🎬 „Трансформърс: първият“ ви връща в началото, където започна битката за Кибертрон. Не пропускайте тази експлозивна нова глава във вселената на Трансформърс! 💥🚗
от Иван АтанасовОригиналността или силният сценарий определено не са сред отличителните черти на "Книгата на Илай". От една страна, защото филма вече сме го гледали в безброй варианти – с бъгита, без бъгита, с куче влачи рейс или пък с хеликоптер влачи волга – няма значение. Постапокалиптичното, последната война, развилнялото се слънце са експлоатирани до полуда от литературата и киното, и вероятно наистина е трудно зрителят да бъде впечатлен с каквото и да било на тази тема. Тъй че явно, попадайки в този жанр, една лента трябва да заложи на нещо друго. Тази на Алън и Албърт Хюз слага парите си на силния екшън, динамиката и като цяло - пиршеството в това отношение, големи кланета и лоши момчета по уестърнски.Сюжетът, както вече споменахме, не е нищо особено. Илай, изигран от Дензъл Уошингтън, е човек, който желае само мир. Начинът му да го постигне е изколвайки всичко враждебно настроено с малкия арсенал, който влачи по себе си. При това с голяма доза ефективност и завидна продуктивност.Същият този персонаж очевидно е имал време, покрай изучаването на изкуството да убие човек по тридесет различни начина, да се научи да чете и пише, тъй като носи книга. Която очевидно може да спаси света. И, естествено, е желана от архиврага. Тук някъде е моментът да споменем, че сценаристът далеч не се стреми да запази мистерията и всичко това бива разкрито почти от самото начало - така че на практика тези детайли от сюжета няма опасност да ви развалят гледането, ако се кахърите, че това е случаят.Очевидно, за да изтъкнем позитивите на лентата, ще трябва да си затворим очите за някои дребни подробности, като например откъде Илай намира батерии за mp3-плеъра си, или пък как тъй злодеите са се сдобили с моторни резачки и гориво за тях. Също така ще трябва да подтиснем крещящия въпрос дали споменатите са особено ефективен заместител на хладното оръжие и да се откъснем малко от началните сцени, които нашепват за нещо недомислено.Ще се наложи да изпепелим няколко мозъчни клетки, мъчещи се да си отговорят на въпроса защо след като всички се борят за оцеляване, то бандата нападаща главния герой не се разбягва в момента, когато половината пада мъртва до петнадесетата секунда - още повече, че все още понятие си нямат за ценната книга в арсенала му. И ще трябва да погледнем отвъд.Отвъд лежи усещането, че е много яко да гледаш близо два часа дестилиран екшън, особено ако не се мъчиш да си обясняваш каквото и да било. Или с други думи, естетиката на бойните сцени определено си заслужава. Темпото също е от положителните черти, като Алън и Албърт Хюз са успели да го контролират прецизно, така че усещането за динамика да бъде близо до максималните си измерения през цялото време. Всичко това като цяло е доста позитивно, и ако беше гарнирано и с малко повече смисъл, и внимание към детайла, навярно "Книгата на Илай" щеше да се превърне бързо в култов екшън. Но не би.Въпреки това лентата далеч не е негледаема, даже напротив. Все пак надали човек, дори бегло мернал плаката, ще влезе в киносалона с очаквания за голямо кино от световна класа. А филмът дава напълно достатъчно, за да позабавлява зрителя и да го отвлече от ежедневните проблеми. Така че, ако ви се зяпа нещо динамично, което няма да напрегне прекалено много мозъка ви – това е заглавието, което ще свърши идеална работа. ... още »
Звездата от "Мръсния Хари", неостаряващият Клинт Истууд, спечели класацията на социологическата агенция Harris Poll за изминалата 2009 година.Той изненадващо успя да изпревари в анкетата далеч по-комерсиалния в последно време Джони Деп.Челната тройка се завършва от победителя в предишното издание - Дензъл Уошингтън.Съдейки от класирането, Сандра Бълок пък е най-известната и обичана актриса в САЩ - тя заема четвъртата позиция и е първа при дамите. Компания в Топ 10 й правят още само Мерил Стрийп, която е осма и Джулия Робъртс, която е последна в класацията.Като известна изненада може да се приеме седмата позиция на ... Джон Уейн, който повече от 30 години след смъртта си продължава да е изключително ценен от американците. В проучването, което е проведено между 7 и 14 декември миналата година, участие са взели 2, 276 пълнолетни граждани на САЩ.Ето и пълното класиране:1. Клинт Истууд2. Джони Деп3. Дензъл Уошингтън4. Сандра Бълок5. Том Ханкс6. Джордж Клуни7. Джон Уейн8. Мерил Стрийп9. Морган Фрийман10. Джулия Робъртс ... още »
Режисьорът на триизмерния мегахит "Аватар" Джеймс Камерън разкри нови детайли около втората част на филма, с което призна, че заснемането на продължение на блокбастъра винаги е било част от плановете му, пише списание "Е!"."Планираме продължение на филма. Всъщност, това беше част от договора с "Twenty Century Fox"", заяви Камерън.Той сподели, че планира да похарчи още повече пари от тези, които отидоха за първия филм."Планирам по-скъпа продукция, за да изградя един въображаем свят, триизмерен във всеки един свой детайл", продължава режисьорът.Въпреки че очаква с нетърпение излизането на втория филм, Камерън заявява, че тепърва трябва да мисли за добър сюжет. "Имам история, но трябва да направя сценария, а това ще отнеме време. Не си купувайте билети все още", завършва той. ... още »
„Аватар” оглави българската бокс офис класация за шести път, а в световен мащаб вече задмина по приходи „Титаник”!„Шерлок Холмс” отстъпи втората позиция на премиерния „Книгата на Илай”. „Четвъртият вид”, който също излезе в петък успя да си извоюва едва четвъртото място.Общият приход на филмите от Топ 10 е 481 673 лв.Топ 10 уикенд 1. Аватар - 227 168 лв2. Книгата на Илай - 85 642 лв3. Шерлок Холмс - 43 731 лв4. Четвъртият вид - 34 050 лв5. Сделката на доктор Парнасъс - 27 378 лв6. Принцесата и жабокът - 27 166 лв7. Къде покриха Морган? - 16 527 лв8. Планета 51 - 7 305 лв9. Нинджа убиец - 6 987 лв10. Артур и отмъщението на Малтазар - 5 719 лвпо-подробно виж тук ... още »
В поредицата „Да показваш световното кино у нас. Щастлив ужас или ужасно щастие?” ще ви срещнем с хората, които правят възможно идването на чуждите филми в България, както и с представители на синеплексите, които осигуряват техния показ. Ще разберете с какво са свързани основните проблеми, големите радости и (не)удовлетворението от работата им. Надяваме се тези разговори да ви помогнат да научите повече подробности за пътя на любимите ви филми до българските киносалони.Ето мнението на Биляна Еленкова, специалист „Маркетинг и реклама” в кина „Арена”:Откога си част от екипа на кината „Арена”, разкажи н ни как започна работа в него?Биляна Еленкова: Винаги съм обичала киното. Филмите за мен са източник на чужда гледна точка и не малко опит. Може да ти звучи смешно, но много често филми са повлиявали на начина, по който възприемам света. Смея да твърдя, че преживявам ситуации, които реално не са ми се случили и това ме подготвя за живота. Когато разбрах, че от кино „Арена” търсят специалист реклама, веднага пратих CV и нещата се случиха. В екипа на кината „Арена” съм от февруари 2009 г. За това кратко време научих много – оказа се, че зад бляскавата страна на филмовото изкуство стои ужасно много работа. Невинаги добрият филм е гаранция за успех. За мен да покажеш филмите пред широката аудитория е по-голямо предизвикателство.Можем ли да говорим за криза в развлекателния бизнес, какъвто е киното? Приходите по-ниски ли са, налага ли се да съкращавате хора?Б.Е.: Цяла година все за криза говорим и мисля да направя изключение. Хората обичат седмото изкуство и не се лишават от него. Усещането да гледаш филм в голяма зала и на широк екран нe може да се сравни с нищо друго. Нашите зрители знаят това и не се отказват от удоволствието. Лично аз не мога да стоя мирно, ако трябва да гледам филм вкъщи. Затова не го и правя. Не желая да „крада” от невероятното изживяване, когато съм в кинозала. През 2009 г. имаше страхотни филми от всякакъв жанр и за всеки вкус, програмата беше много силна. Разчитаме на същите, че и по-добри резултати през 2010 г. Предстои ни една, така да се каже „митологична и историческа” година – именно продукциите от този тип се гледат много в България.Имате ли статистика на каква възраст са най-редовните ви зрители - например 15-20, 20-35, 30-40 години?Б.Е.: Програмата ни е за всички възрасти. От най-малките до най-големите.Как стои въпросът с разпространението (показа) на филми на независими компании? Има ли интерес от страна на зрителите или те подхождат към тях „ретро” и предпочитат да ги гледат в салоните на Дома на киното, Одеон, Евро Синема и т.н?Б.Е.: Има доза носталгия и романтика да гледаш независим филм в Дома на киното, например. Хората обичат да се чувстат специални, интелектуалци. Видяхме колко много зрители събра „Киномания 2009”. От бизнес гледна точка всички сме „за” добрия филм, без значение от статута на производството му. Важно е хората да го гледат, а когато филмът е добър, той се гледа и в кината „Арена”. През септември 2009 направихме много силна премиера на „Ерата на глупостта” в „Арена Запад”, София. Желанието ни беше да го покажем на повече хора, а не както стана само с една прожекция. За съжаление обаче разходите ни се оказаха в пъти повече от приходите, и въпреки това направихме премиерата. Хората трябваше да го видят и останахме доволни, че отзивите бяха наистина добри и че кино „Арена” е съпричастно към проблемите, в резултат от глобалното затопляне, промяната в климата и замърсяването.Как се представят кината извън София, какъв процент от общите приходите са от столичните „Арени”?Б.Е.: Всичко е закономерно спрямо населението на града. Голяма изненада е кино „Арена” в мол Варна. През последните седмици дръпна много. Малко хора знаят, че кино Арена има освен в София и Варна, още в Стара Загора, Велико Търново, Плевен. От скоро към семейството ни се присъедини и кино „Фламинго”, Пловдив, което постепенно приобщаваме към начина ни на управление и изисквания за качество.Планирате ли нови зали и преоборудване с нова техника?Б.Е.: През април, живот и здраве, ще отворим кино „Арена” в новостроящия се комплекс «Карфур» в София. Ще разполага с 10 големи зали, оборудвани с последна техника. Качеството на кинопоказа при нас винаги е било водещо и този път няма да изневерим.Успяха ли да се изравнят симпатиите към „Арена Младост” с тези на „Арена Запад” или зрителите продължават да са предубедени към втората софийска „Арена” заради това че е „на края на града”?Б.Е.: Локацията наистина е важна, но от известно време разликата между посещаемостта на едното и другото кино „Арена” е много малка и се накланя и към двете страни, затова предпочитаме да казваме, че няма такава.Можеш ли да изброиш няколко причини, заради които зрителите предпочитат „Арените” пред другите синеплекси в София?Б.Е.: Зрителите сами трябва да кажат защо предпочитат кино „Арена”. Аз мога да ти кажа, защо го предпочитах преди да започна да работя за веригата кина „Арена”. Забравяме за удобния и безплатен паркинг и за 15-те зали във всяко кино в София, където прожекциите са през малък интервал от време или за 13-та зала – най-голямата с 500 места и с огромния екран. Кината „Арена” предлагат дигитални прожекции с уникално чист образ и Dolby Digital звук, 3D прожекциите също са дигитални – а това е технологията на 21-ви век. Нищо не може да се сравни с това качество. Това, което ми харесва в кино „Арена”, е че е помислено дори за хората, които гледат от първия ред – разстоянието от екрана е съобразено така, че да не си изкривиш врата, а спокойно да гледаш любимия филм. Просто чувството е друго и преживяването е различно. Преди години имах щастието да работя за една от най-големите вериги кина в Щатите – AMC Theaters, а в момента съм ужасно горда, че работя за верига кина, които по нищо не отстъпват на гиганти като AMC Theaters, дори напротив.Разкажи ни нещо смешно или любопитно, което е останало скрито за посетителите на „Арена”, нещо кухненско?Б.Е.: Наскоро в един и същи ден ми се обадиха различни клиенти на киното с оплакване за звука в залите – за едните беше прекалено силен, а за другите прекалено слаб. И понеже ми стана интересно питах в коя зала са гледали последно филм, няма да повярваш, но се оказа една и съща. Ситуацията беше комична. Особено в дигиталните зали копието на филма пристига с изисквания за силата на звука и ние се придържаме към тях. Хората имат различна способност да чуват, за съжаление е много трудно да угодим на всички. В последно време започнахме да правим чести и успешни промоции с цел да добавим малко стойност към билета за филм в кино „Арена”. Доволна съм от резултатите, а още повече ме радват и-мейлите, които получавам от приятно изненадани клиенти. Хубаво е да видиш, че работата ти дава плодове. Много бих искала по-често да получавам обратна връзка от нашите клиенти – когато знаем какви са нуждите, най-лесно можем да им отговорим.Като погледнем към бокс офис резултатите по празниците, явно повечето хора останали у дома ходят на кино. Можем ли да говорим за рекордна посещаемост и ако е така, тя свързана ли е с успеха на „Аватар”, според теб? Б.Е.: „Аватар” е коледното чудо тази година. Зрители в кината „Арена” винаги има. Вярно, че „Аватар” разби бокс офиса на страната за всички времена, но и филми като „Шерлок Холмс” също се гледаха много. Около празниците нямахме слабо представил се филм.Какво ще пожелаеш на читателите на cinefish.bg и на вашите посетители за Новата 2010 година?Б.Е.: На първо място да са живи и здрави и да успяват да се справят с всяка трудност, защото това ни прави по-големи. После идва ред на късмета, парите, любовта и разбирателството. Пожелавам на всички, както на вашите читатели, нашите зрители и на екипа на кино „Арена” една завидна и мотивираща 2010 г.Интервюто взе Мариана ИвановаСнимки: личен архив ... още »
"Аватар" на Джеймс Камерън стана най-касовият филм в историята на киното, подобрявайки рекорда на "Титаник", също режисиран от Камерън, съобщи "Холивуд рипортър", цитиран от БТА.По данни на изданието, което цитира представител на кинокомпанията "Twentieth Century Fox", по света приходите от продажбата на билети за "Аватар" са надхвърлили сумата от 1,843 милиарда долара - рекорда на "Титаник".В САЩ приходите от "Аватар" са достигнали 551,7 милиона долара, което е още с 50 млн. долара по-малко от аналогичното постижение на "Титаник".Никой обаче не се съмнява, че и този показател ще бъде подобрен през следващите 1-2 седмици. Филмът "Аватар" е абсолютен рекордьор по приходи в много страни по света, сред които Русия, Китай, Испания, Чили. БТА ... още »
За 14-та година СОФИЯ ФИЛМ ФЕСТ (Sofia International Film Festival) ще събере филми, гости, звезди, журналисти и почитатели на доброто кино в София.Най-мащабното международно киносъбитие в България отново ще заяви присъствието си като един от значимите фестивали в Югоизточна Европа, влязъл в класацията на 50-те топ фестивала според сп. „Варайъти”, който достойно представя страната ни по целия свят. Започнал като тематичен мюзик фест, преминавал успешно през 13-те си издания, София Филм Фест е безспорно Киномаратонът на годината – събитие със сериозни заявки за най-взискателната публика, защото представя актуалните тенденции в световното кино и най-новото от българското и регионалното кино пред света.Фестивалът се организира от Арт Фест под патронажа на Столичната община, в партньорство с Министерството на културата и Националния филмов център, Националния дворец на културата и Българската национална телевизия, с подкрепата на програмите МЕДИА и МЕДИА Интернешънъл на Европейската комисия, национални и чуждестранни културни институти и спонсори.14-ят София Филм Фест ще се състои от 5 до 14 март 2010 в София с допълнителна програма от 15 до 21 март в София.За първи път освен традиционните издания в Бургас и Пловдив, фестивалът ще посети още над 10 града, сред които Благоевград, Стара Загора, Русе, Сливен, Габрово, Хасково, Кърджали, Ловеч и други.Програмата ще съдържа около 100 игрални, 30 документални и над 50 късометражни филма. Те ще бъдат представени в обновената тематична структура на фестивала: Международен конкурс (голямата награда за първи или втори филм) Голямата петоркаКиното днес – големите майсториКиното утре – големите надеждиСпециални прожекцииБалкански конкурс Фокус “България”Ново българско игрално кино Ново българско документално кино Българско късометражно кино (награда JAMESON за късометражен филм)Десетилетие на българското киноРетроспектива на Сергей СоловьовДокументална програмаКъсометражна програмаПредставяме ви някои от акцентите на програмата:За осми път ще бъде присъдена Голямата награда за най-добър филм в Международния конкурс (първи или втори игрален филм на режисьори от целия свят). 12 филма ще се състезават за Голямата награда на 14-ия София Филм Фест. За момента потвърждение има за филми от Аржентина, България, Великобритания, Испания/Уругвай, Канада, Полша, Румъния, Русия, Сърбия, Франция.По азбучен ред това са:“Една война” (One War) – Русия, реж. Вера Глаголева“Източни пиеси” – България-Швеция, реж. Камен Калев“Истински живот” (A Real Life) – Франция, реж. Сара Леонор“Лош ден за риболов” (Bad Day To Go Fishing) – Испания-Уругвай, реж. Алваро Брехнер“Младият Джон Ленън” (Nowhere Boy) – Великобритания, реж. Сам Тейлър Ууд“Момичетата от мола” (Mall Girls) – Полша, реж. Катажина Росланйец“Пътуващо кино” (Kino Caravan) – Румъния, реж. Титус Мунтеан“Последното лято на детството” (The Last Summer Of La Boyita) – Аржентина-Испания-Франция, реж. Хулия Соломоноф“Самият Троцки” (The Trotsky) – Канада, реж. Джейкъб Тиърни “Чакай ме, няма да дойда” (Wait For Me And I Will Not Come) – Сърбия, реж. Мирослав МомчиловичМеждународно жури на 13-ия София Филм Фест ще определи основните награди на фестивала.За осми път ще бъде присъдена и наградата JAMESON за най-добър български късометражен филм - статуетка и премия от 6 000 Евро. Тази награда се връчва като съвместна инициатива на София Филм Фест и Jameson Irish Whiskey. Селекционната комисия в състав: Александър Янакиев – председател, и членове: Росица Вълканова – продуцент, Антония Ковачева – кинокритик (БНФ), Захари Бахаров – актьор и Андрей Паунов – режисьор, носител (заедно с Борис Десподов) на наградата JAMESON за 2009 ще определят 12-те финалисти в конкурса. Носителят на голямата награда в конкурса JAMESON ще бъде избран от международното жури (подробности ще научите от специално разпространената прес-информация и специалната прожекция на 12-те избрани филма, която ще се състои на 10 февруари в Дома на киното).За първи път на фестивала има Фокус върху българското кино. Това е съвсем естествено, имайки предвид, че 2010 е определена за Година на българското кино и след включването на български филм сред деветте претендента за чуждоезичен „Оскар”, което поставя киното ни в съвсем нова светлина по света и у нас. Съвместно с Националния филмов център ще представим две големи програми: Ново българско кино (игрално, документално и късометражно) и Българското игрално кино на десетилетието – специална програма от близо 30 филма, които ще бъдат показани през цялата година в Дома на киното като част от рубриката „София Филм Фест за учащи”. Обсъждат се и няколко програми с документални и късометражни филми. Зрителите ще имат възможност за видят най-новия филм на Светослав Овчаров „Зад кадър”, „Ако някой те обича” на Киран Коларов, „Светото семейство” на Красимир Крумов, както твърде вероятно и дългоочаквания „Стъклената река” на Станимир Трифонов. Сред българските документални премиери на София Филм Фест се очаква да бъдат „Кметът” на Адела Пеева, „Роднини” на Иглика Трифонова, „Жените баданте” на Стефан Командарев, „Децата на дружбата” на Светослав Драганов, „Класификация на спомени” на Костадин Бонев и други. Българската програма на фестивала ще бъде представена в специална пресинформация през февруари. През 2010 се навършват 10 години от съществуването на София Филм Фест като международен филмов фестивал без тематичната музикална насоченост на първите четири години. Енергичният екип на феста реши да ознаменува събитието с няколко видими нововъведения, част от които е визията, уебсайта и новата програмна схема на фестивала. Подарък за всички киномани е рубриката „Голямата петорка”, която включва филмите, спечелили големите награди на най-престижните кинофестивали в света през 2009 – Кан, Венеция, Берлин, Торонто и Сънданс.Сред тях са „Бялата лента” на Михаел Ханеке („Златната палма” в Кан), „Млякото на скръбта” на Клаудия Льоса („Златна мечка” в Берлин) и „Пророк” на Жак Одиар (Голямата награда на журито в Кан), които са и сред основните претенденти за номинации за чуждоезичен „Оскар”. Зрителите ще могат да видят „Ливан” на Самуел Маоз („Златен лъв” от Венеция), както и най-новия филм на Фатих Акин „Храна за душата” (Голямата награда на журито на същия фестивал). Не бива да се пропуска „Прешъс” – фаворит от Торонто и Сънданс. За всеки киноман подобна програма представлява сбъдната мечта!Специален гост на фестивала ще бъде известният руски режисьор Сергей Соловьов, чийто филм „Анна Каренина” ще бъде представен на закриването на официалната програма на 14 март. Режисьорът посвещава на работа по филма 10 години от живота си, в главните роли зрителите ще видят Татяна Друбич и Олег Янковский, който си отиде от този свят седмици преди премиерата на филма. Сергей Соловьов ще получи Наградата на София на Столичната община за своя принос в киноизкуството. Ретроспектива на режисьора ще бъде представена в залата на Руския културен център. Сред гостите на фестивала са Карен Шахназаров (със специална премиера на филма си „Палата №6”), сръбския актьор Лазар Ристовски, режисьорът Сърджан Драгоевич (със специална прожекция на копродукцията с България „Свети Георги убива змея”), арменският майстор Харутюн Хачатрян („Граница”), англичанинът Пол Морисън („Шепа прах: Дали, Лорка, Бунюел”), грузинското откритие Георгий Овашвили (“На другия бряг”) и много други, които постепенно ще ви представим.Програмата „Киното днес – големите майстори” включва последните филми на едни от най-утвърдените режисьори на съвременното кино. „Киното днес” съдържа над 20 филма, сред които „Прекършени прегръдки” (Broken Embraces) на Педро Алмодовар, „Тръгнахме си” (Away We Go) на Сам Мендес, „Аквариум” (Fish Tank) на британската режисьорка Андреа Арнолд, немският „Уиски с водка” (Whiskey and Vodka) на Андреас Дресен, „Сън” (Dream) на Ким Ки Дук, „Шепа пепел”. Младите Дали, Лорка и Бунюел” (Little Ashes) на Пол Морисън, „Убежище” (Le refuge) на Франсоа Озон, „Надуваема кукла” (Air Doll) на Хирокадзу Корееда, „Прахът на времето” (The Dust Of Time) на легендарния Тео Ангелопулос и други.Програмата „Киното утре – големите надежди” се състои от филми на едни от най-горещите открития в световното кино през последната година. Повечето са носители на награди за дебют на най-утвърдените международни кинофестивали. Програмата включва около 15 филма, сред които „Покани ме да вляза” (Let the Right One In) на Томас Алфредсон, „Аджами” (Adjami) на Скандар Копти и Ярон Шани, „Другият бряг” (The Other Bank) на Георгий Овашвили, „Аз убих майка си” (I Killed My Mother) на Ксавие Долан, „Въпрос на размер” (A Matter of Size) на Шарон Маймон, Ерез Тадмор и други.Специалните прожекции, Балканският конкурс, документалната и късометражната програми на фестивала ще бъдат представени допълнително.На 14-ия София Филм Фест се очакват над 200 чуждестранни гости. Част от тях ще дойдат специално за седмото издание на програмата София Мийтингс, което за поредна година ще събере европейския елит във филмовата индустрия. Проектите за първи, втори и трети игрални филми ще бъдат представени публично пред аудитория от ръководители на фондове, продуценти, дистрибутори, представители на институции, журналисти. Родните и регионалните филми ще бъдат прожектирани пред фестивални директори и селекционери.От 1997 г. досега на София Филм Фест са показани над 1500 игрални и документални филма. Сред над 1000-та гости на фестивала са утвърдени имена като Вим Вендерс, Фолкер Шльондорф, Катя Рийман и Карл Баумгартнер (Германия), Алън Паркър, Питър Грийнауей, Тери Джоунс, Майкъл Пейлин, Тони Палмър и Дейвид Макензи (Великобритания), Никита Михалков, Андрей Кончаловски, Карен Шахназаров и Бахтиар Худойназаров (Русия), Иржи Менцел, Ян Сверак, Ян Хржебейк и Петр Зеленка (Чехия), Емир Кустурица (Югославия), Кшищоф Зануси (Полша), Отар Йоселиани (Грузия), Жан Клод Кариер, Аньес Варда, Зигфрид и Жак Дорфман (Франция), Асумпта Серна (Испания), Бент Хамер и Уни Страуме (Норвегия), Джафар Панахи и Бабак Паями (Иран), Джери Шацбърг, Майкъл Уодли и Лех Ковалски (САЩ), Йос Стелинг (Холандия), Мика Каурисмаки (Финландия), Фридрик Тор Фридриксон (Исландия), Лоне Шерфиг (Дания), Корнел Мундруцо (Унгария), Горан Маркович, Горан Паскалевич, Радивое Андрич, Душан Милич, Сърджан Каранович и Сърджан Драгоевич (Сърбия) и много други. ... още »
Феновете на хитовата телевизионна сага "Изгубени" тръпнат в очакване. До официалната премиера на финалния шести сезон остават броени дни.Тя ще се състои на 2 февруари с двучасов епизод в ефира на ABC. Последната серия на поредицата се очаква през май, а сценаристите обещават вълнуваща и доста неочаквана развръзка на доста позаплетения във всички сезони сюжет.Изпълнителните продуценти Карлтън Кюз и Деймън Лингелоф вече разкриха някои интригуващи подробности като например тези, че в сериала ще се завърнат някои от загиналите досега герои. Със сигурност отново ще видим Чарли (Доминик Монахан), Бун (Ян Съмърхолдър), Либи (Синтия Уатрос), Клер (Емили ди Рейвин). Ще наблюдаваме и битката за лидерство между Джон Лок и д-р Джак Шепърд, а естествено, няма да са пропуснати и романтичните моменти около любовния триъгълник с участието на Джак, Кейт и Сойър.И все пак, да не забравяме, че в "Изгубени" нищо не е изгубено - наскоро се появиха и слухове, че продуцентите обмислят да продължат сюжета с пълномeтражен филм както се случи със "Сексът и градът". Така че, докато не видим финалните надписи, нека сме готови на всичко... ... още »