Имаме два епични филма, които излизат по екраните:
🤖 ТРАНСФОРМЪРС: ПЪРВИЯТ: Подгответе се за зашеметяващ екшън и невероятни битки с роботи. Историята от миналото е тук, за автоботите и десептиконите и е извън този свят! 💥 👑 ПРОКЛЯТИЕТО НА ПЕПЕЛЯШКА: Изживейте мрачен обрат на класическата приказка. Очакват ви магия, мистерия и нов поглед върху историята на Пепеляшка! 🕯️✨
Не пропускайте – вземете своите билети и се присъединете към нас за тези вълнуващи приключения! 🎟️🍿
Даниел Радклиф не можеше да сдържи сълзите си при приключването на снимките на последния филм за Хари Потър, съобщи сайтът WENN, цитиран от БТА.Британският актьор и неговите филмови партньори приключиха снимките на филма "Хари Потър и Даровете на смъртта - част втора".Радклиф призна, че той и останалите участници във филма наистина са се разчувствали, когато са снимали последните сцени."Беше наистина ужасно. Беше наистина много, много тъжно. Всички плакахме много", разказва той. На 26 ноември през тази година ще бъде премиерата на първата част на филма, а на 15 юли 2011 - ще очакваме втората. ... още »
Макар на нас визията на Пенелопе Крус да ни се вижда достатъчно сексапилна, то явно продуцентите на "Карибски пирати" са на друго мнение.Към екипа на четвъртата част на хитовата поредица се присъедини още едно ново име - достатъчно непознато, но пък и достатъчно впечатляващо, за да привлече вниманието на мъжката част от киноманите.Това е австралийката Джема Уорд, която се радва на внушителна модна кариера зад гърба си. Освен че има излъчване на невинно ангелче, Джема е също така и редовно присъствие в класациите на най-високоплатените модели в света, счита се за бивше гадже на покойния Хийт Леджър и можете да я видите в доста музикални клипове.Що се отнася до ролята й в "Карибски пирати 4", все още няма яснота в какъв точно персонаж ще се превъплъти, но се знае, че ще се присъедини на снимачната площадка около два месеца след колегите си.За тези, които все още не знаят, снимките на приключенския блокбъстър стартират тази седмица в Хавай, а в другите роли ще видим Джони Деп, Джефри Ръш, Пенелопе Крус, Йън Макшейн, Астрид Фрисби, Стивън Греъм, Сам Клафлин и Макс Айрънс. ... още »
Този късометражен филм ми върна вярата, че може би ще доживея да видя читав филм по „Смъртоносна битка“.Видеото е направено с цел да се продаде идеята на Warner Brothers за нов подход към поредицата. Все още нищо не е сигурно и може нищо повече да не видим от проекта, но и малкото, което ни е предоставено, е достатъчно заинтригуващо.Лично аз намирам филма за изключително креативен и оригинален и с удоволствие бих гледал подобна версия на „Смъртоносна битка“ . Надявам се и на вас да ви хареса. ... още »
Продуцентът на вампирската сага „Здрач" Уик Годфри определи Кристен Стюарт за своя избор на главна актриса за римейка на противоречивия френски хорър „Martyrs".Оригиналната лента на Паскал Ложие е смятана за флагман на садо-мазо порно филмите и пожъна голяма успех в родната Франция.Стюарт ще играе едно от двете момичета, които стават жертва на насилие над деца в сиропиталище. Тийнейджърките стават приятелки и решават да търсят възмездие от онези, които са ги тормозили."Много бих се радвал, ако Кристен се навие да участва в проекта. Не смятам, че той е напълно подходящ за американския пазар, но в основните си части е наистина запленяващ", споделя Годфри.Младата актриса все още не е потвърдила окончателно, че ще играе в новата версия на „Martyrs", но със сигурност ще работи с Годфри по финалния епизод на тийнейджърската сага за кръвопийци. ... още »
На филмовия фестивал в Таормина Робърт Де Ниро сподели, че има планове да заснеме още два или три филма до края на живота си.Режисьорът на „Добрият пастир" и „История от Бронкс" заяви, че те най-вероятно ще са две продължения на сагата за създаването на ФБР, както и интелектуален шпионски трилър, чието действие се развива в ранните години от Студената война.Носителят на две награди „Оскар" каза още, че плановете му относно първото продължение на „Добрият пастир" са филмът да обхваща времето от 1961 г. (когато завърши първата част) и да приключи през 1989 г. Третият епизод пък ще разглежда периода от падането на Берлинската стена до наши дни. ... още »
На фокус: „Под едно небе”2010 е Година на българското кино. Обещанието, което Международният София Филм Фест и Националният филмов център дадоха на киноманите и професионалистите в началото на годината, беше за срещи с повечето от най-стойностните български филми, създадени през последното десетилетие.Представяме на вашето внимание „Под едно небе” на Красимир Крумов.Програмата „Десетилетие на българското кино” е включена в извънредния „семестър” на инициативата „София Филм Фест за учащи” и представя 34 български игрални филма, произведени в периода 2000 – 2009. СФФУ е програма, която се радва на изключителен интерес от младите хора. Студентите и учениците имат право на безплатен вход. Филмите от „Десетилетието” са всяка сряда от 18.30 часа в Дома на киното и ще бъдат представени от техните автори.„Под едно небе” - филмътПланинско селце. Руфие, 15-годишна, живее сама с баба си. Подгонен от безработицата, баща й Хайредин е заминал за Турция и вече три години няма вест от него. Дори най-близките на Руфие започват да говорят, че той е забравил за нея и няма да се върне. Съчувствията към нея и мълчаливите укори към баща й я правят самотна и затворена. Тя решава да премине нелегално границата и да намери баща си, за да докаже на всички, че любовта им е взаимна. Търсенето на пари, за да плати на каналджията, се превръща в нейното първо житейско изпитание. Накрая Руфие се решава и на най-трудното - остригва косата си и се преструва на „момче”, за да бъде приета в групата.По време на тежкия зимен преход в планината тя среща Исмет - неин връстник, който е тръгнал заедно с баща си. Руфие изпитва първите трепети на любовта, но не може да ги сподели, защото е „момче”. Хайредин, бащата на Руфие, е в група бегълци. Той пътува към България, за да живеят завинаги заедно. Двете групи се разминават. Хайредин и Руфие не се разпознават в тъмното.Режисьор и сценарист на филма е Красимир Крумов, а в ролите са Марта Кондова, Иван Кондов, Красимир Доков, Николай Урумов и др. „Под едно небе” е продукция на Българската Национална Телевизия. Критиката за филма Модерността продължава да изкушава и Красимир Крумов. „Под едно небе”, при цялото арт извайване на драмата, на образите и на внушенията, остава в нейния периметър най-вече заради подчиняването на всеки милиметър от филма на предварително зададена координатна система. Даже и с цената на упражняване на насилие върху житейската автентичност... Прекалено изчистени от всичко „разсейващо” за филмовото послание, съдържащо се, впрочем, в заглавието, са и другите човешки взаимоотношения и реалии на екрана. Няма „три-пет”, има „едно” и само „едно” в унисон с идейната йерархичност в системата на модерното мислене.Искра Димитрова, сп. Кино, 2004Стилен, който впечатлява с финес, цялостна завършеност, елегантно и изящно звучене.в. Дневник, 3.12.2003Фестивални участия и награди2003МФФ Майнхайм-Хайделберг - награда на независимите собственици на кинаМФФ София – наградата „Кодак” за най-добър български игрален филмФестивал на българския игрален филм „Златна роза” - специалната награда за продуцентство, наградата за дебют на името на Невена Коканова за Марта КондоваМФФ Солун 2004МФФ Карлови Вари ... още »
От Бриджит Бардо в "И Бог създаде жената" до Шарън Стоун в "Първичен инстинкт"...Мерилин Монро в "Проклетите седем години" (1955)Не можем да не стартираме класация с легендарната Мерилин Монро в образа на Момичето от "Проклетите седем години". Моментът, в който непокорната бяла рокля се вдига нагоре, а най-горещата блондинка в историята на киното се опитва да я задържи към тялото си, се вмъкна в надпреварата ни без всякаква конкуренция.Тук вероятно е моментът и да споменем, че наскоро въпросният моден аксесоар от култовото заглавие през далечната 1955 година бе обявен за най-прочутата рокля въобще в архивите на филмовото изкуство. На нас пък ни напомни за непреходния и класически чар на филмовите икони през отминалия век, който се среща все по-рядко в днешни дни и гонени от носталгията, решихме да завършим с изпитаното "Някои я предпочитат горещо"... Мерилин де, не друг...Бриджит Бардо в "И Бог създаде жената" (1956)Едва ли ще е пресилено да кажем, че именно на позастарелия френски секссимвол дължим до голяма степен сексуалната революция в киното. Точно Бриджит въведе модата на еротичния разголен бански костюм, разкриващ малко, но достатъчно, за да развихрим въображението си, който по-късно е често копиран ефект в редица филми. Това се случва през 1956 година в скандалния за онези години "И Бог създаде жената". В него героинята й танцува разкрепостено по масите, прави любов с брата на мъжа си на плажа и демонстрира първия в киното секс в кухнята. Днес Бриджит може и да е по-загрижена за мечките в Белица, но през онези години демонстрира такава еротична агресия, че след този филм дори и шопската салата ни се вижда секси...Урсула Андрес в "Доктор Но" (1961)Накъде сме без негово шпионско превъзходителство агент 007?! Този път обаче ще отличим добрият вкус на Бонд по отношение на дамите и конкретно към звездата Урсула Андерс. Впечатлени сме най-вече от сцената, която показва как сочената за едно от най-сексапилните момичета в поредицата излиза по бански от морето, а за да не си кривим душата, си признаваме, че сме подвластни не само на класиката от 1961 година, но и на римейка с Холи Бери в доста по-новия "Die Another Day". Затваряме си очите и тя излиза гореща, мокра и съблазнителна от вълните на "Златни пясъци".. Ех, мечта ли бе или реалност...Ракел Уелч в "Милион години пр. Хр" (1966)Всъщност не е милион, а едва 34 години преди нашата ера, но пък образът на Ракел Уелч като Лоана остава непреходен като един от най-горещите и сексапилни в киното и до днес. Именно с това изпълнение звездата на 60-те и 70-те години на миналия век си спечели статута на "секс богиня", въпреки че впечатляваше не толкова с актьорски качества, колкото с пищни форми и перфектни физически данни. Във филма тя има сериозни проблеми с редица свирепи динозаври, но ние не помним нищо от сюжета, тъй като бяхме заети да гледаме вълнуващия й костюм с легендарните кожени бикини. Първобитна еротика, която направо ни уби...Фей Дънауей в "Бони и Клайд" (1967)Легендарната драма от 1967 година успя не само да разчувства милиони зрители, но и до голяма степен да промени отношението им към злодеите в киното. Революционната заслуга безспорно е на Фей Дънауей, чиято Бони Паркър обичаме и до днес. Секси, стилна, гореща и с непреходен магнетизъм, готови сме да тръгнем с нея и да оберем дори и кварталната бакалия, стига да се радваме на неповторимото й присъствие. Уникален образ, пресъздаден дотолкова реалистично, че най-малкото с което можем да го удостоим е определението "легендарен"...Оливия Нютън Джон в "Брилянтин" (1978)Изваден като от учебниците на Бродуей, този неповторим мюзикъл от 70-те си остава абсолютна класика и до днес. Образът на Санди Олсън, пресъздаден от Оливия Нютън Джон, от своя страна е буквално неповторим - с цялата тази девическа невинност, говореща отвсякъде "Ела, вълчо, изяж ме" (изведнъж огладняхме), а е и още по-куриозно, че това дефакто е единствената истинска роля на Оливия, така че за обширността на актьорския й талант едва ли има какво толкова да говорим. Като изпълнен с вдъхновение персонаж обаче, си заслужи изцяло място в класацията ни. Тук пък можем да ви успокоим, че ако случайно, чувайки саундтрака на "Брилянтин", краката ви почват да водят свой собствен живот на високи обороти, не сте единствените...Бо Дерек в "10" (1979)Още една звезда, чийто основен капитал бе греховният й изумителен сексапил. Бо Дерек бе родена с тяло на богиня, което служеше предимно за отвличане на вниманието от актьорския й потенциал и честно казано, това наистина действаше. Безспорното доказателство за това е образът й на Джени Хенли в романтичната комедия "10" - сплетена на малки плитки коса, усмивка, която сякаш казва: "Аз съм всичко, което искаш" и златист бански костюм, не оставящ много на въображението. След появата му Бо се превърна в секссимвол, снима се за Playboy и започна да демонстрира прелестите си в почти всеки филм. Е, не помним много заглавия в биографията й, но това в "10" ни остави спомен за цял живот...Ким Бейсинджър в "Девет седмици и половина" (1986)И като заговорихме малко по-рано за кухненски пособия и салати, просто не можем да пропуснем и героинята на Ким Бейсинджър в класическия еротичен шедьовър от 1986 година - "Девет седмици и половина". Начинът по който нейната Елизабет разчупи изцяло задръжките и моралните си принципи, за да открие неподозирания си сексуален потенциал, е пример за филмова еротика и до днес.Сцените, в които с Мики Рурк ни показват как практически да използваме кубчета лед или плодова салата в леглото се превърнаха моментално в хит и дори ни карат понякога да си мислим, че и една Активия Данон би могла да стане повод за сериозно сексуално пиршество. Спираме дотук, че вече и ние се засрамихме от себе си...Шарън Стоун в "Първичен инстинкт" (1992)Интелектуалка, която няма задръжки, друса се с кокаин и не признава никакви табута в леглото?! Да, сексуалната тигрица Катрин Трамел (дори не проверихме името, само си изскочи в съзнанието) превърна Шарън Стоун от актриса във второстепенни заглавия в една от най-високоплатените звезди в Холивуд. В еротичния трилър героинята й не само, че пресъздава сексуалната агресия в най-висша форма, но дори често минава границата с брутализма (сцените с убийствата) - трик, който завладя тотално представителите на мъжкия пол от цял свят, независимо от раса, произход или каквото и да се сетите.Сцената, в която Катрин пък премята голите си бедра в стаята за разпит, за да покаже, че не е от жените, които държат на бельото - е, за нея можем да кажем само едно и сме напълно убедени в това: от 1992 година досега е причина много производители на различни марки телевизори да са сигурни, че бутонът пауза на дистанционното работи безгрешно.Кийра Найтли в "Изкупление" (2007)Един от невероятните филми на последното десетилетие и най-сетне отдаващ заслуженото и на звезда от по-ново поколение. Красивата британка Кийра Найтли покори изцяло сърцата ни с това уникално съчетание на детска невинност и неугасващ женски сексапил - изкушение, което си личи особено силно в сцената, в която красавицата от висшето общество Сесилия Талис излиза с мокра прозрачна рокля от декоративен фонтан, оставяйки куп разбити сърца по пътя си. И докато ние търсим парченцата от нашето, тя не само успя да се нареди в класацията ни, но дори и да ни заклейми с усещането, че нас просто няма изкупление... ... още »
от Славина Илиева-СюТака както дрехата от жарсе свободно пада на дипли, обвивайки женския силует, така и филмът на Ян Кунен елегантно се взира в обвитата в тайнственост връзка между двама легендарни персонажи от историята на XX век.1913 година, Париж. Габриел Коко Шанел прохожда успешно в кариерата си на моделиер, обсебена е от професията си, а в любовния си живот е отдадена на Бой Капел.По същото време културният живот в Париж интензивно се инжектира с живец благодарение работата на Сергей Дягилев, натоварен със задачата да ръководи провеждането на т.нар. „Руски сезони" в парижките оперни и театрални зали.През 1913 г. се състои парижката премиера на „Пролетно тайнство" и Игор Стравински косвено предизвиква огромен скандал със своето произведение. Публиката изпада в неконтролируем шок от видяното и чутото новаторство на сцената. Въпреки общественото възмущение Стравински се превръща в апологет на следавангардното изкуство.Сред зрителите е и Коко Шанел. Споделяйки същия нюх към новото и непознатото, което предизвиква уплах, бранейки свободата и независимостта си, моделиерката възприема Стравински като своя сродна душа. Двамата се запознават официално през 1920 г., когато Стравински и семейството му са емигранти във Франция заради Октомврийската революция в Русия.Нелекият изгнанически живот на композитора е облекчен благодарение на Шанел, която приютява него, съпругата му и децата му в своята извънградска вила. Между двамата се развихрят страстни взаимоотношения - необуздани като музиката на композитора и грациозни като моделите, които Шанел създава. По време на своята тайна афера тя създава Chanel 5, а той постепенно затвърждава името си в традицията на неокласицизма.Два трудни характера, борещи се за обществено признание, държащи на собствените си амбиции и мечти.Базиран на новелата на Крис Грийнхалч - „Коко и Игор", филмът на Ян Кунен се взира в любовното тайнство между двамата. Биографичността остава в полезрението, историята наподобява дисекция на една жадувана, но скрита връзка между двама гении. Ана Муглис с лекота пришива образа на Коко Шанел към собствената си фина осанка, което важи и за Мадс Микелсен в ролята на Стравински.Лентата прави впечатление и с красивата си визия, що се отнася до сценография и костюми (номинирана е в категория костюмография за Цезар 2010). Музиката на Стравински допълнително наелектризира, свободно вградена в отделни сцени - не като притурка, а като незаменима част от големия разказ.Делата на двамата, онова, с което днес те за известни - модата и музиката - сякаш са отделни актьори във филма на Кунен. Пестелив откъм обяснения, филмът детайлно „говори" откъм визуалното. Ласкаво приканящ към воайорство. ... още »