Имаме два епични филма, които излизат по екраните:
🤖 ТРАНСФОРМЪРС: ПЪРВИЯТ: Подгответе се за зашеметяващ екшън и невероятни битки с роботи. Историята от миналото е тук, за автоботите и десептиконите и е извън този свят! 💥 👑 ПРОКЛЯТИЕТО НА ПЕПЕЛЯШКА: Изживейте мрачен обрат на класическата приказка. Очакват ви магия, мистерия и нов поглед върху историята на Пепеляшка! 🕯️✨
Не пропускайте – вземете своите билети и се присъединете към нас за тези вълнуващи приключения! 🎟️🍿
Режисьорът Кари Фукунага ще заснеме документалната лента "Взривна вълна" (Shockwave) за бомбардировките над Хирошма и Нагасаки. Лентата ще се основава на бестселъра на Стивън Уилсън "Взривна вълна: Обратно броене за Хирошима". Книгата разказва няколко паралелни истории, които се свеждат до това, как през 1945 год. над двата японски града са пуснати адските бомби, които причиняват невиждани разрушения. Действието започва три седмици след трагедията. Приведени са сведения от различни лица - пилоти, пускали бомбите, учени, работили над проекта "Манхатан", обикновени хора, пострадали от взривовете и дори политици. Зад проекта застава компанията Working Title Films. ... още »
„На война като на война!”Светослав Овчаров разказва увлекателно и завладяващо, с умението на добър познавач на миналото и българската история. Най-новият му филм „Врагове” ще върне зрителите с век назад във времето на Балканската война, в една среща на български войници с техните турски противници. И големият въпрос не закъснява: могат ли противоречията между българите да се окажат по-силни от омразата към враговете?„Всичко беше трудно във „Врагове”, - споделя режисьорът. - Може би защото във филма се разказва за загубена битка. Или пък може би, защото всички роли във филма са мъжки и няма една жена, та да облагороди отношенията. Трудно се снима филм, който би трябвало да струва три милиона, с три пъти по-малко пари. По време на снимките ни удари ураган, който отвя декора в морето. Валя ни дъжд, който щеше да ни удави. Това не е хипербола. Цялата област беше под вода: всички реки бяха придошли. Газихме кал, в която си загубвахме ботушите. Прибирахме се след снимки и подире ни оставаха следи, като че са минали стадо глигани. Нали знаете, че след като стреляш по глигана, той винаги тръгва по посока на изстрела. В поведението на мнозина имаше такъв „глигански инстинкт” – срещу огъня, срещу природата, срещу съдбата. Нито един актьор не каза и дума, въпреки, че момчетата прекараха един месец потопени в ледената вода. Де да знам, може би у всички се беше събудил някакав прастар инстинкт за оцеляване. Никой не се разболя, нямаше даже някоя банална настинка. Видях как хората, обеденени от желание за победа, могат да надминат себе си. "На война като на война!” Светослав ОвчаровОператор е един от най-добрите майстори на кинообрази в България - Рали Ралчев, а в ролите са Асен Блатечки, Иван Бърнев, Валентин Ганев, Христо Ушев, Стефан Мавродиев, Леарт Докле, Димитър Овчаров. Във филмографията на Светослав Овчаров има 26 документални и шест игрални филма. Повечето от тях са участвали в престижни международни фестивали като Бусан, Москва, Кайро, Варшава, Солун, Сао Пауло, Хайфа и др. Сред филмите му е и „Зад кадър”, спечелил наградата за най-добра режисура и наградата FIPRESCI на МФФ в Кайро през 2010 г. Сценарист е и на дебютния филм „Жажда” с режисьор Светла Цоцоркова, който спечели редица награди и беше представен на над 60 фестивала по целия свят. Премиерата на „Врагове” е на 17 март в кино „Люмиер”. ... още »
„Проблемът не е в това, че остаряваме, а в това, че не остаряваме!“ - Наблюдение на мъдър човек, който не е сред насДве десетилетия по-късно, те са отново в Единбург. Някои са в затвора (Франко Бегби/Робърт Карлайл), други са постоянно в облаците (Компира на невероятния Юън Бремнър), а Улавия Саймън (Джони Лий Милър), се занимава професионално с изнудвачество, като изсмуква парите на клиентите на приятелката си Вероника (Анжела Недялкова с неотразим славянски чар). Нещата излизат от равномерно праволинейното си движение със завръщането от Амстердам на Марк Рентън (Юън Макгрегър).Групата от първия „Трейнспотинг“ е налице, но железопътното депо от юношеството им отдавна е разрушено. Годинките не са натежали, но тяхното присъствие е очевидно: неизбежните килограми и бръчки в повече. Неизбежно, духът също е претърпял известни (много по-слаби) изменения поради натрупания опит и нарасналата чувствителност. Появата на Марк е резултат от лична криза, предстоящ развод и известна носталгия. Той носи и част от откраднатите (отдавна) пари и желание да изкупи греха си спрямо „момчетата“. Очевидно, той е постигнал най-висок образователен и социален статус от четворката и се чувства длъжен да поеме патронажа над Компира и Улавия, за да ги измъкне от тинята. Отношенията на Франко Бегби с тройката са по-скоро враждебни, което се оказва фатално за статуса му на избягал затворник, но са много сполучлива пружина за поредица смехотворни ситуации.Леко поизбледнелите ми спомени от „Т1“ придобиха цветно измерение на десетата минута от прожекцията „Т2“. Две десетилетия са сериозен повод за сериозна равносметка. Известна част от филма рискува да убегне на тийнейджърската публика, вероятно поради това, че когато всичко е пред теб, склонността да се гледа назад се проявява слабо. Може би, и защото социалните мрежи и виртуалните контакти са органична част от нейното ежедневие. Въпреки загубените илюзии, героите на филма са пълни с виталност и енергия, готови за всякакви лудории, здраво стъпили на територията на Лий, в тяхното „социално слабо“ предградие, където гробище за автомобили е в съседство с детска площадка. Наркотиците, които са техен спътник отдавна са по-малко, но все още част от кошмарите им.Режисьорът Дани Бойл остава верен на визуалния си почерк във филма от 1996, който го направи популярен в цял свят, а музикалният избор несъмнено ще събуди носталгични и винилови 33-оборотни спомени. Хуморът е повсеместен, абсурден, смешен и тъжен едновременно, подобно на нещата от живота. Шотладщината, сексът и футболните страсти са постоянен източник на незлобливи закачки. Сценарият е на Джон Ходж, който е зад първото издание на историята, базирана върху текстове на писателя Ървин Уелш. Изминаха две десетилетия, откакто Стефан Китанов, директорът на „София Филм Фест“, организира мастита пресконференция в залата на „София Прес“ и фестивална прожекция на „Трейнспотинг“, не особено известен втори филм на театралния режисьор Дани Бойл. „Т2“ ми напомни за това събитие и за отлетелите някъде календари и понатрупаните цифри. Филмът е интересен експеримент и своеобразно предизвикателство към франчайз-тенденцията в киното. Продължението на историята за приключенията на четиримата е оптимистичен филм за надеждата, за приятелството, за помъдряването и за това, че времето променя всичко, но чак толкова много. ... още »
Внимание! Текстът съдържа подробности за сюжета, които може би ще искате да узнаете, след като гледате филма.Нека от самото начало уточним, че това не е ревю на „Пасажери“ (Passengers, 2016). Последното, което ще търсим, е да се убеждаваме дали филмът си струва. Целта на тази статия е да насочи тези, които ще го гледат за пръв или пореден път, да видят някои скрити идеи, обогатяващи изживяването.Защо изобщо трябва да мислим, че в „Пасажери“ има скрити идеи? Нима това не е просто „женски филм“, „космическа романтика“ и „научна фантастика, ама без научното“, както го определиха някои критици?Е, някои критици все пак са забелязали, че сценаристът Джон Спайтс е написал и историята на филми, като „Прометей“ (2012) и „Доктор Стрейндж“ (2016), които изобилстват от мистика и езотерични послания. Негово дело са и предстоящи премиери, като новите „Ван Хелсинг“ и „Мумията“ (2017), в които също се очаква нещо повече от сух реализъм и хардкор материализъм.Мястото на действиетоКосмическият кораб, който е декор на целия филм, се нарича „Авалон“. Това име едва ли е случайно поне по две причини: 1. В британската митология то е почти пълен еквивалент на това, което за старите евреи е била Райска градина (Еден), обитавана от първите човеци. А както ще стане дума по-долу, главните герои без особени затруднения събуждат асоциации за Адам и Ева в библейската история за Сътворението.2. Една от келтските легенди за Авалон е, че това място представлява остров, който дарява посетителите си с храна, въпреки че никой не я отглежда. Аналогично, космическият кораб „Авалон“ имаше неограничени запаси от храна за своите пасажери, без да се разбира кой и как я отглежда.Футуристичните Адам и ЕваИмаме ли основания да сравним водещите персонажи в „Пасажери“ – Джим и Аурора – с първите човеци? Да, поне две:1. В библейската история първият човек – Адам, е самотен в Рая, затова моли Бог за спътница и другар. Подобно е и във филма, където Джим прекарва дълго време сам на „Авалон“, преди да си осигури компанията на Аурора. Разбира се, двата случая не са съвсем еднакви – Адам се нуждае от съдействие от Бога, докато Джим разчита на собствените си усилия. Но най-важната е идеята в сърцевината, а не толкова с какви сюжетни нишки е облечена.2. Другото основание да гледаме на Джим и Аурора като подобия на Адам и Ева е обстоятелството, че образите им отговарят на архетипите за мъжкото и женското начало. Джим е механик – светски човек, активната „половина“ на двойката; обмисля и премисля всичко, преди да действа. От друга страна, Аурора е писателка – нейната „половина“ натежава към духовното; на няколко пъти във филма действа мотивирана от чувства, а не толкова след размисъл.Мъжкият архетип традиционно се свързва с дясното, а женският – с лявото. И ако обърнете внимание на начина, по който са заснети повечето сцени, действително ще установите, че Джим обикновено стои от дясната страна на Аурора, а тя се позиционира в негово ляво:ПредопределениетоЕдна от ключовите особености на мистичните учения е възгледът за детерминизма. Или казано по нашенски – предопределението, което пък е пряко свързано с индивидуалната съдба на всеки човек. Това, че сценаристът изповядва такъв мироглед, най-ясно пролича от филма му „Доктор Стрейндж“, но и в „Пасажери“ са вплетени езотерични сюжетни нишки за тези, които имат очи да ги видят.Идеята за предопределението от самото начало беше вложена в предначертания курс на „Авалон“, който пътуваше от една планета към друга. Той не се отклонява от зададената посока на движение дори когато на пътя му попада рояк от опасни астероиди. Сблъсъкът с тях доведе и до завръзката:Пробуждането на главния геройДруга езотерична идея е тази за „пробуждането“. В източните и мистичните учения се казва, че не всички хора се пробуждат духовно по едно и също време. Всъщност първенците са малцина и до известна степен са обречени на самотен живот. Те могат да „виждат“ повече от останалите, но рядко имат с кого да споделят. Като че ли е излишно да подчертаваме, че в случая на „Пасажери“ съмнителното удоволствие да е сред първите пробудени се падна на Джим Престън.Естествено, мистичната идея за „пробуждането“ предполага, че героят „вижда“ нещо повече от сетивния свят. В „Пасажери“ това не беше част от основната история, а се показваше скрито, образно. Пример за това е басейнът, който се отделяше от космоса само чрез едно стъкло. Както четириъгълният басейн, така и водата в него символизират физическия свят; космосът и звездите пък – духовния свят. Стъклената преграда беше тънката (ефирна, етерна) граница между двата свята. Друг пример за иносказание е вратата към покоите на екипажа, която Джим не можа да отвори – нито със сила и никакви подръчни средства, нито с остроумен опит за управление на кораба. И в мистичните учения се казва, че човек не може да премине прага към селенията на духовните, нетленни същества. Вратата към тях се „отваря сама“ за човека, щом той е готов да премине.Саможертвата Най-висшата мистика в „Пасажери“ обаче е оставена извън кадър. Едва след като завърши кулминацията и се изнижат финалните надписи, зрителят може да съобрази дали е гледал просто поредната любовна история. Да, имаше любов, но тя не се изразяваше само в романтиката между Джим и Аурора. По-съществената любов беше тази на двамата протагонисти към всички останали хора, превозвани на „Авалон“. Защото корабът и пасажерите му бяха спасени единствено и само чрез няколко ключови обстоятелства: 1. Пробуждането на правилните хора; 2. Пробуждането на тези хора в точното време;3. И готовността им да рискуват живота си за другите.В духовните учения такива „твърде удобни“ обстоятелства се наричат Провидение. А за светските хора същите тези неща са просто случайности. Но когато случайностите образуват закономерности, е добре да ги виждаме.И да помислим над видяното, докато разберем мъдростта в: „Следвай Пътя, по който те тласне Съдбата“ – поука от древния римски мистик и поет ВиргилИван Стаменов ... още »
Columbia Pictures и Skydance пуснаха нов тийзър и плакат от "Признак на живот" (Life). В него можем да видим тандема Джейк Джиленхол, Ребека Фъргюсън и Раян Рейнолдс.Филмът е ужасяващ фантастичен трилър, за група учени, които отиват на борда на Международната космическа станция (МКС), за да открият че един от основните страхове на Човечеството не е просто мит. Те намират форма на живот на Марс, която се развъжда по някакъв странен начин и става заплаха не само за живота на екипажа, но и за Земята. Режисьор на лентата е Даниел Еспиноса, сценаристи са Рет Рийс и Пол Верник. ... още »
Мел Гибсън и Джон Литгоу се присъединяват към Марк Уолбърг и Уил Ферел в продължението на "Татко си е вкъщи" (Daddy’s Home). Те ще изиграят бащите на Уолбърг и Ферел.Шон Андерс се завръща като режисьор и е съсценарист с Джон Морис. Гари Санчез, Ферел, Адам МакКей, Крис Хенчи и Кевин Месик са продуценти на лентата. Припомняме, че първият филм спечели 240 млн. долара по целия свят. Известни са някои детайли от сценария. Двамата бащи, от които единият е пастрока на Ферел, работят заедно, за да помогнат на Уолбърг да отгледа децата си от предишен брак. Тандемът Гибсън - Литгоу има свои идеи как да се отглеждат деца, които съвсем не съвпадат с традиционните методи в това отношение. ... още »
Pinewood TV и SunnyMarch TV, ще започнат работа по нова продукция, създадена по едноименния роман на Иън Макюън" - "Дете във времето" (The Child in Time). Предполага се, че сагата ще носи същото заглавие. Къмбърбач, освен в главната роля, ще бъде и продуцент. Режисьор на драмата ще бъде Джулиан Фарино. Все още няма официално обявена дата за премиерата. 90-минутната лента ще разказва Стивън Луис - детски писател. Една събота сутрин отива с тригодишната си дъщеря Кейт на пазар в близкия супермаркет. Точно преди да излязат, едно кратко разсейване от негова страна - и дъщеря му е отвлечена. Следват поредица от драматични събития, влошаване на отношенията със съпругата му, които съпътстват опитите да бъде намерено детето. ... още »
Остават осем дни до началото на церемонията по раздаването на 89-те награди "Оскар". Тя ще се проведе на 26 февруари в "Долби тиътър" Лос Анджелис. Водещ на наградите ще бъде Джими Кимъл. Фаворит в тазгодишната надпревара за престижните призове е мюзикълът "La La Land", който има цели 14 номинации, с които изравнява предишния рекордьор в това отношение - "Титаник". Но да не губим повече време, предлагаме ви да видите компилацията с водещите претенденти в различните категории! ... още »