Имаме два епични филма, които излизат по екраните:
🤖 ТРАНСФОРМЪРС: ПЪРВИЯТ: Подгответе се за зашеметяващ екшън и невероятни битки с роботи. Историята от миналото е тук, за автоботите и десептиконите и е извън този свят! 💥 👑 ПРОКЛЯТИЕТО НА ПЕПЕЛЯШКА: Изживейте мрачен обрат на класическата приказка. Очакват ви магия, мистерия и нов поглед върху историята на Пепеляшка! 🕯️✨
Не пропускайте – вземете своите билети и се присъединете към нас за тези вълнуващи приключения! 🎟️🍿
18:30 Пет века след като Кортес завладява империята на ацтеките, режисьорът Родриго Рейес прави едно от най-значителните изследвания на системните ефекти на колониализма в Мексико.Като смесва художествена измислица с реални факти, „499“ поема по следите на конкистадор, отправил се на пътешествие по пътя на испанската армия от бреговете на Веракрус до Теночтитлан.20:30 „Майка ми се е омъжила по една снимка на баща ми“ – разказва режисьорката Фирузе Хосровани в началото на този изключително личен документален филм. Тя обаче не говори метафорично. „Рентгенова снимка на едно семейство“ документира конфликтите в иранското общество и последиците от революцията през 1979 г. ... още »
18:30 „Концентрирай се, бабо“ е филм на босненския режисьор Пиер Жалица. Членовете на голямо семейство, разпръснато из бивша Югославия, се събират около смъртното легло на възрастната майка. Прогнозите на семейния доктор, че смъртта ѝ е въпрос на минути, не се оправдават. 20:30 Най-новият филм на Раду Жуде, режисьор-откритие на София Мийтингс, „Главни букви“, става част то балканския конкурс на фестивала. В основата на филма е истински случай от преди 40 години в Румъния по време на режима наЧаушеску. В провинциално градче се появяват тебеширени графити, написани с главни букви. Тайната полиция открива, че „терористът“ е 16-годишен студент, който е обвинен в ужасно престъпление – стремеж към свобода. ... още »
Той е чаровният, вглъбен, чувствителен майстор-разказвач, когото публиката познава още от последното десетилетие на ХХ век. Неусетно и безпрекословно, от интригуващата история на „Празненство”, през „Всичко за любовта”, „Скъпа Уенди”, „Един мъж се завръща у дома“, „Субмарино”, разтърсващия, награждаван в цял свят „Ловът”, класическата екранизация „Далече от безумната тълпа”, „Комуната”, „Курск“ и до миналата година с фестивалния фаворит „Още по едно“, Томас Винтерберг се превърна през годините в творец, уважаван от фестивални селекционери и киноспециалисти и обичан от зрителите.Винтерберг е роден през 1969 година в Копенхаген. Учи във филмово училище в Дания. Заедно с датските режисьори-експериментатори Ларс фон Триер, Кристиян Левринг и Сьорен Крах-Якобсен, Томас Винтерберг подписва манифеста за филмово творчество на легендарното движение „Догма 95“. Тяхната съкровена цел е „обновяване“ езика на киното и чрез десетте безкомпромисни правила се стремят да върнат естествеността в разказите и да възродят класическата естетика. Именно като участник в това движение Винтерберг създава „Празненство“ (1998), който е удостоен с наградата на журито в Кан, номиниран е за „Златен глобус“ и БАФТА, и са му присъдени наградите „Откритие на годината“ на ЕФА и „Независим дух”. В програмата на 25-ия СФФ публиката има възможност да види специална ретроспектива, съставена от едни от най-обичаните филми на режисьора.През 2020 Винтерберг отново доказа майсторство и световна класа с „Още по едно“, селектиран в конкурсната програма на Кан 2020, който триумфира в края на пандемичната година с четири награди на Европейската филмова академия – най-добър филм, сценарий, режисура и най-добър актьор – Мадс Микелсен. Филмът е с номинация за „Златен глобус“ и е от претендентите за Оскар за международен филм. Представен пред публиката на повече от 20 международни фестивала, с почти толкова награди, историята за „изследователската“ група датски учители, които искат да си добавят липсващите промили алкохол в кръвта, ще има своята премиера на голям екран в България именно през март – на 25-ия София Филм Фест. „Нашата амбиция беше да направим филм за живеенето. За загубените вдъхновение, любопитство, желание да поемаш рискове и да изследваш непознатото. Тези четирима учители просто се оказват в затворения кръг на непрестанно повторение и ежедневна рутина“, споделя Винтерберг.Фестивалната гала, посветена на Томас Винтерберг, е ДНЕС, в Дома на киното. Гледайте „Още по едно“ – прожекцията започва в 20:30 часа! ... още »
ПРЕДСТАВЕН лично от Майкъл Пейлин пред публиката в Дома на киното„ЖИВОТЪТ НА БРАЙЪН“ е може би най-известният игрален филм на „Монти Пайтън“. Той със сигурност е най-амбициозният и предизвиква най-сериозни противоречия, включително обвинения в богохулство. Протестът на различни религиозни групи преди 40 години е толкова силен, че филмът е забранен за показ в някои държави. „Това е новото пришествие на Брайън, а ние сме тук, за да подарим на света нова доза смях“, споделят неуморните „питони“, които все още са сред нас. „Действието в „Животът на Брайън“ може да е част от историята преди 2000 години, но то е и огледало на нещата, които се случват днес в света. Само дето е смешно!“Интересна подробност от създаването на филма е фактът, че председателят на EMI лорд Делфонт решава да прочете сценария преди началото на снимките – и никак не го харесва! Той си „измива ръцете“ като се оттегля от проекта – и „Монти Пайтън“ спешно трябва да съберат 2 милиона долара, ако искат да реализират идеята си. Тогава Ерик Айдъл решава да се обади на Джордж Харисън – най-богатият човек, когото познава – и след като бившият „Бийтълс“ се посъветва със своя бизнес мениджър в Щатите Денис О’Брайън, те решават да се включат във финансирането на филма. Така се създава продуцентската къща HandMade Films, благодарение на която са реализирани няколко класически британски творби от 80-те години – „Животът на Брайън“ на Тери Джоунс, „The Long Good Friday“ на Джон Макензи, „Бандити на времето“ на Тери Гилиъм, „Мона Лиза“ на Нийл Джордан и др. Както казва самият Джордж Харисън, искрен почитател на „Монти Пайтън“, „Когато нещо е наистина много добро, то заслужава да бъде направено!“Историята на София Филм Фест от самото си начало е свързана неразривно с „Монти Пайтън“ и техните филми – през годините сме представяли на публиката у нас всички техни творби (почти), а наши специални гости са били Тери Джоунс, Майкъл Пейлин (който снима в България епизода „Eastern Delight“ от документалната поредица „Новата Европа на Майкъл Пейлин“) и Тери Гилиъм и всички те са получили Наградата на София на Столичната община за своя принос към изкуството на киното! ... още »
Истанбул. Наши дни. По-точно 26 октомври 2020 година (датата е ситуирана леко напред във времето, тъй като филмът е завършен няколко месеца преди настъпването й, и е взета директно, признава режисьорката, от класиката на Робърт Земекис „Завръщане в бъдещето“). Малки улички, клаустрофобия, полицейски хеликоптер, натрапващ се (и визуално, и звуково) при най-малкото съмнение за нещо противодържавно; млади момичета и борбата им за свободно себеизразяване чрез изкуството на танца, сирийски бежанци, деца на сирийски бежанци, тайни куиър партита и въобще партита (които днес така и така са на ръба на закона, макар филмът да е завършен преди пандемията), протести за правата на жените, смартфони, заснемащи всичко, незаконно рушене и незаконно строителство, насилствена промяна на облика на крайните квартали… Един чудовищен метрополис-колаж, за чиято мащабност въобще не се говори директно – през цялото време ние виждаме (и чуваме, звукът в този филм е изключително важен) само в радиус от няколко метра, но чувстваме ритъма и аритмията на този огромен капан за хора със собственото си тяло.Във филма се разказват историите на четирима герои, постепенно усукващи се взаимно посредством връщане към вече преживени от нас, зрителите, ситуации – но всеки следващ път от различен ъгъл. Като стъпки и движения на танц, който още не владеем. Азра Дениз Окяй обаче го владее майсторски, макар това да е едва първият ѝ пълнометражен филм. И ако си мислите, че да се снима такъв филм по улиците на Истанбул (особено след 2016) е нещо обичайно или лесно, самата авторка на филма разказва за свой сблъсък със силите на реда, които, след като се легитимира пред тях като режисьор, вземат думите й толкова насериозно, сякаш им е казала, че е астронавт. Изключително смел и майсторски филм, който дава обективен поглед върху ситуацията в Турция днес, без да издига плакати, а със силата на голямото изкуство.Азра Дениз Окяй има корени от България и Туркменистан, живяла е и във Франция, където завършва филмово изкуство в „Сорбон-Нувел“. Занимава се с фотография и с музика (нейни са клавирните импровизации в началото на филма) и се интересува от мултикултурния аспект на обществото в съвременна Турция – също тема, която на официално ниво се избягва през последните години. „Призраци“ е истински шедьовър, който вече беше оценен по достойнство на фестивалите във Венеция (Награда на международната седмица на критиката) и в Анталия.Гледайте филма на 13 март, събота, от 18:00 часа, в кино „Одеон“ и на 23 март, от 14:00 часа, в Дома на киното. ... още »
Angry Birds: ФилмътСъбота и неделя: 11:00Том и ДжериВсеки ден: 16:30Двете страни на чудесатаВсеки ден: 18:45Събота и неделя: 14:20ПреводачитеВсеки ден: 20:50 ... още »