяло да се отдадеш на момента". Съпругът на Анджелина Джоли разкрива, че също е открил нови хоризонти в играта си, които нямат нищо общо с досегашния му опит. Затвърдил е и мнението си, че най-хубавите моменти не могат да бъдат планирани, а са плод на щастливо стечение на обстоятелствата."Съвместното съществуване на микро и макро светове може би ми се стори най-интересният момент в цялата история. Тери обрисува съществуването на този малък град в Тексас и го съпостави с една несравнима по своя мащаб картина като формирането на космоса и клетъчното деление... Невероятно е", не крие възхищението си Брад Пит.Номинираният за „Оскар" актьор завършва с признанието, че винаги се стреми да се захваща с нещо ново и любимите му филми не са от най-успешните в комерсиално естество, но пък притежават повече дълбочина и задават по-важни въпроси."Не ме отписвайте от участие в следващата част на „Мисията Невъзможна" обаче! Ще бъда на линия - не съм чак такава надувка!", пошегува се секс символът на изпроводяк. ... още »
През лятото на 2009 „Последният ергенски запой” се превърна в изненадващ хит по целия свят, надминавайки очакванията на своите създатели. „Искахме просто да направим смешен филм, но никога не знаеш как ще реагира публиката. Щом започнахме с предварителните прожекции разбрахме, че сме постигнали нещо уникално. Но и това не ни подготви достатъчно за последвалия главозамайващ успех,” спомня си Тод Филипс.„По някакъв начин успяхме да уловим истинска златна рибка в нашата мрежа,” споделя Ед Хелмс, който този път е в ролята на младоженеца. „За нас всичко бе безумно смешно, но не можехме да знаем дали публиката ще го почувства по същия начин. За щастие това се случи.”„Знам, че филмите ми привличат определена аудитория заради бруталния хумор, но с „Последният ергенски запой” успяхме да привлечем много нови зрители,” споделя Филипс. „Мисля, че това се дължи на магическата връзка между четиримата герои, чието приятелство изглежда напълно автентично.”Екранното приятелство е само израз на истинското приятелство между актьорите и екипа, което цари извън снимачната площадка. Именно близостта между всички замесени в първия филм прави неустоима идеята за заснемане на продължение, но всички са наясно, че летвата е вдигната високо и трябва да предложат приключение, което е още по-щуро.„В много отношения структурата на сценария ни следва тази на първия филм, но като цяло подходихме с идеята, че снимаме напълно нов и оригинален филм,” обяснява режисьорът Филипс.„Имаше известна доза предпазливост, защото финала на предишния филм предлага напълно задоволитен завършек на историята,” казва Зак Галифианакис, който отново е в ролята на подбудителя Алан. „Но за мен най-важно е удоволствието от съвместната ни работа и възможността да работиш с хора, които харесваш и на които вярваш.”За Филипс това е първият път, когато работи отново с едни и същи актьори в едни и същи роли, което предлага напълно естествено предимство още от началото на снимките.За новите приключения на четиримата герои най-важно е откриването на град, който е възможно най-лошото място, на което могат да се озоват. Бангкок отговаря на необходимите условия.„Искахме да запазим всичко любимо от първия филм, но да го поставим в нов контекст,” споделя Брадли Купър, който като Фил е фактическия лидер на групата. „Идеята на Тод да снимаме в Бангкок вдигна залога. Имаме преследвания с коли, мотори, бунтове, престрелки... Въобще доста екшън има в нашето продължение.”Комичните ситуации автоматично се умножават за трима американски мъже, които се озовават в кипящ от енергия чужд град, който е добре известен с дивата си страна. „В Лас Вегас всички говорят английски и можеш да се оправиш по някакъв начин,” обяснява сценаристът Скот Армстронг. „Но в Бангкок те плуват в напълно непознати води и нямат сламки, за които да се хванат.”„Тайланд и конкретно Бангкок ни предложиха изумителни възможности, за да развихрим лудешки нашите герои, които на следващия ден са изправени пред тежък сблъсък с реалността,” допълва Крейг Мейзин, сценарист.Въпреки че и Армстронг, и Мейзин не са работили по първия филм, двамата чувстват образите изключително близки, защото са техни големи фенове. „Имам чувството, че в каквато и ситуация да бъдат поставени героите, ще знам точно какво мислят и трябва да кажат,” обяснява Армстронг.Първият истински тест за качеството на сценария идва с реакцията на самите актьори. „Трудна задача е да ги спечелиш на своя страна с нови идеи и култови фрази от диалога,” казва Мейзин. „А и политиката на Тод е, че сценарият е в постоянно развитие, защото на всеки един от актьорите може в движение да му хрумне реплика, която на мига да се превърне в комедийна класика.”„Първият филм вече е ярка част от поп-културата, но ако има кой да надмине оригинала, то това е самият Тод Филипс,” не крие въодушевлението си Джъстин Барта, който се завръща като Дъг. „Само четенето на сценария те кара да се превиваш от смях, защото запраща момчетата далеч отвъд границите на нормалното.”Действието в „Поредният ергенски запой” се развива 2 години след събитията в Лас Вегас. „Животът на всеки от момчетата е продължил своя естествен ход,” обяснява Тод Филипс. „Е, почти на всеки, защото Алан все така живее с родителите си. Но Дъг и Трейси са щастливо женени и чакат първото си дете; Фил се е сдобил с още едно свое дете, а Стю е срещнал прекрасно момиче, за което е сгоден. Родителите й са от Тайланд, което е основателна причина сватбата да се проведе именно там.”Имайки предвид предишния му опит с ергенски партита Стю не иска да има нищо общо с подобно преживяване. Той е толкова близо до всичко, което е искал в живота си, че няма никакво намерение да го застрашава по какъвто и да било начин.„Наистина ще съчувствате на Стю в този филм, а Ед вложи толкова сърце и душа в преживяванията на героя си, че несъмнено ще го подкрепяте от началото до края на филма,” казва Филипс.Фил е изключително разочарован от поведението на Стю по отношение на ергенското парти. „Фил по принцип е силен в приказките,” обяснява режисьорът. „Вкъщи той се радва на тих и спокоен живот, но бидейки истински мъжкар, който вероятно се е оженил веднага след гимназията, на него все още му се иска да подивее, когато е с приятелите си.”„Фил е най-разумният от всики, което е предпоставка останалите напълно да откачат,” допълва Филипс.Стю не желае да натоварва допълнително и без това обтегнатите си отношения с родителите на годеницата си, така че съзнателно оставя един човек извън списъка с поканени гости. „Въпреки случилото се във Вегас Стю не усеща Алан като верен приятел за цял живот,” казва режисьорът на филма. „Алан от своя страна има своите изкривени представи за това колко близки са четиримата приятели, така че когато научава за сватбата, липсата на покана го прави изключително нещастен.”Самоопределящ се като „домошар” Алан олицетворява всичко, което Филипс намира за смешно в мъжките взаимоотношения. „Жените се държат много по-елегантно помежду си,” споделя режисьорът. „Но мъжете се държат някак странно и недодялано, което е особено видно, когато Алан е заедно с останалите. Истината е, че най-добрите му приятели вероятно са родителите му и кучето. Той толкова отчаяно желае контакт с други човешки същества, че постоянно се престарава.”Връзката, която се зароди между Фил и Алан в първия филм тук е допълнително развита. „Мисля, че техните взаимоотношения ще останат любимата ми част от този филм,” споделя Брадли Купър. „В първата серия двамата със Зак импровизирахме доста без да знаем кое ще се получи добре. Но сега вече имахме основа, върху която да стъпим и нямаше нужда да се замисляме особено преди да скочим в дълбокото. Единствената ни реална цел е публиката да изпопада от смях.”Чувствителността на Алан е допълнително разкрита чрез невероятния комедиен стил на Зак Галифианакис. „Сценарият е просто перфектен, но понякога нарочно си изпускам репликата, за да видя дали момчетата все пак ще се разсмеят. Брадли и Ед обаче са истински професионалисти и е трудно да ги преметнеш,” усмихвайки се казва Галифианакис. „Тод никога не цели точното изстрелване на дадена шега. Той винаги предпочита смешното да се появи от нищото, а мисля, че всички ние обичаме изненадите.”Въпреки потенциалната опасност Дъг убеждава Стю да поканят Алан на сватбата. „Дъг мисли, че Алан няма с какво толкова да застраши церемонията, а и все пак е брат на жена му, което ги прави едно семейство,” споделя Джъстин Барта. „За щастие на Дъг, на него не му се налага да преживее последиците от бедствието, което се развихря.”Както и в първия филм на Дъг не му се налага да преживее най-лошото, ако разбира се не броим прекараните дълги часове на покрива на хотел в Лас Вегас. „В нашия филм Дъг трябваше да е гласа на здравия разум,” обяснява Филипс. „Трябваше да е човекът, който кара всички останали да се чувстват спокойно. Лошото е, че не може да се възползваме от комедийния гений на Джъстин, защото той остава извън лудешкия екшън, в който са въвлечени останалите трима.”Пристигайки в Тайланд Стю се събира отново с бъдещата си съпруга Лорън, която е готова да му се врече във вярност въпреки недоволството на баща й. „Според баща й Стю е безгръбначен загубеняк, което донякъде е вярно, но не напълно,” казва Ед Хелмс.Джейми Чънг, която е в ролята на Лорън, предлага нейната гледна точка споделяйки, че „Стю е толкова очарователен, че няма как да не се влюбиш в него. Няма значение, че баща й не е съгласен с избора й, защото тя е силна жена със собствено мнение. Тя винаги е правила това, което си иска, а точно в момента иска да се омъжи за Стю.”Баща й намира Стю недостоен за дъщеря си, защото го сравнява и със собствения си син Теди, който е виртуоз на чело и брилянтен студент по медицина в Станфорд – и всичко това само на 16-годишна възраст. Теди представлява заплаха и за мястото, което Алан си е извоювал в глутницата приятели.За ролята на Теди е избран дебютантът Мейсън Лий. „Изборът на актьор за тази роля бе изключително труден, защото е необходим някой, който веднага да си пасне с останалите,” обяснява Тод Филипс.Лий все още учи в колеж и първата му мисъл е колко яко ще е да се размотава с актьорите, които са легендарни сред съучениците му. „Бях развълнуван, но и притеснен, че само ще се смея по време на снимки. Оказа се, че не само аз имам проблем да сдържам смеха си, така че всичко мина ОК. Беше невероятно преживяване.”Фил не се отказва лесно от идеята за някакъв вид отпразнуване на паметното събитие и предлага всички да изпият по едно вечерта преди големия ден. Лорън го подкрепя и ги убеждава да вземат и Теди с тях.„Това е простичка история за четирима нормални мъже, които искат да си прекарат добре без да допуснат същите грешки,” обяснява Галифианакис. „Но тогава се случва нещо. Една голяма грешка.”„Стю си мисли, че се е застраховал срещу всичко,” казва Филипс. „Всички ще изпият по една бира от чисто нови и неотваряни бутилки, така че няма вероятност някой да е сипал нещо в питиетата.”Това, разбира се, е последният спомен, който имат преди да се събудят на следващата сутрин и да посрещнат пораженията.В един болезнен миг на просветление момчетата се изправят пред последиците от лудата нощ, които нарастват с главоломна скорост. Като за начало те вече не се намират в луксозния хотелски комплекс, а в долнопробна стая в центъра на Бангкок. В купа вода намират отрязан пръст, който не е на никой от тях тримата.А пръстът е само върха на айсберга. Алан се оказва с обръсната глава; Стю има татуировка на лицето си, която е досущ татуировката на Майк Тайсън; а в банята има маймунка капуцин, в чиято роля влиза небезивестната Кристал, която вече има в кариерата си участие заедно с Брадли Купър във „Фалстарт.”Кристал е собственост на „Птици и животни без граници” и живее заедно с треньора си Том Гъндърсън, семейството му и още една маймунка от нейния вид. „Въпреки филмовия си опит никак не бе лесно да я научим на безумните трикове, които трябваше да изпълнява за настоящия проект,” споделя треньорът.Въпреки че на Кристал може да се разчита за всичко, то един номер е съзнателно създаден по компютърен път. „Кристал не само не пуши, но и въобще мрази какъвто и да било дим,” подчертава Гъндърсън. „Нито аз, нито Тод бихме тръгнали да караме животното да пуши истинска цигара. Така че и димът, и горящият край на цигарата са добавени от екипа по специални ефекти воден от Робърт Стад.”„Кристал е като сбъдната мечта,” не крие възхищението си Филипс. „Между отделните дубли протягах пръст, а тя ме хващаше досущ малко дете. Направо се влюбих в нея, а и целият екип се привърза към нашата малка актриса.”В стаята се оказва и още един неочакван гост – господин Чоу, чиято поява е не по-малко шантава от тази в първия филм. Кен Джеонг се завръща с ролята, която го направи световна знаменитост. „Кен изигра голяма роля за успеха на „Последният ергенски запой”, така че не си представях продължение без неговото участие,” обяснява Филипс.В Тайланд Чоу разкрива страна от характера си, която момчетата не са виждали... или по-скоро съзнателно не са запомнили. „Този път Чоу се изявява като истински бон виван,” споделя Джеонг за героя си. „В първия филм той беше доста гневен през цялото време, но тук през цялото време се смее, което донякъде смекчава склоността му да се държи като откачил убиец.”Появата на Чоу не променя факта, че им липсва един човек от компанията: Теди. В някой момент от щурата нощ момчетата са го загубили някъде в Бангкок. Стю не може да се появи на сватбата без единствения син на семейството, така че тримата приятели се отправят на дълго и странно пътуване из най-мрачните кътчета на града, които ще им разкрият какво се е случило през изминалата нощ на безпаметен купон.По време на дневната им обиколка из Бангкок Фил, Стю и Алан се натъкват на всякакви чудати образи, сред които посивели сънародници, руски наркотрафиканти, местни мафиоти и дори будистки монах. Сред цялото море от нови лица се откроява Кингсли – мистериозен престъпник, изигран от Пол Джамати.„Пол винаги е бил сред любимите ми актьори,” споделя режисьорът Филипс. „Прекарахме изключително забавни моменти с него, а мисля, че и той остана доволен от изживяването на снимачната площадка.”Самият Джамати споделя своите впечатления от преживяването. „Тези момчета са постигнали нещо невероятно, а моята работа беше да ги догоня. Те знаят точно какво прави даден момент смешен. Беше удоволствие да ги гледам как работят. Тод е изключително прецизен относно това, което иска, но в същото време оставя всички да се забавляват. През цялото време успява да поддържа този крехък баланс с видимо минимум усилия.”Голдбърг отбелязва, че спонтанните импровизации на снимачната площадка са запазена марка на Филипс и невероятния му комедиен стил. „За Тод сценарият е само паркинг, където да паркираш колата си, пристигайки на снимачната площадка. Едва по време на снимки се ражда истината и той продължава да изпипва всяка една сцена докато не прецени, че се е получила най-добре.” „Тод успя да създаде истинско усещане за екипна работа между всички на снимачната площадка,” допълва Ед Хелмс. „Това бе предпоставка интуитивно да знаем как да нагаждаме диалога и сцените, така че работата да върви по-бързо. Именно в това се състои есенцията на творческия процес. Всичко е едновременно вдъхновяващо, забавно и признание за лидерските умения на нашия режисьор.”„Тод е лидерът на нашата глутница,” потвърждава Джъстин Барта. „Дори когато снимаме сцена той е максимално близо и в момента, в който му хрумне нова идея я споделя гласно. Това придава непринуденост на цялото изпълнение и кара всичко да изглежда максимално живо и реалистично.”За самият Филипс един филм е „жив и дишащ организъм. Постоянно се развива и еволюира, а ти трябва да си готов за промените. Това, което е звучало супер на хартия преди шест месеца, може да не е толкова смешно, когато се озовеш на място в Бангкок.”В Тайланд се появява още един стар познайник в лицето на Майк Тайсън. „Мисля, че дължим много на Майк,” споделя Филипс. „Появата му в „Последният ергенски запой” беше изненадващ и знаменателен момент. Станахме истински приятели, а екипът го обича до смърт.”Чувствата са споделени от Тайсън, който след излизането на първия филм е изумен от реакцията на новото поколение фенове. „Бях в един мол, а хората въодушевено подскачаха около мен говорейки за филма,” споделя прочутият боксьор. „Това бяха деца, които никога не са гледали мой мач. Изключително благодарен съм на Тод, че ме включи в своя проект.”„Поредният ергенски запой” отвежда актьорите и екипът далеч отвъд границите на САЩ на място, което е обречено да остави своя отпечатък върху историята. „На Тод му отне известно време, за да реши какво точно иска от втория филм,” обяснява Голдбърг. „Изборът на Бангкок се оказа ключов, защото това е последното място, на което бихте си представили, че ще се озоват момчетата, но в същото време именно това го прави и перфектното място, на което да ги изпратим.”За да вникне в новата обстановка екипът предприема редица пътувания из Тайланд, където се снима голяма част от филма. Все пак за някои ключови сцени е построен декор на снимачната площадка на Warner Bros в Бърбанк, Калифорния.Ключовият епизод със събуждането на тайфата в мръсна хотелска стая е заснет именно сред огромен декор в калифорнийските студия на Уорнър. „Това е третия пореден филм, по който работя заедно със сценографа Бил Бржески, и мога да заявя, че никой не може да докара по-долнопробна визия от него, когато историята го изисква,” споделя Филипс. „Хотелската стая, която той построи, изглежда като да е на 80 години и през цялото това време никой да не я е поддържал.”Бржески и екипът му създават сред, която е изпипана до последния детайл и включва две хотелски стаи, двор и асансьорна кабина. „Сценарият изисква момчетата да се събудят в стаята и постепенно да намират различни подсказки към събитията, които са се разиграли предишната нощ,” обяснява сценографът.По време на пътуванията си до Тайланд Бржески и декораторът Даниел Бърман събират множество характерни предмети, които да бъдат разположени из хотелската стая. „Като цяло Бангкок няма вид на град от Третия свят – всичко е доста подредено и приятно,” споделя Бржески. „Но ако се поразровите малко повече ще откриете точно такива шантави неща каквито са ни небходими за нашия филм.”След края на снимките в Бърбанк продукцията се мести в Тайланд, където две локации служат за място на действието. От една страна е Бангкок, където тримата герои търсят изгубения Теди и се мъчат да се сетят какво се е объркало; от друга е спокойния и луксозен курорт Краби, в който трябва да се състои сватбата.Представянето на контраста между двете места е основна работа, както на екипа сценографи, така и на оператора Лорънс Шър, който работи за трети път с Тод Филипс. „С Лари решихме, че трябва да накараме публиката да усети потискащата горещина на Бангкок, която те наляга още щом слезеш от самолета,” споделя Филипс. „Затова дори да не може да я усетите, когато си седите удобно в климатизирания киносалон, вярвайте ми – лепкавата горещина е част от всеки един кадър.”Бангкок е истински мегаполис, който включва двете крайности на големите градове – от лъскавите небостъргачи в централната част до забутаните улички в Китайския квартал.„Китайският квартал е като мини-град. Изключително предизвикателно е да снимаш в толкова интензивна среда,’ казва Филипс.„Мисля, че Тод се вдъновява от такива места,” споделя продуцентът Дж.П. Уетцъл. „Той избира местата заради тяхното първично излъчване. Имахме непрекъснато движение от таксита, мотори, тук-тук и пешеходци, което прави всичко много по-трудно. Но наша страна беше фактът, че хората са изключително любезни.”Местните мениджъри, зачислени към продукцията, трябва да извадят разрешения от над 200 институции, както и да намерят къде в претъпкания град да се разположи огромния снимачен екип с всичките камиони и техника.Ярък контрапункт на френетичния Китайски квартал е ресторант „Сироко”, разположен на 63-ия етаж на хотел State Tower. Ресторантът има почти пълен поглед към цял Бангкок и е впечатляващо място, на което нашите герои да се срещнат с Кингсли, героя на Пол Джамати. Продукцията е първата получила разрешение да снима в прочутия ресторант само защото собственикът е голям фен на „Последният ергенски запой” и би бил повече от щастлив да види „Сироко” във втората серия.По следите на своите пиянски изпълнения тримата приятели се озовават и в една от най-прочутите „развлекателни” зони на Бангкок – Soi Cowboy. Тук те откриват ателието, където Стю е бил татуиран и откриват докъде е стигнало тяхното падение.Бржески и неговият екип добавят още един слой към и без това колоритната атмосфера, като използват празно място, за да построят два бара и студио за татуировка, които изглеждат толкова достоверно, че някои туристи се опитват да ги посетят.Издирването отвежда момчетата и в будистки храм. От уважение към светостта на истинските манастири екипът избира да снима в Древен Сиам – известна туристическа дестинация, която пресъздава религиозни храмове и паметници.„В нашето продължение има много повече екшън, отколкото в оригинала,” споделя координаторът по каскади Алан Граф. „Тод наистина покачи залозите, а актьорите бяха решени сами да извършат колкото се може повече, но в рамките на безопасното.”„Всичко бе доста щуро и вълнуващо,” казва Ед Хелмс. „Никога не съм участвал в толкова мащабна продукция. Около нас отекваха взривове, надбягвахме се по улиците и ядохме здрав пердах – всичко това в името на жестоки майтапи, които ще накарат публиката да се залива от смях.”Най-опасната част от филма отвежда героите в раздрънката Тойота на господин Чоу, която препуска по улиците на Бангкок с висяща от прозореца маймуна, докато по петите на нашите познайници са руски мафиоти на мотори. Отговорникът по специални ефекти Ив де Боно конструира няколко различни варианта на колата, които се управляват от каскадьори, разположени точно под актьорите, които привидно сами маневрират с колата. Една от версиите е с разширен интериор, за да побере камера въртяща се на 360 градуса, с която Филипс и Лорънс Шър да отразят гледната точка на героите.Сред другите „играчки” на господин Чоу е лодката му, която се управлява от Фил, Стю и Алан. В ключов момент лодката излита от водата и се приземява на плажа. „Построихме рампа и трябваше да съобразим снимките с цикъла на прилива. Това стесняваше дневната възможност до едва половин час, което постави екипа под огромно напрежение,” обяснява морският експерт Ланс Джулиан, който работи съвместно с Филипс, де Боно и Граф, за да се гарантира успеха на сложната каскада.Лодката е неотлъчно следвана от две други лодки, от които се снима сцената. „Искахме каскадите да изглеждат максимално реалистично и затова снимахме колкото се може повече истински кадри,” казва Филипс.За място на сватбата на Стю и Лорън е избран луксозен курорт в южен Тайланд, на крайбрежието на морето Андаман. „Краби предоставя всичко, от което се нуждаехме,” обяснява Тод Филипс. „Когато се замисля за Тайланд веднага си представям варовиковите островчета, които се издигат над водата. Успяхме да заснемем изключително красиви кадри с тях.”Екипът на филма се възползва максимално от всички удобства и предимства, които курортът предлага. Закътаните алеи, островните барове и огромните басейни стават арена на щури моменти от историята. За сцената около лагерния огън екипът избира място на плажа, което е допълнително снабдено с традиционни за страната декорирани дълги лодки, които са разположени непосредствено във водата. За да осигурят необходимата доза мека лунна светлина Шър и екипът му използват големи, осветени балони, които се носят във въздуха и разпръскват светлината си над пясъка и водата.Сценографите решават да съчетаят западния стил с традиционни тайландски мотиви при изграждането на декорите за самата сватбена церемония. Бржески включва традиционните за Тайланд парасоли, а Бърман украсява всичко със стотици орхидеи, които са особено разпространени в страната.Сред традиционните за Тайланд културни традиции, които са привнесени в историята е и фестивалът Ком Лой от Северен Тайланд, по време на който в небето се пускат стотици светещи хартиени фенери. „Някои от актьорите и по-голямата част от екипа ни са тайландци, така че възприехме голяма част от тяхната култура,” споделя Голдбърг. „Чувствахме се като гости в техния дом, в който те бяха изключително щедри домакини. Хуморът ни може да е циничен, но искахме да отдадем дължимото на забележителната страна, в която снимаме.”Модната дизайнерка Луиз Мингенбах също включва традиционни тайландски облекла за гостите на сватбата, които да контрастират с традиционните костюми на американските гости. Но най-много се забавлява с дрехите на Алан. Филипс споделя, че „Зак вече е изключително добре запознат с героя си и дава собствени предложения за облеклото му. Останалите момчета се обличат съвсем нормално, но дрехите на Алан винаги са крайно чудати, което ни позволи да се развихрим при създаването им.”Като финален щрих към целия филм е еклектичния саундтрак, който винаги е бил ключов елемент от филмите на Тод Филипс. Заедно с музикалните консултанти Рандал Постър и Джордж Дракулис режисьорът прехвърля стотици песни преди да се спре на тези, които си пасват най-добре с композициите написани от Кристоф Бек. Ключов е и избора на група, която да свири по време на сватбата. Честта се пада на оркестъра от Северен Тайланд Ска Рейнджърс, които заучават фонетично хитове от 80-те.Разбира се, „Последният ергенски запой” няма да е завършен без култовите фотографии, които подобно на първия филм се показват по време на финалните надписи. „Нямаме никаква предварителна идея какво да има на тези кадри,” споделя Филипс. „Получава се нещо като състезание между всички замесени да направят най-щурото нещо пред камера.В заключение режисьорът потвърждава, че продължението не се състезава с оригинала и целта му не е да го надмине. Целият екип просто иска публиката да си прекара страхотно и да се забавлява поне толкова, колкото и с „Последният ергенски запой.” ... още »
"Семейство Флинстоун" се завръща в телевизията благодарение на Сет Макфарлейн - създателя на анимационната поредица "Семейният тип", предаде Ройтерс, позовавайки се на "Фокс нюз".Макфарлейн ще придаде съвременен облик на класическата анимация от 60-те години на миналия век, проследяваща живота на Фред Флинтстоун, съпругата му Уилма и техните съседи Барни и Бети Ръбъл."Първият анимационен герой, който нарисувах на 2-годишна възраст, беше Фред Флинтстоун. Така че ми се струва уместно събитията да направят пълен кръг и да продуцирам най-новото превъплъщение на тази велика поредица. Освен това мисля, че Америка е готова за анимационна комедия за пълен и глупав мъж, чиято съпруга е твърде добра за него", се казва в изявлението, направено от Сет Макфарлейн, предаде БТА.Новата анимационна поредица ще представи съвременния поглед на Макфарлейн за живота на Флинтстоун и Ръбъл - две семейства от средната класа, които обитават с всички модерни удобства градчето Бедрок от епохата на динозаврите.От "Фокс нюз" се надяват поредицата да достигне до цяло едно ново поколение телевизионни зрители."Фокс отдавна е домът на култови семейства като Симпсън и Грифин и без съмнение Флинтстоун и Ръбъл ще се впишат в обстановката", казва Кевин Райли от компанията. От "Фокс" съобщават, че производството на новата анимационна поредица ще започне през есента на 2011 г. Първите епизоди вероятно ще бъдат излъчени през 2013 г.Оригиналният анимационен сериал "Семейство Флинтстоун" за първи път е показан в САЩ през 60-те години на миналия век и е вдъхновил редица телевизионни програми, три холивудски продукции и видеоигри.Редактор: Лили Георгиева ... още »
С наближаването на края на хитовата поредица “Хари Потър“, от студиото Warner Bros се надяват да дадат старт на нов успешен франчайз, който ще разказва за млади магьосници. И по всичко изглежда, че подготовката за новата поредица вече е започнала. Говорител на студиото разкри пред Hollywood Reporter, че сценариста-дебютант Едуард Уитуърт е започнал да адаптира романа на Томас Арчибалд, “The Lost Years of Merlin” за големия екран, а продуцента Доналд Де Лайн (“Мрежа от лъжи”) заяви, че това ще бъде само първия филм от поредица, която ще бъде съставена от няколко мащабни продукции.“The Lost Years of Merlin” е първата част от петте книги на писателя Томас Арчибалд, които проследяват ранните години на известния магьосник Мерлин. Намерението на Warner Bros е да обедини първите два романа от поредицата, “The Lost Years of Merlin” и “The Seven Songs of Merlin“ в един високобюджетен филм.Бъдещата продукция ще разказва за изпълнения със странни приключения живот на Мерлин – от момента в който е изхвърлен от океана на брега на Уелс, до годините в които се превръща в ментор на легендарния крал Артур. Подобно на “Хари Потър и философският камък”, “The Lost Years of Merlin” ще се фокусира върху ранните години на Мерлин, в които той все не е овладял напълно магическите сили и не помни важни събития от миналото си.Първоначално, правата за екранизиране бяха закупени от Paramount Pictures, а сценарист-продуцента Саймън Кинберг, работил върху хитове като “Шерлок Холмс” и “Мистър и мисис Смит”, планираше да напише сценария и да поеме режисурата. Но по все още неясни причини, до снимки не стигна, и Warner Bros, с надеждата да намери своя следващ “магьоснически” франчайз, закупи проекта от Paramount преди няколко седмици.Саймън Кинберг остава като един от продуцентите на филма, но от студиото уточняват че по сценария работи единствено Едуард Уитуърт. За Уитуърт, който е работил за известни телевизионни шоута като това на Опра Уинфри, “The Lost Years of Merlin” ще бъде не само първи голям холивудски филм, но дебют в игралното кино. Тъй като продукцията е в ранен етап на развитие, все още не са избрани актьори за главните роли и режисьор. Продуцентът Доналд Де Лайн заяви, че разговорите с изявилите интерес към проекта вече са започнали. Подобно на първия филм за Хари Потър, “The Lost Years of Merlin” също ще бъде заснет с бюджет от над 100 милиона долара. Ако лентата се превърне в успех, останалите три книги от поредицата, “The Fires of Merlin”, “The Mirror of Merlin” и “The Wings of Merlin”, също ще се сдобият с филмови адаптации.Според все още непотвърдени данни, снимките на мащабния “The Lost Years of Merlin” ще стартират в началото на следващата година, а световната премиера е насрочена за лятото на 2013-та.empireonline.com ... още »
През месец януари миналата година, беше обявено че създателя на хитовия филм “Алиса в страната на чудесата“, Тим Бъртън, ще поеме режисурата на фантастичната продукция на студиото Уолт Дисни, “Maleficent”. Малко след тази новина стана ясно, че носителката на “Оскар“, Анджелина Джоли е дала съгласието си да изпълни главната роля във филма. “Maleficent” ще представлява “преразказ“ на класическата приказка “Спящата красавица“, само че в този случай главната героиня ще бъде злата вещица, а не младата Аврора.В продължение на няколко месеца, филма бе в период на препродукция и не се знаеше кога точно ще стартират снимките. Едва в началото на тази година, източници от Уолт Дисни заявиха, че работата по “Maleficent” се очаква да започне в края на тази есен.Но само преди ден бе разпространена новината, че поради натоварения си график, Тим Бъртън е напуснал проекта, и от студиото са вече в търсене на негов заместник. От Дисни уверяват, че напускането на Бъртън няма да се отрази на актьорския състав, и кастингите за останалите роли все още продължават. Продуцентите вече са срещнали с няколко режисьори, чиито имена обаче не бяха разкрити. Това, което бе потвърдено от студиото е, че основния кандидат за овакантеното режисьорско място е англичанина Дейвид Йейтс, който е известен като създателя на последните четири филма от популярната фантастична поредица “Хари Потър“.Според първоначалните слухове, режисурата на “Maleficent” е вече официално поверена на Йейтс, но от Уолт Дисни заявиха, че в момента се водят преговори и с други режисьори, и все още не е взето окончателно решение. “Maleficent” е един от приоритетите на студиото, и надеждата е филма да се превърне в хит от ранга на “Алиса в страната на чудесата“. Продукцията бива описвана като “готическо приключение с дракони, вещици, магии и множество неочаквани обрати“, а Анджелина Джоли ще се превъплъти в ролята на злата вещица Maleficent, която е може би най-известния отрицателен герой във вселената на Уолт Дисни. Преди Джоли да бъде избрана за ролята, интерес към проекта изявиха и актрисите Мегън Фокс, Роуз Макгоуън и Ванеса Ферлито.Сценарият на “Maleficent” е написан от Линда Улвъртън (“Цар Лъв”), а Дерек Фрей (“Кошмарът преди Коледа”), Мери Ричардс (“Планетата на маймуните”) и Дженифър Тод (“Остин Пауърс в Златния член”) ще продуцират филма. Очаква се до няколко дни да стане ясно кой ще поеме режисурата на високобюджетната продукция.Ако няма повече пречки, “Maleficent” ще тръгне по световните киноекрани в края на следващата година.nextmovie.co ... още »
Анджелина Джоли направи режисьорския си дебют с лентата „In the land of Blood and Honey" и вече може да се похвали, че е намерила продуцентска компания, която ще се заеме с разпространението на филма - FilmDistrict.Продукцията, заснета в Босна и Херцеговина, разказва за връзката на местна жена със сърбин, която бива прекъсната от военните действия в бивша Югославия. В нея участват актьорите Жана Марянович, Раде Шербеджия и Горан Костич, а освен на английски в творбата се говори и на босненски."Филмът е насочен към войната в Босна, но посланията му са универсални. Исках да разкажа история за това как човешките отношения и поведение се повлияват силно от форсмажорна обстановка като тази по време на бойни действия", споделя холивудската звезда.„In the land of Blood and Honey" ще бъде пуснат по екраните в САЩ на 23 декември, а съпругата на Брад Пит споделя още, че е била силно впечатлена от екипа осъществил снимките. „Имах привилегията и честта да работя с тези хора и съм страшно развълнувана от факта, че сега много зрители ще видят неоспоримия им талант", завършва носителката на „Оскар".В момента Джоли и половинката й в живота са на Лазурния бряг, където представят проектите с тяхно участие, съответно: „Кунг-Фу Панда 2" и „Дървото на живота". ... още »
За римейка на популярния приключенски филм “Шотландски боец” се говори от няколко години, но едва преди един ден, от студиото Summit Entertainment не само потвърдиха намерението си да финансират продукцията, но и разкриха имената на хората, които ще работят по дълго отлагания проект.В публикувано официално изявление, началниците на студиото разкриха, че режисьор на новия “Шотландски боец” ще бъде създателя на актуалния хит, “Бързи и яростни 5: Удар в Рио”, Джъстин Лин, а продуцентските задължения ще бъдат поети от Нийл Моритс, работил по всички пет части на “Бързи и яростни”.Правата за направата на римейка бяха закупени от Summit Entertainment през месец май 2008-а година, но незавършения навреме сценарий и разногласията относно бюджета бяха основните причини поради които филма не тръгна по кината през 2009-та, както бе първоначално обявено. Но сега, три години по-късно, продуцентите вече са наели нови сценаристи, а от Summit разкриха, че независимата компания RCR Media Group ще поеме част от финансирането на мащабния проект, който по първоначални данни ще се разпространява в триизмерен формат.Оригиналният “Шотландски боец” бе заснет през 1986-та година, под режисурата на Ръсел Мълкахи (“Заразно зло: Изтребване”), а главната роля на безсмъртния Конър Маклауд беше изпълнена от Кристоф Ламбер (“Смъртоносна битка”). “Шотландски боец” не се превърна в очаквания голям хит по кината, но след като бе разпространен на видео, филма стана едно от най-успешните заглавия на годината, и до-ден днешен се радва на голяма популярност сред киноманите.Новата версия отново ще се фокусира върху преживяванията на известния шотландски боец. След векове, изпълнени с битки срещу други като него, безсмъртния шотландец Конър Маклауд трябва да се изправи срещу най-силния си противник - безмилостен и жесток варварин, който е и последния от своя вид.“Шотландски боец е филм, познат в целия свят, и с нашата версия ние ще се постараем да зарадваме както феновете, така и новото поколение зрители, които не са толкова запознати с тази история”, заяви президента на RCR Media Group, Руи Коста Рейс.Въпреки че получи предложение да режисира не само шестата част на “Бързи и яростни”, но и петия филм от поредицата “Терминатор”, Джъстин Лин най-вероятно първо ще заснеме “Шотландски боец” и след това ще се насочи към един от тези два проекта. За момента, продуцентите и двете студия зад римейка, не разкриват дали са намерили актьор, който да изпълни ролята на шотландския боец. Сценарият на новия “Шотландски боец” е дело на Арт Маркъм (“Железният човек”) и Мат Холоуей (“Наказателят: Военна зона”), а Нийл Моритс ще продуцира заедно с Питър Дейвис (“До живот”) и Елиад Джоузефсън (“Хотелът на ужасите 2”).Снимките на приключенската продукция се очакват да стартират в края на тази година, а премиерата й е насрочена за есента на 2012-та.darkhorizons.com ... още »