Имаме два епични филма, които излизат по екраните:
🤖 ТРАНСФОРМЪРС: ПЪРВИЯТ: Подгответе се за зашеметяващ екшън и невероятни битки с роботи. Историята от миналото е тук, за автоботите и десептиконите и е извън този свят! 💥 👑 ПРОКЛЯТИЕТО НА ПЕПЕЛЯШКА: Изживейте мрачен обрат на класическата приказка. Очакват ви магия, мистерия и нов поглед върху историята на Пепеляшка! 🕯️✨
Не пропускайте – вземете своите билети и се присъединете към нас за тези вълнуващи приключения! 🎟️🍿
Няколко са причините, поради които магическият шедьовър на Ханеке „Бялата лента" не събра многолюдни тълпи около киносалоните миналата година.Първо - специфичността на тематиката (неопределима дисекция на мистериозни събития в немско селце в навечерието на Първата световна война), правеща филма твърде "религиозен". Второ - ужасяващите субтитри. И трето - заснет е в черно-бяло.Тъжно, но неизебежно е заключението, че първите два фактора винаги ще бъдат анатема за модерната публика. Но защо монохромността да е така отблъскваща, особено що се отнася до великолепната визия, която „Бялата лента" постига?Холивуд твори в цветната гама почти веднага след рождението на киното. През 1939 г. са продуцирани филми като „Магьосникът от Оз" и „Отнесени от вихъра", повече от 25 години след първия в историята пълнометражен филм („The Squaw Man") и около 10 години след появата на озвученото кино. Днес черно-бялото кино е рядкост, ексцентрично изключение. Което е срамота.Някои от най-хубавите филми в киноисторията са заснети именно в черно-бяло. Разбира се част от тях просто не биха „оцеляли", в случай, че са цветни. Става дума за film noir-вълната през 40-те и 50-те г. „Double Indemnity" например би изгубил цялата си дълбочина, ако е облечен в цвят, различен от чернобялата гама.Въобще не може да се твърди, че черно-белите филми изглеждат някак нереални, бутафорни дори. „Психо" от 1960 г. на Хичкок е красноречив контрааргумент.Именно черно-бял филм печели „Оскар" за най-добър филм през 1994 г. - „Списъкът на Шиндлер". Тази лента имаше потенциала да възроди монохромната кинематография, но за жалост десет години по-късно черно-бялото си остава изключение.Aвтор на материала, публикуван в Telegraph, е Marc Lee. ... още »
Прекрасната природа и луксозни хотели в Будва и околностите й ще бъдат място на действието в нова "морска сапунка", в която една от ролите може да бъде поверена на американската звезда Памела Андерсън, съобщава черногорското електронно издание "Портал аналитика", цитирано от БТА.Според програмния директор на черногорската телевизия "Атлас" Мелиха Рамусович Памела Андерсън би трябвало да получи роля, подобна на тази, която я направи прочута в сериала "Спасители на плажа".Този път тя трябвало да "заеме мястото" на Дейвид Хаселхоф и да бъде инструктор на екипа спасители.След огромния регионален успех на сапунения сериал "Долината на слънцето" хърватската продуцентска къща "Ринг мултимедия" в сътрудничество с телевизия "Атлас" и община Будва реши да заснеме първата "морска сапунка" в региона.По инициатива на "Атлас" директорът на "Ринг мултимедия" Роберт Томленович, община Будва и бордът на директорите на "Атлас" са се споразумели принципно за заснемането на бъдещия сериал.Участие в коопродукцията ще бъде предложено и на всички водещи медийни къщи в региона, както и на една голяма руска продуцентска компания, която планира навлизането си на пазара в региона, съобщи Рамусович. БТА ... още »
от Антон Терзиев"Американският приятел "(1977, ФРГ, Франция) е "началото на прекрасното приятелство" между Вендерс, Денис Хопър ("Снимки в Палермо") и Бруно Ганц ("Криле на желанието"). Въпреки, че е всепризнат шедьовър, лентата печели само две от филмовите награди на ФРГ през 1978-ма – за режисура и за монтаж. Седем известни режисьора биват ангажирани от Вендерс в каста от крими типажи, включително Никълъс Рей, Самюел Фулър, Жерар Блен.Сценарият е по "Ripley's Game" на Патрисия Хайсмит, Вендерс е съсценарист. Психологическият трилър "Талантливият мистър Рипли" на Патрисия Хайсмит е от 1955 . Този роман първи представя персоноажа на Том Рипли, който по-късно се завръща и в романите "Ripley Under Ground", "Ripley's Game", "The Boy Who Followed Ripley" и "Ripley Under Water". Поредицата е известна под общото заглавие "Ripliad". На кинозрителите Том Рипли е познат от интерпретациите на Ален Делон в Purple Noon, Мат Деймън в "Талантливият мистър Рипли" и Джон Малкович в "Ripley's Game".Работата на Том Рипли-Денис Хопър, като арт-дилър, го среща в Хамбург с болният от левкемия майстор-дърводелец, Джонатан-Бруно Ганц. Вербуван от французин, който търси непрофесионален убиец за две убийства, Том предлага Джонатан. От началото до края придържането към крими фабулата го има, но героите притежават станна отстраненост от собствената си мотивация и действия.Ателието за рамки на Джонатан, рамкира по елегантен начин сложната картина на натрапчивите му мисли, преди и след, мокрите поръчки. Неслучайно работното заглавие е било "Framed". Психологическият профил na Джонатан изглежда достъпен за логични съждения, но колебанията и страхът му не изглеждат да са от моралната дилема, а сякаш подвластни на друг порядък, израз на примирена отдаденост към някакво пара знание.Взаимоотношения на Том и Джонатан са подчертано поетично- загадъчни, фаталистични. Както са и пристанищните индустриални пейзажи, неонът, мокрите паважи и угрижените шлифери.(Вендерс се е вдъхновявал от картини на Едуард Хопър.) Това е първата голяма роля за Бруно Ганц, докато "Волният ездач" вече е бил запалил звездата на импровизиращия тук Денис Хопър."Най-страшното нещо е страхът от самият страх"- "линчовският" му Том Рипли, записва енигматичните си разсъждения на диктофон, в друг момент си пуска записа и се самоанализира. Нещото, което е направил и Вендерс, но на кинолента. ... още »
На 15 септември от 20.30ч. в Dada Cultural Bar ще има ексклузивна прожекция на британски късометражни филми, обединени в програмата "Британско късо съединение".9 късометражни филма със звездите на британското киноТромбонътBone /1999/реж. Юън МакгрегърНеудачник на средна възраст търси жената на своите мечти. И когато накрая я среща, няма смелостта да я заговори.С птица в ръкаA Bird in the Hand /1999/реж. Джуд ЛоуМалка птичка попада в един от вагоните на метрото. Настъпва паника, когато започва да прелита над главите на хората.СвалячътMr. Cool /1999/реж. Ейми Дженкинсс Декстър Флетчър, Джейсън Флеминг, Кели МакдоналдДвама мъже и една жена. Изборът е неин. Кого от двамата?РоузбъдRosebud /1999/реж. Габи Дилалс Рейчъл Уайз, Франк ХарпърПолата на млада жена се закача за една от седалките в метрото. Вратите се затварят точно в момента, в който малката й дъщеря слиза от вагона.ВъзбуденHorny /1999/реж. Стивън ХопкинсМъж на средна възраст става обект на внимание, след като получава ерекция в лондонското метро.Баща ми – лъжецътMy father the Liar /1999/реж. Боб Хоскинсс Рей Уинстоун, Том УотсънБаща и син вървят към метростанцията и водят оживен разговор. Момчето забелязва странен непознат, който върви след тях.НовакътGrasshopper /1999/реж. Менхай ХудаПо-добре е да си нямаш работа с контрольорите в метрото, защото винаги може да объркат предварителните ти планове.УстаMouth /1999/реж. Армандо ЯнучиКак бихте се почувствали, ако някой повърне върху вас, докато пътувате?Път в светлинаSteal Away /1999/реж. Чарлс Макдугълрсъс Саймън Пег, Джим Картър, Кармен ИджогоДвама влюбени открадват куфарче с пари. Животът им вече никога няма да бъде същият.цена на билета: 5 лв.Поради ограничения брой, може да направите резервации на телефон 087 851 54 08.Dada Cultural BarАдрес: ул.„Бенковски” №10 /до ъгъла с „Московска”/ ... още »
Режисьорът Ян де Бонт, известен с филмите “Скорост” и “Туистър”, ще застане зад камерата за първи път след седемгодишно отсъствие (последният филм на де Бонт бе “Лара Крофт Томб Рейдър: Люлката на живота”).Продукцията, която ще отбележи завръщането на режисьора носи заглавието “Мулан”, а главната роля ще бъде поверена на китайската актриса Джан Дзии (“Мемоарите на една гейша”).Сюжетът на филма ще се придържа стриктно към познатата история за героинята Хуа Мулан, която се присъединява към изцяло мъжка армия. Тази история се превърна в световноизвестна след излизането на анимационния филм на Уолт Дисни, “Мулан”, през 1998 година. Оттогава последваха множество нискобюджетни анимационни продукции и телевизионни филми, които по свой начин преразказаха легендата. През 2009 излезе и последният засега филм по темата, “Хуа Мулан”, а главната роля изпълни китайската звезда Зао Уей (“Кървавите скали”).Предстоящата високобюджетна продукция на Ян де Бонт няма да бъде финансирана от холивудско студио, а ще бъде копродукция между независимите компаниите Movie Plus Productions (Канада), Global Film Finance (Англия) и Bona International Film Group (Китай). А хонгконкското студио Easternlight Films ще разпространява готовият филм по света.“Това ще бъде първият независим филм на режисьора Ян де Бонт, който е известен по света с големи международни хитове като “Скорост”, “Свърталище на духове” и “Туистър”. Съчетанието между неговия талант и таланта на младата актриса Джан Дзии е перфектната печеливша комбинация”, заяви продуцента на “Мулан” Йинг Йе.Освен Йе, продуценти на филма ще бъдат и Марк Филипс, Рон Линч, Стийв Уотърман и Кристофър Броуг. Въпреки че не се знае точно колко голям е бюджетът с който разполага де Бонт, Броуг увери че екипът ще разполага с достатъчно средства, и че тази филмова версия ще впечатли зрителите по цял свят.“Тази продукция ще представлява невероятна комбинация между Западният стил на снимане и Китайският стил на снимане. Това рядко се случва и публиката със сигурност ще го хареса”, завърши Броуг.В момента се провеждат кастинги за азиатски актьори говорещи перфектен английски. Освен Мулан, другите герои които ще играят важна роля в сюжета са нейните родители, главният злодей и неговата помощница, и по-малкият 15-годишен брат на главната героиня. Снимките на филма започват на 15 септември в Шанхай, а след това екипът ще се премести в най-голямото филмово студио в света, Hengdian World Studios, което се намира в провинцията Жежианг, на три часа път от Шанхай.Снимките на “Мулан” ще приключат през месец януари, а световната премиера е предвидена за края на 2011 година. ... още »
"Предизвестена смърт" оглави класацията на най-добрите филми на ужасите за изминалото десетилетие, съобщи Контактмюзик.Лентата с участието на Наоми Уотс е събрала 27 процента от гласовете на участниците в допитване, направено от "Ентъртейнмънт уикли", допълва БТА.На второ място в класацията е филмът "Паранормална активност", а на трето - лентата "Спускането".Сред най-добрите хоръри на десетилетието се нареждат още филми като "Непознатите", "28 дни по-късно", "Убийствен пъзел" и "Сиропиталището". ... още »
Режисьорът с виетнамско-френски произход Тран Ан Хунг прекосява културни и лингвистични граници, екранизирайки книгата на култовия японски автор Харуки Мураками - "Норвежка гора".Номинираният за „Оскар" Хунг, който е печелил награди от фестивалите в Кан ("The Scent of Green Papaya") и Венеция ("Cyclo"), филмира любовната история с изцяло японски екип, като целта му е да създаде перфектния диалог между участващите в лентата.Режисьорът се пошегува по време на премиерата на филма на фестивала във Венеция, че на снимките са били убити няколко сценаристи и вече сериозен сподели, че е карал хората, пишещи репликите на актьорите, да говорят зли неща на заставащите пред камерата, за да изстисква най-доброто от тях."Исках диалозите да са по-дълги от обикновено... Да почувствам музиката на речта. Не обичам, когато изреченията са твърде кратки и текат много бързо... Дори във виетнамските ми филми не звучат естествено, както са в истинския живот", казва Тран, цитиран от АП.Фактът, че е заснемал филма на различен от неговия език, му е помогнал да види кога нещо не е на мястото си. Чуждестранният екип пък го е улеснил в орязването на излишните според него сцени.Действието на филма, което следва оригиналния текст на книгата на Мураками, се развива в Токио към края на 60-те и представя Уатанабе (изигран от Кеничи Матсуяма) - млад студент, който трябва да избира между две жени. Едната е гаджето на най-добрия му приятел, обмислящ да се самоубие, а другата е уверена и независима дама с новаторски дух.Книгата е преведена на 33 езика и от нея са продадени над 12 милиона копия по целия свят, като множество режисьори за изявявали желание да я пренесат на големия екран. Авторът й обаче е избрал Хунг, защото е искал азиатски режисьор да пресъздаде атмосферата от страниците на кино лента.Тран разкрива, че неведнъж се е срещал с емблематичния японски писател, като Харуки е направил доста бележки върху първоначалния вариант на сценария. Впоследствие обаче Мураками му споделил, че важното е виетнамецът да създаде филма, който има в главата си и той да стане възможно най-красивото творение на седмото изкуство."Филмът е за болката, която изпитваме в процеса, наречен любов. Любовта расте и изведнъж нещо я спира. Това се случва два пъти на Уатанабе", разкрива авторът на филми като многократно наградения „The Scent of Green Papaya".По-голямата част от опуса се развива в Токио и ни показва едно общество, в което младите все по-силно попадат под влиянието на Запада, напук на своите бащи. Камерата обаче ни пренася и в провинцията, разкривайки невероятни пейзажи от Страната на изгряващото слънце, които са в унисон с настроението на героите.Едноименната песен на The Beatles, от която Мураками черпи заглавието на творбата си, също има своето място в лентата. По този повод режисьорът казва: „Песента е твърде мека, твърде сладникава, твърде сантиментална. Случващото се с героите във филма е много по-дълбоко. Сложих парчето накрая, защото то има същото въздействие като заглавието на книгата", счита Тран. "Norwegian Wood" е сред претендентите за голямата награда на журито на филмовия фестивал във Венеция. ... още »
Филмовият фестивал във Венеция бе открит с мрачната психо-драма на Дарън Аронофски „Black swan".Историята разказва за балерина (Натали Портман), която най-накрая получава главна роля в спектакъл, но поради прекомерното напрежение губи връзка с действителността.Пристигането на нова танцьорка, изиграна от Мила Кунис („Книгата на Илай"), завихря страстите сред членовете на трупата и ги води към обсесивна завист и сексуална маниакалност.Горещата любовна сцена между актрисите, както и моментите, изпълнени с насилие, са нещо ново за Портман. По този повод тя заявява: "Дарън ми говори за тази секс сцена, когато се срещнахме преди цели 8 години. Той ми я описа като кадър, в който ще правя любов със себе си. Намирам тази трактовка за безкрайно интересна, тъй като целият филм по много начини показва егото на артиста, описва нарцистичните уклони, които всички проявяваме рано или късно, а също така загатва и за себеомразата, която не ни е чужда"."Колкото повече се вглеждам в света на балета, толкова повече сходства намирам между него и този на кеча - и в двата случая изпълнителите натоварват телата си по невероятен начин", споделя спечелилият „Златен лъв" през 2008 г. Аронофски.Френската звезда на продукцията - Венсан Касел (в ролята на директора на трупата) - пък се чуди кой въобще иска да е част от това поприще."Смятам, че ако човек наистина иска да е танцьор, то това е призвание. Това е като да си свещеник: работиш много здраво, всеки ден, болката е непонятна, а парите нищожни. Определено не е за всеки", смята енигматичният френски актьор. ... още »