Имаме два епични филма, които излизат по екраните:
🤖 ТРАНСФОРМЪРС: ПЪРВИЯТ: Подгответе се за зашеметяващ екшън и невероятни битки с роботи. Историята от миналото е тук, за автоботите и десептиконите и е извън този свят! 💥 👑 ПРОКЛЯТИЕТО НА ПЕПЕЛЯШКА: Изживейте мрачен обрат на класическата приказка. Очакват ви магия, мистерия и нов поглед върху историята на Пепеляшка! 🕯️✨
Не пропускайте – вземете своите билети и се присъединете към нас за тези вълнуващи приключения! 🎟️🍿
Въпреки че снимките на романтичната драма “The Deep Blue Sea” все още не са приключили, от студиото Film4 разпространиха първия официален кадър от филма.На снимката могат да се видят изпълнителите на главните роли – носителката на “Оскар” Рейчъл Уайз и новоизгряващия английски актьор Том Хидълстон, когото предстои да видим в “ТОР: Богът на гръмотевиците” на Кенет Брана и “Боен кон” на Стивън Спилбърг.“The Deep Blue Sea” е базиран на едноименната пиеса на драматурга Терънс Марвин Ратигън от 1953 година. Действието на филма ще се развива през 50-те години на миналия век в Лондон, а сюжетът ще разказва за любовните отношения между богатата, но изморена от живота Хестър Колиер (Уайз) и бившия пилот от Кралските военновъздушни сили Фред Пейдж (Хидълстон).Но това което младия Фред не знае, е че Хестър е омъжена за властния и влиятелен съдия Уилиам Колиер (в ролята ще видим актьора Саймън Ръсел Бийл).Освен Рейчъл Уайз, Том Хидълстон и Саймън Ръсел Бийл, във филма участват и актьорите Сара Кантс (сериала “Ashes to Ashes”) и Хари Хейдън-Патън (“In the Loop”). Режисьор и сценарист на “The Deep Blue Sea” е Терънс Дейвис, известен с драмата “The House of Mirth”, в която участваха Джилиан Андерсън и Дан Акройд. Терънс Дейвис: “Исках да подходя към “The Deep Blue Sea” по старомодния начин – без да движа постоянно камерата и просто да оставя всяка сцена да се развива пред очите на зрителите без прекъсване. Това е филм, който разчита на актьорските изпълнения, а не на модерните технологии.”Снимките на драмата приключват след няколко седмици и продуцента Шон О’Конър заяви, че ако всичко протече по план, “The Deep Blue Sea” ще бъде първо представен на филмовия фестивал в Кан.Малко по-късно, през лятото на 2011 година, филма ще тръгне и по световните киноекрани. ... още »
На фокус: „Единствената любовна история, която Хемингуей не описа”2010 е Година на българското кино. Обещанието, което Международният София Филм Фест и Националният филмов център дадоха на киноманите и професионалистите в началото на годината, беше за срещи с повечето от най-стойностните български филми, създадени през последното десетилетие.Представяме на вашето внимание „Единствената любовна история, която Хемингуей не описа” на Светослав Овчаров. Програмата „Десетилетие на българското кино” е включена в извънредния „семестър” на инициативата „София Филм Фест за учащи” и представя 34 български игрални филма, произведени в периода 2000 – 2009. СФФУ е програма, която се радва на изключителен интерес от младите хора. Студентите и учениците имат право на безплатен вход. Филмите от „Десетилетието” са всяка сряда от 18.30 часа в Дома на киното и ще бъдат представени от техните автори.„Единствената любовна история, която Хемингуей не описа” – филмътБългария, нощта на 18 октомври, 1922 година. От „Ориент експрес” свалят на малка гара болен американец. Началникът на гарата и дъщеря му го посрещат враждебно. Постепенно той спечелва доверието им. Бащата разбира, че дъщеря му е решила да замине с американеца за Париж. Затова тайно го приспива и го натоварва на влака. На сутринта от госта е останал само къс хартия, на който е прикрепен орденът „За храброст”, даден на доброволеца Ърнест Хемингуей.В основата на сценария стои историческия факт, че през есента на 1922 г. на връщане от Цариград Ърнест Хемингуей - тогава 23-годишен кореспондент на канадския вестник "Торонто дейли стар" - минава през България. Той се връща от "театъра на бойните действия" след края на войната между Турция и Гърция, а от България изпраща репортажа "Бежанците от Тракия". По думите на режисьора всички перипетии около преминаването на Хемингуей през България, представени във филма са плод на творческо въображение. В същото време обаче всяка реплика на главния герой е абсолютно автентична, взета макар и от друг контекст на богатата мемоарна литература, посветена на великия американски писател.Режисьор и сценарист на филма е Светослав Овчаров, оператор е Огнян Калайджиев; продуценти са Асен Владимиров, Дико Михов, Светослав Овчаров, Теодор Василев. Музиката във филма е композирана от Божидар Петков. В ролите ще видим Гергана Плетньова, Крис Хайслър, Руси Чанев, Иван Бърнев, Малин Кръстев, Стефан Мавродиев, Касиел Ноа Ашер, Цветана Манева. Снимките на филма са осъществени през 2007 г. в село Драгомирово край Свищов и в Селскостопанската академия в София. „Единствената любовна история, която Хемингуей не описа” е продукция на „Про Филм” и „Омега Филмс”, в ко-продукция с Българската Национална Телевизия, с подкрепата на Изпълнителна агенция „Национален Филмов Център”, Програма МЕДИА, Балкански Филмов Фонд към МФФ Солун. Режисьорът ... Въпреки че Хемингуей през 1922 г. е твърде млад, още тогава той носи в себе си цялата си амбициозност, всичките си страхове и комплекси, които, в края на краищата, го и погубват. Разбира се, носи и таланта си да вижда живота, да го възприема в дълбочина, да разбира хората.Изключително трудно е, като се мисли за Хемингуей, да бъде отличена маската от същността. Защото той през целия си живот нещо играе. Той непрекъснато изгражда представата за себе си, изигравайки я, може би даже без да осъзнава винаги това. Но играейки мачо, или бикоборец, или пияница (в какъвто, впрочем, се превръща накрая), той губи контрол и тези неща впоследствие го унищожават.Има твърде много изследвания, които са написани за това къде свършва истината и къде започва измислицата в неговия живот. И отговорът е, че няма истина и няма лъжа. Че той, докато като писател е пишел своите произведения, по подобен начин е пишел и своята биография...А кой не иска да се махне от България?! Кой не мечтае да срещне любовта на живота си? Действието в нашия филм се развива преди 90 години, но ако се огледаме, ще видим, че героите му са сред нас. Извърнете се, може би вашият "Хемингуей" е зад гърба Ви. Не пропускайте любовта...Vesti.bg, март 2009Критиката за филма... Встрани от екстремността на „Дзифт” или „Хиндемит”, но също в контекста на българското неслучване (само че през външни очи), „Хемингуей…” покорява с елегантност и минорност. Стъпил върху нищожен факт от биографията на американския писател, в една ноемврийска нощ на 1922, Овчаров е сътворил микрокосмос насред херметизма на българските нрави, еротика – насред заклинания и гореща вода, културност – насред провинциалната заспалост, застопореност – насред гарата, където спира Ориент експрес... И макар в наратива си да изглежда леко старомоден, той е очарователно живописен филм, заснет в нисък ключ. Обаятелно е актьорското присъствие – на непознатите Гергана Плетньова и американеца Крис Хейслър, на обичаните Руси Чанев, Иван Бърнев, Малин Кръстев, Касиел Ноа Ашер... Геновева Димитрова, „Лик”, 2009... „Единствената любовна история...” дърпа други струни в душата – на копнежа и неосъществимостта. Или, за да вляза в езиковата нагласа на филма, ще го определя с казаното в едно японско произведение: „тъгата от безкрайното блуждаене в търсене на изгубеното общество”. Липсва ми повече поетичност, спонтанност и лекота – тогава героите нямаше да са толкова умни, диалозите толкова пре(дна)мерени, кадрирането толкова нагласено. Обяснявам си го с нагласата на самия Светослав Овчаров – неговата фина наблюдателност е развила повече усет към иронията (където попаденията са точни), отколкото страстност. Иначе е заявена Чеховска (отново!) двойственост: историята, характерите и отношенията дърпат към мелодрама, а в подмолите се таи комедията.Петя Александрова, „Кино”, 2009... „Единствената любовна история...” е камерен, артфилм, издържан в стила на класическото европейско кино. С подчертан интерес към детайла и мекото осветление. С масираното навлизане на американското кино вече бяхме отвикнали да гледаме толкова бавно, дори мудно действие. Но то, изглежда, си има своята обосновка - режисьорът явно иска да ни пренесе в атмосферата на безвремие и летаргията на малкото затънтено място, в което попада американецът... Героинята на Гергана Плетньова доста се различава от пасивността на Чеховите героини. Тя е практична и борбена, със силен характер, готова на всичко, за да се измъкне от дълбоката провинция. С което доста напомня на днешните млади българки. Точно това препраща филма „Единствената любовна история, която Хемингуей не описа” към днешния ден и го спасява от това, да не бъде чисто историческа зарисовка на отдавна отминали времена.Мариана Първанова, „Монитор”, март 2009Фестивални участия и наградиСпециална награда на журито и Наградата за най-добър режисьор - Фестивал на българското кино „Златна роза”, Варна, октомври 2008 7 номинации от Годишните награди на ИА „НФЦ”2009 - за най-добър филм, най-добър режисьор, най-добър сценарист, най-добър оператор, най-добра актриса, най-добър сценограф, най-добър композитор2009 Награди на Националния филмов център - Награда за най-добър режисьор, най-добър сценограф2010 Награда на публиката на Фестивала на Европейското кино, Лос Анжелис, КалифорнияМеждународен София Филм Фест 2009МФФ Варшава 2008 МФФ Солун 2008 МФФ Бари 2008 МФФ Москва 2009 - програма „Български фокус”МФФ Сао Паоло 2009 МФФ Калкута 2009 МФФ Дака 2009 МФФ Банкок 2009 МФФ Пуне 2010 МФФ Тибурон 2010 МФФ Чикаго 2010 МФФ Лос Анжелис 2010 ... още »
Номинираният за “Оскар” Гари Рос, заснел филмите “Воля за победа” и “Плезънтвил”, ще поеме режисурата на дълго отлаганата филмова адаптация на научнофантастичния роман “The Hunger Games”, дело на писателката Сюзън Колинс и публикуван през 2008 година.Работата по филма трябваше да започне в началото на 2009 година, но компанията Lions Gate Entertainment срещна трудности при намирането на режисьор. Въпреки това, сценария бе напълно готов и сега след като стана ясно че Рос ще режисира, продуцентите заявиха, че снимките започват в началото на следващата година.Действието на филма ще се развива в недалечното бъдеще, а сюжетът ще разказва за 16-годишната Катнис Евърдийн, която заедно с майка си и по-малката си сестра, живее в най-бедния от дванадесетте района на Панем – малка държава, образувана от неунищожените градове на вече бившите Съединени Американски Щати.Всяка година чрез лотария, която се провежда във всеки един от районите, жадните за зрелище ръководители на Панем избират по едно момче и по едно момиче, които трябва да се състезават в безмилостното телевизионно предаване “The Hunger Games”.Правилата на тази игра, местоположението й и нейната публика се сменят постоянно, но едно нещо е винаги гарантирано – всеки един от участниците е обречен на смърт.Когато сестрата на Катнис е избрана чрез лотарията, младото момиче решава да заеме мястото й. Разчитаща единствено на себе си, младата Катнис попада в жесток свят, в който човешкия живот не значи нищо.Гари Рос: “Нещата, които превръщат Катнис в интересна героиня са нейната сила, увереност и състрадание. И не говоря за физическа сила, става дума за нейната духовна сила и факта, че дори на тази крехка възраст тя е вече осъзнато човешко същество, което разбира в какъв свят живее.Ролята е едно голямо предизвикателство и затова ще се погрижим да намерим правилната актриса. Няма да търсим големи холивудски звезди – по този въпрос няма две мнения. И аз и продуцентите смятаме да дадем ролята на тази актриса, която я заслужава, а не на поредното красиво лице от тийнейджърските комедии.”Адаптираният сценарий на “The Hunger Games” е дело на Били Рей (“Правилата на играта”) и авторката на книгата Сюзън Колинс. Компаниите Lions Gate Entertainment и Color Force ще поемат разпространението, а Нина Джейкъбсън (“Игра по план”) ще продуцира заедно с Гари Рос. Все още няма избрани актьори, но Джейкъбсън заяви, че до два месеца ще бъде оповестено кой ще участва във филма.Снимките на “The Hunger Games” започват през пролетта, а световната премиера ще се състои в средата на 2012 година. ... още »
В съобщение публикувано в интернет, независимите компании Miramax Films и The Weinstein Company обявиха, че ще обединят сили в създаването на няколко продължения на популярни и успешни филми. Освен това, двете компании ще работят заедно и в създаването на нови телевизионни предавания и сериали.Според представител на The Weinstein Company, с продължения ще се сдобият единствено филми които са собственост на Miramax Films.Първите заглавия, по които ще започне работа са продълженията на филмите “Влюбеният Шекспир”, “Комарджии” и “Лошият Дядо Коледа”.За момента не се разкриват никакви детайли относно тези продукции, но се знае че подготовките за снимки ще започнат в средата на следващата година.Освен тези три заглавия, с по още една част ще се сдобият и следните успешни ленти някои, от които вече имат по едно или повече продължения.“Дневникът на Бриджит Джоунс” – филмът е от 2001 година и вече има едно продължение от 2004. “Копланд” (1997) – филмът няма продължение“От здрач до зори” (1996) - с две продължения от 1999 година.“Суингърс” (1996) - няма продължение“Продавачи” (1994) - с едно продължение от 2006 година.“Ще танцуваме ли?” (2004) - без продължение“Ужасът в Амитивил” – първият филм е от 1979 година и е последван от седем продължения и един римейк през 2005-та.Двете компании ще поемат финансирането на всяко едно от продълженията, но единствено Miramax Films ще разпространява готовите филми по световните киноекрани. Допълнително ще се разработват и нови специални материали към DVD и Blu-ray изданията на всички ленти продуцирани от Miramax и Weinstein Company.“С нетърпение очакваме да започнем работа по тези филми и се радваме, че ще работим с приятелите ни от Miramax Films. Надяваме се, че това наше партньорство ще продължи да се развива през следващите години”, заяви президента на The Weinstein Company, Харви Уайнстайн.В първите месеци на следващата година ще бъде разпространена и по-подробна информация свързана с всяко едно от планираните продължения. ... още »
Преди две седмици започнаха снимките на семейната комедия “Mr. Popper's Penguins”, в която ще видим звездата Джим Кери. Филмът ще е свободна екранизация на едноименната книга за деца, дело на писателите Ричард Атуотър и Флорънс Атуотър, и публикувана през далечната 1938 година.Сюжетът на филмовата версия ще разказва за влиятелния нюйоркски бизнесмен Попър (Кери), който неочаквано и с нежелание се превръща в новия собственик на шест малки пингвина. Срещата на Попър с животните, променя изцяло живота му.На снимките от снимачната площадка в Ню Йорк се виждат не само звездата на филма, Джим Кери, но и два от общо шестте истински пингвина, които ще му партнират. Освен Кери и пингвините, в лентата ще видим и актьорите Филип Бейкър Хол (“Скалата”), Карла Гуджино (“Единствения”) и Офелия Ловибонд (“Оливър Туист”).Режисьор на “Mr. Popper's Penguins” е Марк Уотърс, известен с работата си върху “Шантав петък”, “Гадни момичета” и “Призраци на бивши гаджета”. Според него, въпреки някои промени, филма ще запази духа на книгата.Уотърс: “Колкото и добра да беше оригиналната история, всички знаехме, че ще се наложи да променим някои неща. Книгата е страхотна, но трудното за нас беше, че тя описва света през 30-те години на миналия век, което не би било проблем ако действието на филма ни се развиваше тогава. Но още от самото начало, заедно със сценаристите, искахме действието да се развива в наши дни. Но това не значи, че сме променили всичко. Основната сюжетна линия, която разказва за отношенията между Попър и пингвините, е запазена и съм сигурен че феновете на книгата ще останат доволни.”Адаптираният сценарий на “Mr. Popper's Penguins” е дело на Джаред Стърн (“Гръм”), Шон Андърс (“Джакузи - машина на времето”) и Джон Морис (“Тя не ми е по джоба”), а продуценти са Джон Дейвис (“В тила на врага”), Джонатан Фили (“Блокада”) и Джоел Готлър.Снимките на филма вече започнаха, а от студиото Twentieth Century Fox потвърдиха, че световната премиера ще бъде на 12 август, 2011 година. ... още »
От Александър РайчевСЛЕДВАЩОТО НИВО Е ТУК!Основната функция на киното от самото начало до ден днешен е да забавлява. Да, киното, както и всяко друго изкуство, може да разглежда и пречупва през изразните си средства множество сериозни теми и редовно го прави изключително успешно.Истината е обаче, че публиката иска бягство от реалността и възможност да се пренесе в един магически свят, който представя ситуации и герои без аналог в ежедневието ни, приканващи ни да мечтаем и да се завръщаме отново и отново към тези, успели да се откроят сред болшинството и да оставят траен отпечатък в историята на киното и световната култура.През далечната 1977 година Джордж Лукас постави началото на една космическа сага в чиято основа е вечната битка между доброто и злото. Оригиналната трилогия „Междузвездни войни”, създадена с наличните за времето си технически средства, остава еталон за развлекателно кино от най-висша класа и в съзнанието на милиони никога няма да бъде изместена от пиедестала си, независимо колко по-развити са специалните ефекти в днешно време.През изминалата 2009 човекът създал едни от най-култовите продължения за всички времена („Терминатор 2”, „Пришълците”), Джеймс Камерън, успя да прескочи собвствената си летва, поставена преди 15 години с „Титаник”, и благодарение на разработената от самия него технология да представи едно напълно ново изживяване с „Аватар”. Тази 3D епична творба изтри написаното до момента на дъската и положи основите за развитието на киноиндустрията в идните десетилетия.Годината е 2010. Датата – 17 декември. На екран излиза „Трон: Заветът”.Мнозина, сред които и авторът на настоящата статия, бяха изпълнени с дълбок скептицизъм пред идеята на Walt Disney Pictures да възродят не особено доходоносна, но придобила култов статус фантастика и да създадат филм, който да се опита да надмине „Аватар” във всеки един технически аспект и да предостави качествено ново изживяване на презадоволената и отегчена публика.Сега настъпи време за истината. А истината е за всекиго различна.Както има фенове на „Междузвездни войни” и фенове на „Стар Трек”, така оттук насетне ще има без съмнение и разделение между почитателите на „Аватар” и тези на „Трон: Заветът”.На пръв поглед приликите не са малко – висок бюджет, фантастичен сюжет, сложни специални ефекти.Но и разликите никак не са малко.Докато епосът на Джеймс Камерън заслужено бе обвинен в липсата на каквато и да било оригиналност на сценария, заемайки директно от предишни успешни филми, то „Трон: Заветът” поне черпи вдъхновение от конкретно заглавие и се явява своеобразно негово продължение, което обаче стои като отделен завършен филм.Това, което се явява върхът в кариерата на Камерън и плод на 30 годишната му кариера е безпроблемно достигнато от дебютанта Джоузеф Касински, който може и да има опит в създаването на клипове със специални ефекти, но никой досега не му е поверявал филм за 200 милиона долара и срок под 2 години за завършването на продукция от такъв мащаб и сложност.Всеки човек гледал „Аватар” споделяше, че е очарован от природните картини на един измислен свят, които са наистина феноменално достоверни и подробни. Останалото обаче е една крайно опростена битка между доброто и злото, която по-скоро приляга на филм, произведен от Walt Disney.В случая Disney поема огромен риск, придавайки на „TRON: Заветът” едно далеч по-мрачно и задълбочено измерение, което далеч не е насочено към семейната публика като основна таргет аудитория.Докато „Аватар” е просто приключенски филм в екзотична среда, то „Трон: Заветът” се доближава много повече до идеята за научна-фантастика и с помощта на епичната музика, създадена от дуото Daft Punk, навява по-скоро асоциации с култови класики като Blade Runner.Оригиналният „Трон” излиза в една и съща година с Blade Runner, но сега близо 30 години по-късно „Трон: Заветът” доразвива темата за раздвоението на собствената ни идентичност. Бидейки умалени копия на Създателя ние се самозабравяме в манията си за величие и ставаме по-изкуствени от изкуствените форми на живот, които сами сме създали. В търсене на несъщестуващ перфектен свят ние пропускаме съвършената магия на живота, който тече в и около нас, и както Blade Runner преди много години, така и днес „Трон: Заветът” идва, за да покаже, че желанието за живот е водещо и способно да превърне изкуствено създадените ни подобия в по-истински от самите нас. Същевременно самите ние, хората, сме единственият вид способен да заличи сам себе си в маниакален стремеж за прочистване на биологичния материал – споменът за Хитлер и Сталин е все още пресен в съзнанието на милиони, а в „Трон: Заветът” той получава своята персонификация в лицето на програмата Клу, която просто следва сляпо начертания план, така както милиони сляпо са следвали и ще следват лудостта на малцина без да поставят на по-нататъшен размисъл първоначално заложената цел.Disney заслужават похвала и с включването на язвителни коментари по отношение политиката на големите корпорации като Microsoft, чиято основна цел е да забогатяват на гърба на милиони и милиарди хора по целия свят, предлагайки продукти на изкуствено завишени цени. Подобно осъждане може да изглежда странно от страна на компания, която е само 6 места след Microsoft в класацията на глобалните брандове, и която в последно време се отказа от филмите за възрастни в името на семейната публика, но в същото време е напълно логично парче от пъзела на една творба, която иска да остави трайна следа във всяко едно отношение.Семейната линия разбира се не е пропусната с отношенията между баща и син, които са принудени да преодолеят времето и пространството, за да бъдат отново заедно.И все пак революционно новото в „Трон: Заветът” не са идеите, заложени в сценария, а уникалната визия допълнена по съвършен начин с вече споменатия саундтрак на електронното дуо Daft Punk и пълнокръвен симфоничен оркестър. Съчетанието им в IMAX 3D Digital е изживяване без аналог в историята на кинопоказа, а за щастие на българската публика то е достъпно и в нашата родина. Обичайно сме свикнали да се оплакваме, че даден филм не се разпространява в България или че нямаме най-добрата технология за показ, но в случая повод за извинение няма, ако същите хора, които препълниха салоните за „Аватар” по неведоми причини, не отидат да преживеят най-новото предложение на Walt Disney Pictures.В много отношения „Трон: Заветът” отдава почит именно на „Междузвездни войни” с дребни детайли и цели епизоди, пренасяйки споменът за 1977 в настоящата 2010, като с помощта на съвременната технология създава фантастична поезия, която има всички шансове да се помни поне още 33 години.Реверанс към образа на Оби-Уан Кеноби, пресъздаден на екран от великия Алек Гинес, е изпълнението на една от живите легенди на американското кино – Джеф Бриджис, който успява да затвърди спечеления по-рано през годината "Оскар" с роля, която ще достигне до най-широк кръг хора от всички възрасти и може да остане ролята, с която да бъде запомнен завинаги, независимо от всички останали изпълнения през дългата му кариера. С образа на остарелия и помъдрял Кевин Флин сценаристите отново заслужават само адмирации, защото са се възползвали и от филмографията на актьора, като на моменти на сцената проблясва Пичът от „Големият Лебовски”, за да изтърси реплика от сорта на „Сериозно ми разваляш дзена, човече!”, с която да разведри настроението.Оливия Уайлд е очарователна в ролята на невинната Куора, за която всичко човешки присъщо е ново и интересно. Искреното вълнение и любопитство на една изкуствена форма на живот идва да ни напомни, че често приемаме света за даденост и пропускаме да се радваме на най-простите и достъпни неща като слънчевата светлина и полъха на вятъра. Същевременно нейната решимост и себеотрицание са заразителни, защото показват, че и едно привидно крехко създание може да постигне много, когато има свои мечти и надежди.Отбелязване заслужава кратката, но запомняща се поява на Майкъл Шийн. Актьорът е във вихъра си като налудничавия и манипулативен съдържател на лъскав бар, който плете собствени коварни планове без да осъзнава, че сам може да падне в капана. Изпълнението е като излязло от филм на Тим Бъртън и спокойно може да конкурира някои от най-шантавите образи на Джони Деп.Няма как да не споменем и Гарет Хедлънд, който влиза в централната роля на Сам Флин и се явява пътеводителя на зрителите в дигиталния свят на „Трон: Заветът”. Хедлънд е малко или много в положението на Хейдън Кристенсен, който преди години отнесе немалко критики покрай изпълнението си в новата трилогия „Междузвездни войни”, но в крайна сметка се утвърди в Холивуд и редовно получава роли в различни проекти. Преимуществото от участието във филм като „Трон: Заветът” е, че независимо от реакцията на публика и критика, то поне всички вече ще знаят името ти и ще очакват следващия ти ход. Колкото и да се изпише за дебюта на Джоузеф Касински все няма да е достатъчно, защото трудно може да се посочи по-впечатляващ начин да влезеш в редиците на водещите режисьори, които в идните години ще се съревновават да разширят границите на вече постигнатото.„Трон: Заветът” е гениална творба, която може гордо да носи името си, защото определено е едновременно най-добрият възможен комерсиален филм и послание да бъдем по-човечни, да не оставяме мечтите си да умрат и да се борим за тях до последно.Тези, които го пропуснат могат само да съжаляват.Тези, които го гледат могат само да се пристрастят и да искат да го гледат отново и отново, защото със сигурност скоро няма да видят нещо подобно.Нека играта да започне... ... още »
Студиото Vanguard Films заяви, че е привлякло номинирания за “Оскар” Майк Джонсън да режисира анимационната продукция “Магьосникът от Оз”, която ще комбинира компютърно генерирани ефекти и класическа куклена анимация в стила на “Кошмари преди Коледа” и “Коралайн и тайната на огледалото”.Въпреки че е работил като аниматор в продължение на години, Джонсън доби популярност през 2005 година, когато заедно с Тим Бъртън пое режисурата на “Булката труп”. Озвучената от Джони Деп анимационна продукция се превърна в международен хит и бе номинирана за “Оскар” в категорията “Най-добър анимационен филм”.“Майк Джонсън притежава невероятен талант и е един от пионерите в жанра на куклената stop-motion анимация. Всеки който е имал удоволствието да гледа “Булката труп”, знае какво ще получи от филм режисиран от Майк. Всички от Vanguard Films смятаме, че в неговите ръце “Oz Wars” ще се превърне в завладяващо и емоционално филмово преживяване за публиката в целия свят, заяви президента на Vanguard Films, Джон Уилиямс.Според Уилиямс, “Oz Wars” ще представлява модерна и по-безкомпромисна версия на класическата детска новела “Магьосникът от Оз”, дело на писателя Лаймън Франк Браун. Действието ще се развива в наши дни, а главната героиня Дороти и нейните приятели ще бъдат въвлечени във фантастичен свят на свръхестествени войни, вещици, черни магии, бойни изкуства и най-различни чудовища.Джон Уилиямс: “Oz Wars”, за разлика от повечето подобни анимационни продукции, няма да е предназначен единствено за деца. Светът на Оз, в който ще се развива голяма част от действието, ще бъде създаден с помощта на stop-motion анимация, а повечето герои ще бъдат кукли, чиито движения ще усъвършенстваме чрез компютърни ефекти. Ще създадем един мрачен, секси и опасен свят, който ще допадне на хората от всички възрасти.”Адаптираният сценарий на “Oz Wars” е написан от Робърт Морланд (“И не заживели щастливо”) и Атена Гам (предстоящия “Alien Rock Band”), а Джон Уилиямс (“Шрек завинаги”) ще продуцира заедно с Майк Джонсън.Работата по анимационния филм вече започна, а световната премиера е насрочена за 2012 година. ... още »
Тазгодишният приключенски екшън “Сблъсъкът на титаните” се превърна в международен хит с приходи от близо половин милиард долара. Веднага след този успех, продуцентите заявиха, че подготовката за втората част вече е започнала.Тъй като режисьора на оригиналния филм, Луис Летериер, бе зает с друг проект, от компаниите Warner Bros и Legendary Pictures разкриха, че режисурата на втората част е била поверена на Джонатан Лейбесман - южноафрикански режисьор, известен най-вече с работата си върху трилъра “Тексаско клане: Началото” и фантастичния екшън “Световна инвазия: Битка Лос Анджелис”, чиято българска премиера ще бъде на 11 март.Според източници от Legendary Pictures, продуцентите на “Сблъсъкът на титаните 2”, които имали възможността да видят няколко сцени от “Световна инвазия: Битка Лос Анджелис”, били впечатлени от начина по който Лейбесман снима екшън-сцените и това ги убедило, че той е правилния режисьор за техния проект.Въпреки че снимките все още не са започнали, представител на Warner Bros заяви, че световната премиера на “Сблъсъкът на титаните 2” ще се състои на 30 март 2012 година. Едновременно с това бе потвърдено че за разлика от първия филм, който бе конвертиран от 2D в 3D формат, продължението ще бъде заснето с специално модифицираните триизмерни камери, използвани от Джеймс Камерън в миналогодишния хит “Аватар”.Вече завършения сценарий на “Сблъсъкът на титаните 2” е дело на Грег Берланти (сериала “Кръгът на Доусън”) и Дейвид Лесли Джонсън (предстоящия “Червената Шапчица”), а звездите от първата част, Сам Уортингтън и Джема Артъртън, потвърдиха че ще се завърнат отново в ролите си.През месец юли тази година Уортингтън разкри, че снимките ще започнат в самото начало на 2011 година, а част от сцените ще бъдат заснети в пустинята Данакил, която се намира в Етиопия.В следващите няколко седмици ще стане ясно и кои други актьори ще се присъединят към продукцията. ... още »